• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

borgsom modem Chello

D

doberman

Hallo forumleden

Weet iemand of je in 2001, bij het afsluiten van een Chello Classic abonnement een borgsom voor je modem moest betalen.
Als iemand het antwooord weet, dan graag indien mogelijk een kopie van het toenmalige contract, naamloos is goed.

Na de volgende vraag aan chello
Kunt u mij vertellen hoe en per wanneer ik mijn Chello Classic internet abonnement kan downgraden of opzeggen

kreeg ik het volgende antwoord van de administratie

Hiebij wil ik melden dat uw Chello aansluiting al enige tijd afgesloten is. Het is echter ook zo dat u een bedrag open heeft staan van € 1553.05. De bedrag in kwestie is al uit handen gegeven aan een incassobureau. Zij zullen contact met u opnemen. Hierbij bent u wat betreft Chello, geen klant meer van UPC en voor verdere afhandeling dient u contact op te nemen met incasso bureau.

Dus ik ben ze nu wel zat en geef chello het volgende antwoord

Goedendag

Allereerst een opmerking over uw antwoord-email aan mij:
Ik zou het zeer op prijs stellen als er in het vervolg een naam van de afzender op komt te staan, zodat ik kan refereren aan deze persoon.

Verder wil ik per onmiddellijke ingang mijn Chello aansluiting opzeggen.
De reden daarvan is overduidelijk na onderstaand antwoord van u op mijn vraag “Kunt u mij vertellen hoe en per wanneer ik mijn Chello Classic internet abonnement kan downgraden of opzeggen”

Want mij is niets bekend over enige achterstand in mijn betaling, (zie bijgevoegd overzicht uit mijn giro-overzicht).
Ook heb ik nog nooit enige aanmaning van u ontvangen.
Dus het lijkt mij vrij gewaagd, van uw kant om te zeggen dat ik een betalingsachterstand heb.
En mocht het wel zo zijn, dan mag u uw klanten wel eens eerder waarschuwen, alvorens de kosten zo hoog op te laten lopen.
Het is overduidelijk dat uw administratie niet op orde is, zoals wel blijkt uit de diverse verhalen in de media.

Op 11-05-2004 ben ik, buiten mijn medeweten om, plotseling afgesloten geweest (zie dossiernummer 8903929 Hr Calonne)
Er was door schijnbaar iemand anders dan ik, gebeld dat ik afgesloten wilde worden.
Blijkbaar is een telefoontje naar jullie "denktank" al genoeg om iemands antenne- en dus ook internet aansluiting los te koppelen. En dat zonder een schriftelijke bevestiging.

Als ik even niks anders te doen heb kan ik heel Dordrecht af laten koppelen. Ik hoef maar een telefoonboek open te slaan, en onder valse naam te gaan bellen en te zeggen dat ik afgesloten wil worden.

Ook over de tv aansluiting daar ga ik maar eens nadenken.
Want ook daar zijn genoeg andere mogelijkheden, behalve een monopolist die denkt dat klantenservice een ander begrip is als de klant service geven.

Nogmaals, omdat het chaotisch gaat bij UPC zeg ik daarom per direct mijn Chello aansluiting op.
Per 1 maart 2005 worden daarom alle automatische betalingen aan u stopgezet.
U kunt de zooi, modem etc. woensdag 23 of vrijdag 25 februari 2005 op komen halen.


Maar om alles goed af te sluiten moet ik dus nog even weten of ik een borgsom betaald heb voor het toenmalige Com21 modem.
Naar mijn weten was dat toen een Fl. 75,-

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

André
 
Onderaan mijn abonnement uit 2001 staan de volgende regels :

DE AANVRAGER VAN HET ABONNEMENT VERKLAART HIERMEE DAT:

• De gegevens op dit formulier correct zijn ingevuld en hij/zij door de ondertekening van dit formulier
  een overeenkomst heeft gesloten met UPC/chello. Ten aanzien van deze overeenkomst geldt dat   
  ieder   der partijen ten opzichte van de aanvrager verantwoordelijk zal zijn voor de verplichtingen
  voortvloeiend uit de Algemene Voorwaarden van die betreffende partij.

• Hij/zij in de gelegenheid is gesteld kennis te nemen dan wel kennis heeft genomen van de Algemene
  Voorwaarden van UPC/chello.

• Hij/zij de verplichtingen aan UPC/chello zal voldoen. Dit betekent o.a. dat de klant zich gedraagt
  volgens de fair use policy.

• Hij/zij akkoord gaat met inning bij vooruitbetaling door UPC van de maandelijkse abonnementskosten
  plus ƒ100,- borg voor internettoegang ten behoeve van zowel UPC/chello.

• Hij/zij bekend is met de regels betreffende het toewijzen van e-mail adressen en aliassen door
  chello. UPC kan kleine aanpassingen aanbrengen in het e-mail adres of de alias.


Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan