Borg UPC modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jojo
  • Startdatum Startdatum
J

Jojo

Goedenavond :)

Ik wil waarschijnlijk overstappen op glasvezel, want nu blijkt dat mijn modem geen dual band is.
Aangezien we hier nog apparaten hebben die op 2,4 gaan, geeft dat problemen met de apparaten die op 5ghz beter werken.
Modem omruilen is geen optie, ik heb gebeld, er zou eerst een monteur moeten komen, omdat het signaal hier niet goed zou zijn en daar eerst naar gekeken zou moeten worden.
Dat gedoe zie ik niet zitten, kasten van zijn plek en dan als nog het probleem van het dual band wat er dan nog steeds niet is.
Terwijl als ik met mijn tablet op 5ghz zit, ik geen problemen heb.
Dan kan ik beter overstappen en dan zeker weten dat ik de kasten naar voren moet trekken voor een modem wat wel dual band aankan.

Wat is de ervaring met het terug krijgen van de borg die ik bij UPC betaald heb?

Mvg Jolanda
 
Als je ooit borg betaald heb dan krijg je dat terug bij beëindigen van je contract.
Maar als dit niet vanzelf gaat zal je Ziggo er even aan moeten herinneren....
Tegenwoordig betaal je geen borg meer dacht ik.
Maar ooit wel betaald dan moet je dit uiteraard terug krijgen.
 
Ga er maar vanuit dat je daar zelf achteraan moet of tenminste zelf in de gaten moet houden. Voor mij is het al een flink aantal jaren geleden, dat ik een UPC modem inleverde en toen tijdelijk verhuisde naar Caiwaygebied. Bij toeval las ik toen iets op een forum hierover en realiseerde me toen, dat ik ook nooit iets teruggezien had. Toen gebeld met (toen nog) UPC, en ja hoor dat geld stond nog credit in mijn account. Maar volgens de helpdesk hadden ze het niet over kunnen maken omdat ze geen bankrekening wisten. Terwijl al jaren het abo-geld automatisch afgeschreven werd van mijn bankrekening. Het kan zijn, dat de borg inmiddels wel automatisch terug betaald wordt, maar toch even in de gaten houden.
 
Goedenavond :)

Ik wil waarschijnlijk overstappen op glasvezel, want nu blijkt dat mijn modem geen dual band is.
Aangezien we hier nog apparaten hebben die op 2,4 gaan, geeft dat problemen met de apparaten die op 5ghz beter werken.
Modem omruilen is geen optie, ik heb gebeld, er zou eerst een monteur moeten komen, omdat het signaal hier niet goed zou zijn en daar eerst naar gekeken zou moeten worden.
Dat gedoe zie ik niet zitten, kasten van zijn plek en dan als nog het probleem van het dual band wat er dan nog steeds niet is.
Terwijl als ik met mijn tablet op 5ghz zit, ik geen problemen heb.
Dan kan ik beter overstappen en dan zeker weten dat ik de kasten naar voren moet trekken voor een modem wat wel dual band aankan.

Wat is de ervaring met het terug krijgen van de borg die ik bij UPC betaald heb?

Mvg Jolanda

Mocht je nog niet zijn overgestapt, dan kunnen we je wel een dual band router sturen hoor, dit zou ook gewoon vanuit de klantenservice moeten kunnen. Stuur ons een privebericht met je postcode+huisnummer, dan zorgen we hier voor. Mocht je de overstap al in gang hebben gezet, dan hebben we daar natuurlijk respect voor.

Groet,

Jelle van Ziggo
 
ZIGGO houdt zich bewust van de domme t.a.v. de ooit betaalde borg. Het is naar mijn idee van de zotte dat dit nu niet wordt terugbetaald nu borg geen beleid meer is bij Ziggo.
Het gaat om miljoenen die geactiveerd staan, terwijl de interne administratie bij Ziggo hierover, voor wat ik heb vernomen, niet volledig is.

Middels een klacht werd dit bij mij met pijn en moeite terug betaald, tijdens lopend abonnement. Raad iedereen aan dit te doen.
 
@BodDroid Prima advies, niet wachten tot je opzegt. Nee, tijdens lopend abonnement terugvragen!
 
Bedankt voor de reacties :)

Inmiddels is er een modem onderweg, jammer dat het niet gewoon via de klantenservice kon, maar fijn dat het nu goed komt.

Dat van de borg is wel een goed idee, mag ik vragen waar je de klacht naar toe hebt gestuurd?
Ik ben zo'n beetje vanaf het begin, eerst Chello, daarna UPC en nu Ziggo klant, dus denk ook wel dat dat dat het minste is wat ze kunnen doen voor mensen die borg hebben betaald toen.
 
Ik heb het vorig jaar nagevraagd, ik krijg mijn borg terug bij beëindigen van mijn Ziggo contract.
Ziggo gaat echt niet vrijwillig iedereen borg terug betalen zolang je nog klant bent en blijft.
Althans ik heb er niet eerdere over gelezen dat ze dit we deden.
 
Borg krijg je terug als je afscheid neemt van je provider, uiteraard niet tijdens het lopende abo.
Daarom heet het borg, nietwaar? :)
 
Terug
Bovenaan