• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bridge mode Cisco EPC3928AD / Netgear R7000?

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

EdwinN

Hallo,

Vandaag door Ziggo mijn Cisco modem in bridge mode laten zetten zodat mijn Netgear R7000 het centrale beheerpunt is voor mijn netwerk.
Hoe kan ik controleren dat het Ziggo modem ook daadwerkelijk in Bridge mode staat?
Ik moet nog steeds portforwarding instellen op het Ziggo modem voor de devices die ik thuis wil bereiken van buiten af. Ook kan ik alle instellingen nog wijzigen, WiFi aan/uit etc. Ik verwachte dat mijn R7000 het WAN-IP adres van Ziggo zou krijgen. Dat staat nog steeds ingesteld als voor de omzetting naar Bridge mode. Zowel modem en Router zijn opnieuw gestart.
Ook kan ik mijn router nog steeds niet remote beheren. Dit zou alleen kunnen als het Ziggo modem in Bridge mode staat.
Daarom twijfel ik of het modem in Bridge mode staat.

Benieuwd naar jullie antwoorden of een beschrijving hoe Bridhe mode werkt en goed is in te stellen.

Alvast bedankt.
 
Als Ziggo het goed gedaan zou hebben, had je modem opnieuw gestart moeten worden en als je daarna je router opnieuw had gestart, had je router een publiek ip-adres moeten krijgen op de WAN poort. Als je nu een 192.168.178.xxx adres op de WAN van je router hebt staat je modem niet in bridge mode. In dat geval opnieuw de helpdesk bellen.

(als je in oud-UPC gebied zit kun je zelf je modem in bridge zetten meestal, in ex-Ziggo gebied moet de helpdesk dat doen, maar niet iedereen weet blijkbaar hoe.)
 
Als het online-LEDje oranje van kleur is ipv groen dan is je modem gebridget.
 
Het online ledje op de Cisco is groen. De handleidingen geven geen duidelijkheid over welke kleuren deze kan weergeven en wat de betekenis daarvan is.
 
Het staat inderdaad niet in de handleiding, maar ik heb een tijdje zo'n EPC gehad. Ook heb je in bridge-mode maar een beperkte interface op het modem zelf, veel meer dan de signaalwaardes uitlezen is niet mogelijk.
 
Als ik inlog op de Cisco zijn alle opties beschikbaar. Gaan nog maar eens met Ziggo bellen.

Bij Ziggo verteleden ze mij dat er een probleem hebben is het instellen van modems in Bridge mode. Het systeem geeft aan dat de modem in Bridge staat maar in werkelijkheid is dat niet zo. Afwachten maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens geprobeerd om je modem helemaal uit te zetten (voeding even uitzetten) en daarna weer op te laten starten ? Dan zou hij een nieuw profiel op moeten halen vanaf het cmts. Daarna zou je modem in bridge moeten staan. Maar misschien gaat het gewoon mis in dat profiel en dan helpt opnieuw starten niet. Maar als het probleem is dat je modem niet uit zichzelf heeft opgestart zou dit de oplossing kunnen zijn.
 
Ziggo modem volledig gereset maar nog geen bridge mode. Laat het even een paar dagen zo totdat ik weer tijd heb mocht er ineens geen internet meer zijn als de modem in bridge mode komt te staan.
 
Modem uit bridge mode na aanvraag Horizon box

Ik heb afgelopen week een horizon mediabox aangevraagd.
Wat men je echter niet verteld is dit gevolgen heeft voor je modem en ip adres. Ik had mijn modem in bridge mode laten zetten echter na de aanvraag is ziggo aan de slag gegaan. Opeens deed mijn internet het niet meer. Het bleek dat mijn modem uit de bridge mode was gehaald en daardoor een ander publiek ip adres had gekregen. Aangezien ik een server thuis had draaien was deze niet meer bereikbaar. Ook bleek ik niet meer alle zenders met behulp van de horzion go app te kunnen bekijken omdat ik:

  • U heeft een Horizon TV abonnement met Replay TV nodig om dit te kunnen bekijken.



    Terwijl ik voor de aanvraag deze zo kon bekijken!!!!:evil:
 
Wat men je echter niet verteld is dit gevolgen heeft voor je modem en ip adres
Het zou ook zomaar toeval kunnen zijn. Er zijn meer mensen die een probleem hebben met bridgemode. Als je modem toevallig zichzelf heeft gereset haalt je modem een nieuw profiel op, er lijkt daarmee voor de bridge-instelling wat mis te gaan omdat meerdere mensen hetzelfde gemeld hebben.

Ook de problemen die je beschrijft met de Horizon Go app heb ik door andere mensen zien melden.

Ik denk dat het op zich niets met de Horizon te maken heeft en niet iets wat 'altijd gebeurt' als je die neemt.

daardoor een ander publiek ip adres had gekregen. Aangezien ik een server thuis had draaien was deze niet meer bereikbaar.

Dat kan altijd gebeuren, ook als je modem niet uit bridge gehaald was, Ziggo deelt somt het netwerk anders in en dan kun je een ander ip-adres krijgen. Als je jouw server bereikbaar maakt via een hostnaam die je automatisch laat updaten met je nieuwe ip-adres heb je dat probleem nooit. Er zijn bij de meeste routers standaard mogelijkheden om een gratis dynamic-ip-host aan te maken. Misschien moet je dat instellen, dan hoef je nooit te zoeken naar je nieuwe adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan