• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bridge Mode wordt uitgeschakeld bij voormalige UPC klanten??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mr.president
  • Startdatum Startdatum
M

mr.president

Mijn UPC internet verbinding werkte afgelopen vrijdag (3-7-2015) opeens ook niet meer, komt wel eens vaker voor dus Thomson UPC modem en Asus router herstart aangezien dat altijd de issues fixed, helaas dit keer niet. Zaterdag morgen maar weer opgepakt, ik kwam er al snel achter dat de bridge modus uitstond en het kabel modem weer op Legacy RG IPv4 mode stond. Dat is vreemd, modem stond toch echt in bridge mode. Screenshots maar eens opgezocht en ja hoor, de settings zijn aangepast. Dus bridge mode maar weer gekozen en het modem in de reboot maar nog steeds geen bridge mode. Na wat prutsen niet de bridge mode kunnen inschakelen, dus de helpdesk gebeld, vanaf afstand konden ze dit aanpassen was de reactie. Na 45min werk melde de helpdesk dat ze de bridge mode ook niet konden inschakelen. Test het over een paar dagen nog maar een keer was de reactie.

Nu komt het, belde er een klant van mij, ik heb geen internet meer. Ik weet dat hij ook bridge mode gebruikt dus maar eens naar hem toe gegaan en ja hoor, ook daar was de bridge mode uitgeschakeld en kon ik hem niet meer inschakelen.

Uiteindelijk helpdesk wederom gebeld en verhaal uitgelegd. Er waren nog geen andere meldingen binnengekomen over dit probleem, jawel melde ik, twee vandaag ;)
Mijn modem zou stuk zijn en ik krijg een nieuwe afgestuurd. Ik wacht dit de komende dagen even af maar het is een vreemd verhaal.

Wat ik denk, bridge mode wordt door Ziggo actief uitgeschakeld. Of dit nu bewust is of een foutje, dat moet nog blijken.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, zijn er nog meer mensen met dit probleem?
 
Geen probleem hier in oud upc gebied, ubee staat nog netjes in bridge.

Denk dat het gewoon foutje is, ze zullen nu echt niet duizende modems uit bridge mode halen.
 
@mr.president,

De bridge mode wordt niet gedeactiveerd. Ik verwacht dat het met het nieuwe modem is opgelost, laat ons maar weten hoe het gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier sinds gisteren-avond hetzelfde - na een reboot van mijn Thomson TWG870U is het niet meer mogelijk om het modem in Bridge-mode te zetten (Switch Mode op Disable Mode). Na de reboot valt hij weer terug op "Legacy RG IPv4 Mode". Zojuist contact gehad met de Servicedesk die het ook geprobeerd hebben het modem in Bridge-mode te forceren, maar zonder resultaat...

Zal morgen nogmaals contact opnemen om te kijken of hier een definitieve oplossing voor geboden kan worden.
 
Ik heb hier ook last van met dezelfde modem (Thomson TWG870U). Ik kan de brugmodus niet aanzetten in de modem. Ze kunnen dit niet oplossen zegt de helpdesk. Ik mag een nieuw modem ophalen bij de Ziggo-shop
 
Hier in oud UPC gebied, geen firmware update gehad maar modem alleen nog maar in legacy RG IPv4 mode te zetten.
 
Update:

Gisteren het nieuwe Ziggo modem ontvangen, een ubee modem. Natuurlijk gelijk geïnstalleerd toen ik thuis kwam. Na installeren kwam het modem echter niet online. Diverse malen contact met de service desk gehad maar helaas. Aan het einde van de avond een afspraak gemaakt voor een monteur, die kan pas donderdag 16 juli en niet eerder. Fijn is dat, al die tijd geen internet en telefonie. :(

Aangezien ik daar geen zin in had heb ik het modem alvast in bridge mode gezet wat hij na de reboot (wat niet mocht) keurig vasthield en mijn eigen apparatuur maar aangesloten. Mocht het modem in de nacht of later alsnog online komen zou alles moeten werken.
In de loop van de dag melde mijn vrouw dat alles thuis weer werkte, zowel internet als telefonie. Dat ziet er dus keurig uit. Vanavond gelijk alles nalopen als ik thuis kom.


Goed om te horen dat er nog meer mensen hetzelfde ervaren. Dit haalt het verhaal van een defect modem onderuit aangezien dat statistisch haast onmogelijk is. Ik blijf erbij, er zijn settings gepushed naar het modem waardoor de bridge mode niet meer werkt. Ik hoop dat het een foutje is, als het bewust is zou dat niet van klantvriendelijkheid getuigen. Als er oude modems vervangen moeten worden o.i.d. is dat prima, maar dan wel aangekondigd.

Ik neem contact op met die klant van mij en laat zijn modem ook vervangen. Misschien voor de andere mensen ook een goed idee.
 
Hier is het vanavond ook gebeurd, had het modem altijd in DMZ staat en werkte perfect.
Opeens geen internet, laptop aan de router gehangen, en ja hoor helemaal default.
Geen DMZ meer, dhcp aan terwijl dit uit stond. GRRRRRRR wat een eikels, hadden ze wel even mogen melden.
Morgen maar eens bellen.
 
Terug
Bovenaan