Box moet regelmatig worden gereset

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dora55

Sinds UPC Ziggo is geworden moet ik regelmatig de box 1 minuutje uitzetten omdat hij dan niet reageert op de afstandsbediening. Als ik de televisie dan aanzet lees ik: "een ogenblik geduld alstublieft" Best vervelend, omdat ik het al meerdere keren heb gehad. Komt dit doordat er iets mis is met het signaal?
Met UPC had ik dit probleem niet eerder gehad.
Overigens is het na de reset van de box weer opgelost, maar het gebeurd me nu te vaak.
Graag wil ik weten of meer mensen dit probleem ook hebben.
 
Sinds UPC Ziggo is geworden moet ik regelmatig de box 1 minuutje uitzetten omdat hij dan niet reageert op de afstandsbediening. Als ik de televisie dan aanzet lees ik: "een ogenblik geduld alstublieft" Best vervelend, omdat ik het al meerdere keren heb gehad. Komt dit doordat er iets mis is met het signaal?
Met UPC had ik dit probleem niet eerder gehad.
Overigens is het na de reset van de box weer opgelost, maar het gebeurd me nu te vaak.
Graag wil ik weten of meer mensen dit probleem ook hebben.

Ik heb wel eens problemen met de tv-gids. Soms zie ik letters door elkaar en soms als ik gebruik heb gemaakt van Replay TV, dan werkt de knop TV gids helemaal niet meer. Vreemd genoeg als ik via de menu knop op de remote de tv-gids vervolgens oproep, dan werkt het weer wel.

Ik zou dan ook een firmware update die de tv-gids wat sneller maakt wel erg waarderen, jullie ook? :thankyou:
 
Ik heb het op zijn 6e levensdag bij ons :mrgreen: nu ook gehad :

Een ogenblik geduld a.u.b. bleef er maar staan, dus gereset, daarna even gewoon beeld en toen opeens roze, flikkerend beeld. Toen heb ik de HDMI-instelling van Automatisch naar RGB veranderd, box gereset en daarna gewoon, flikkerend beeld. Uiteindelijk de box maar een kwartier helemaal van de stroom af gehaald en toen was het weer goed :shock:
 
Sinds UPC Ziggo is geworden moet ik regelmatig de box 1 minuutje uitzetten omdat hij dan niet reageert op de afstandsbediening. Als ik de televisie dan aanzet lees ik: "een ogenblik geduld alstublieft" Best vervelend, omdat ik het al meerdere keren heb gehad. Komt dit doordat er iets mis is met het signaal?
Met UPC had ik dit probleem niet eerder gehad.
Overigens is het na de reset van de box weer opgelost, maar het gebeurd me nu te vaak.
Graag wil ik weten of meer mensen dit probleem ook hebben.

Ik heb sinds een maand een Horizon box. Afstandbediening begon al na drie weken kuren te vertonen. De kant van het toetsenbord deed het wel, de andere kant niet. Ook niet met behulp van een helpdeskmedewerker. Ik heb een nieuwe gekregen. Die doet het wel.
 
Een vastlopende niet reagerende Horizon box is in de meeste gevallen terug te vinden in slechter signaal. Dit betekend niet automatisch dat alles vervangen hoeft te worden. Maar een verkeerd gemonteerde AOP of connector kan al tot problemen leiden. Zelfs al lijkt uit signaal metingen dat er niets mis is. Dit komt voort uit onvoldoende of onjuist massa maken bij montage van kabel naar connector/wcd. Hoe te checken? Zoek de juiste afmetingen op van het component en check of deze goed is gemonteerd. Een monteur inroepen... Dat is een keuze... Defecte Horizon box. Lijkt me sterk, dan zouden er vrij veel productie fouten zijn.
 
Waarschijnlijk heb ik mij niet voldoende duidelijk uitgedrukt. Ik heb geen nieuwe mediabox gekregen maar een nieuwe afstandbediening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan