• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Box toont offline, maar de televisie doet het wel.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dora55
  • Startdatum Startdatum
D

dora55

Vandaag zette ik de televisie aan en zag dat de box offline toonde. Gelukkig doet de televisie het wel. Het rode telefoontekentje brand niet, terwijl het wel zo hoort te zijn. Ik heb de telefoon en internet op een apart modem van Cisco.
Weet iemand hoe dit komt? ???
 
Is signaal probleem, waarschijnlijk is je upstream te hoog.... Heb je internet apart of via hzbox?
 
Sorry creative... Even te snel gelezen... Bij mij was t wel alles via box en dan heb je nog wel tv maar bellen en internet niet, upstream was toen 58.0 ... Probleem ondertussen verholpen en nu weer keurige upstream van 47.0
 
Het is normaal gesproken een retour signaal probleem. Probeer maar eens iets via on demand terug te kijken. Je zult zien dat dit niet lukt. :(
 
Duidelijk een retour probleem, als je al je diensten nu op de HB had zou je geen internet en tel meer hebben dat is duidelijk. Hoe is het bij u aangesloten, wat zit er tussen de 1e aansluitpunt en de HB in, waarschijnlijk een splitter in de meterkast, waar ook u Cisco modem aan hangt, als die online is weet je dus zeker dat het probleem ergens in u woning zit, mijn vraag is aan u of er wel eens een monteur is langs geweest die de wcd(aansluiting aan de muur in de woonkamer) heeft vervangen. Zo niet is de kans heel groot dat het daar aan ligt, want die gaan ook defect door verschillende oorzaken als bv stroomstoringen of blikseminslag. Wil je echt alles uitsluiten dus ook de wcd, dan kan je of moet je gewoon de HB direct op de hoofdkabel testen, zonder splitters.
Kan van alles zijn, slechte kabel, slechte splitter, defecte wcd, maar mijn gevoel neigt sterk naar een defecte wcd.
 
Terug
Bovenaan