• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Brakke internet verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bas78
  • Startdatum Startdatum
B

bas78

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik internet via de HB nu is het zo dat alles intern super werkt, echter naar buiten toe is het soms verbinding soms niet dan snel en dan weer langzaam, ik irriteer me er mateloos aan.
Ook als ik de computer bekabeld aansluit op HB, het komt dus echt ergens door de verbinding met UPC.
Komt dit vaker voor? en Wat zou ik hier aan kunnen doen?
De helpdesk bellen heeft geen zin.

Alvast bedankt.
 
Ja monteur is vorige week dinsdag geweest, de redenen was van cisco router naar Horizon overgezet en geen internet op horizon, dit omdat het modem gedeelte in de horizon niet wilde resetten.
Hij heeft de rest ook meteen na gekeken en zag dat de coax in de muur te ver gestript was en heeft dit ook ff gefixt en een mooie nieuwe contactdoos geplaatst.

Van hem ook vernomen dat er veel problemen zijn met de Cisco router en om die redenen, hebben ze het omgezet naar de Horizon box bij mij. Echter nu heb ik soms een minuut geen internet of heel langzaam en dan wel weer normaal het schommelt nog al zeg maar een beetje at random.

De melding in mijn browser is dan "de wachttijd voor de verbinding is verstreken" het is zwaar *#*#*#*#* hahaha omdat ik dan bijvoorbeeld deze forum post voor de zekerheid moet kopiëren anders kan ik opnieuw beginnen met typen.

ach misschien komt het door de sneeuw hahaha maar ik zou het graag op willen lossen.
 
Je had al problemen met internet via de Cisco en daarom is internet omgezet naar de Horizon box?
Er is al een monteur geweest omdat internet via de Horizon niet werkte?
De monteur heeft dan wel de aansluiting verbetert, maar ik ben bang dat er meer aan de hand is.
Ik adviseer om toch nog eens contact op te nemen met UPC.
 
@Bas78,

Vervelend dat je problemen met de verbinding hebt. Ik kan zo niet zeggen wat er aan de hand is. Zou je een PM kunnen sturen met daarin je postcode en huisnummer zodat ik het kan nakijken?

Alvast bedankt.
 
bas78 zei:
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik internet via de HB nu is het zo dat alles intern super werkt, echter naar buiten toe is het soms verbinding soms niet dan snel en dan weer langzaam, ik irriteer me er mateloos aan.
Ook als ik de computer bekabeld aansluit op HB, het komt dus echt ergens door de verbinding met UPC.
Komt dit vaker voor? en Wat zou ik hier aan kunnen doen?
De helpdesk bellen heeft geen zin.

Alvast bedankt.


Hier ook hetzelfde probleem, alles via de Horizonbox, intern werkt alles goed. Maar een site naar buiten opvragen geeft zeer regelmatig dat de tijd verstreken is, ik heb een aantal sites vergeleken met mijn laptop met een UMTS stick van T-Mobile. Dan blijkt dat de UMTS verbinding vaak sneller werkt dan de 60mb internetverbinding van UPC.
Hiervoor met de oude kabelmodem met een 30mb verbinding nooit geen problemen gehad. Ik ga intussen toch steeds meer vraagtekens zetten over het functioneren van de HB. TV regelmatig beeld dat hapert, OnDemand dat vastloopt. Apps die zo traag zijn dat ik ze maar niet gebruik, als ze al niet vastlopen. Draadloos netwerk van de HB ook niet meer in gebruik, zeer onstabiel met 2 IP camera's. Heb mijn oude Linksys AP maar weer in gebruik genomen. Al met al ben zeer ontevreden over het geheel.
 
ja hier ook was eerst alleen s avonds en overdag 118mb van de 120. nu maar 16 mb heb gebeld ze zouden daar intern kijken haden gezegt wij bellen u terug nooit gedaan.baal er van betaal genoeg.nu al een week of 5 zo help me eens een keer goed
 
6522 in Nijmegen ook al dagen een erg onstabiele verbinding, internet is ineens veel trager en valt zelfs kort helemaal weg.
 
Wij hier vanuit Beuningen bij Nijmegen

O,ja kon nu pas reageren omdat ik nu na een reset pas weer internet heb.
 
Via de UPC Helpdesk is de WIFI op een ander kanaal gezet, helpt tot nu toe niets, er is echt iets ergens goed mis, UPC kennende blijven ze alles ontkennen omdat ze hopen het snel op te lossen.
Binnenkort krijg ik een glasvezelaansluiting in huis, misschien toch maar eens een overstap proberen.
 
Terug
Bovenaan