• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Brander fout, deinstalleren????

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

Ik heb een DVD Brander, Sony Optiarc AD-7201A die dienst weigert.
Ik krijg de melding:

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Ik heb gelezen dat de drivers ATAPI drivers is.
Kan ik de DVD bij de hardware deinstalleren zodat bij een herstart Windows XP deze vanzelf herkent??
De software kan ik nergens vinden ( OEM versie )
 
Ja hoor je kunt bij hardware gewoon de drivers deïnstalleren.
Na opstarten zal Windows dan inderdaad weer nieuwe hardware zien en de drivers opnieuw installeren.
 
Johnny54 erg bedankt, inderdaad gelukt.
Er kan weer gebrand worden, TOP!
 
asserboy zei:
Ik heb een DVD Brander, Sony Optiarc AD-7201A die dienst weigert.
Ik krijg de melding:

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Ik heb gelezen dat de drivers ATAPI drivers is.
Kan ik de DVD bij de hardware deinstalleren zodat bij een herstart Windows XP deze vanzelf herkent??
De software kan ik nergens vinden ( OEM versie )

In aanvulling op Johnny54: bij hardwareproblemen in de zin dat Windows opeens een apparaat niet meer herkent kan je altijd in apparaatbeheer de desbetreffende hardware verwijderen en vervolgens bij een restart de hardware opnieuw laten installeren. Ingeval van een DVD-brander is daarvoor geen speciaal stuurprogramma (driver) benodigd, maar voor zaken als b.v. een videokaart verdient het aanbeveling om eerst zelf de meest recente driver te downloaden van de site van de fabrikant en Windows vervolgens niet automatisch een driver te laten installeren, maar bewust te kiezen voor de driver die zojuist is gedownload.
 
Terug
Bovenaan