• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

box start steeds opnieuw

  • Onderwerp starter Onderwerp starter goofy4all
  • Startdatum Startdatum
G

goofy4all

Al enige weken heb ik een UPC DVR Box in mijn bezit.
Wat mij is opgevallen is dat de box iedere keer nadat deze aan is geweest, +- 30 minuten na het uitschakelen, automatisch opnieuw op gaat starten. Het schermpje wordt dan zwart, hij start opnieuw en komt weer terug op de klok.
Ook gebeurt het dat de ventilator na het opnemen oneindig op de actieve stand blijft draaien.

Hebben meer mensen deze problemen?
 
goofy4all zei:
Al enige weken heb ik een UPC DVR Box in mijn bezit.
Wat mij is opgevallen is dat de box iedere keer nadat deze aan is geweest, +- 30 minuten na het uitschakelen, automatisch opnieuw op gaat starten. Het schermpje wordt dan zwart, hij start opnieuw en komt weer terug op de klok.
Ook gebeurt het dat de ventilator na het opnemen oneindig op de actieve stand blijft draaien.

Hebben meer mensen deze problemen?
Dat herstarten is normaal. Ik heb zelf een grijze Thomson en die doet dat circa 5 minuten na het uitzetten.
Mogelijk dat dit is gedaan om problematische software te verhullen. Als software de resources zoals geheugen na gebruik niet goed teruggeeft, zou de box na verloop van tijd vastlopen. Bij een geforceerde restart is het systeem weer in een neutrale begintoestand en worden dergelijke problemen voorkomen. Niet netjes, maar wel effectief.

Dat oneindig blijven lopen van de ventilator (niet toevallig de HD?) is niet normaal, hoewel ik daar wel eens wat over gelezen heb. Met wat zoeken is dat waarschijnlijk wel terug te vinden in het forum en ook wat de 'oplossing' was. Als het erg vervelend wordt kun je natuurlijk altijd met de helpdesk contact opnemen en eventueel het apparaat om laten ruilen. Als het niet hinderlijk is zou ik het gewoon laten zitten, want de meeste DVRs hebben zo wel hun eigenaardigheden (voorzichtig uitgedrukt).
 
Dat herstarten is normaal. Ik heb zelf een grijze Thomson en die doet dat circa 5 minuten na het uitzetten.
Mogelijk dat dit is gedaan om problematische software te verhullen. Als software de resources zoals geheugen na gebruik niet goed teruggeeft, zou de box na verloop van tijd vastlopen. Bij een geforceerde restart is het systeem weer in een neutrale begintoestand en worden dergelijke problemen voorkomen. Niet netjes, maar wel effectief.
Dat opstarten enige tijd na het standby zetten is inderdaad normaal maar niet om bovenstaande (leuk verzonnen ;) ) reden.
De mediabox checkt gewoon of er misschien een firmware update is. Als die er is dan word die opgehaald en geïnstalleerd.
Zou hij dit doen terwijl je zit te kijken word je niet vrolijk, vandaar pas nadat hij enige tijd op standby staat.
 
Johnny54 zei:
Dat opstarten enige tijd na het standby zetten is inderdaad normaal maar niet om bovenstaande (leuk verzonnen ;) ) reden.
De mediabox checkt gewoon of er misschien een firmware update is. Als die er is dan word die opgehaald en geïnstalleerd.
Zou hij dit doen terwijl je zit te kijken word je niet vrolijk, vandaar pas nadat hij enige tijd op standby staat.
De werkelijke reden voor het herstarten zullen we beiden naar moeten gissen. Dat embedded devices naar verloop van tijd zonder resources kunnen komen te zitten, o.a. door memory leaks en memory fragmentatie, is een feit. Bijna alle embedded devices hebben ook maatregelen voor een automatische herstart als dat nodig is (beter dan vastlopen). Voor het checken op een software update is het natuurlijk niet nodig om de box opnieuw te starten, dus dat lijkt me eerder een leuk verzinsel. Bijna alle apparaten zoals de Wii, PS3 en popcorn hour kunnen tijdens bedrijf checken of er software is en dit (op verzoek) ophalen. Firmware updates zijn er ook zeer zelden. Voor de werkelijke reden zullen we dus bij de ontwikkelaars moeten zijn...
 
Terug
Bovenaan