• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Boete bij betalen via digitale nota

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Yodeluxe
  • Startdatum Startdatum
Y

Yodeluxe

Het stoort me al een tijd, dat UPC een boete oplegt wanneer je geen machtiging afgeeft om de rekening te innen. Ik betaal via de digitale nota, dus er komst geen postzegel, envelop of papier aan te pas, dus het lijkt me dat UPC geen enkele grond heeft om een boete op te leggen. Nu blijkt er een paar maanden geleden een uitspraak te zijn geweest over de boetes die bedrijven innen wanneer de klant niet betaalt via automatische incasso:

Extra kosten voor klant, die via internet betaalt in plaats via een machtiging tot automatische afschrijving. Ktr: voor deze kostenopslag is geen basis te vinden in algemene voorwaarden. Bovendien zou een dergelijk beding in die voorwaarden onredelijk bezwarend zijn.

Nu krijg ik weer een nota van UPC voor de volgende termijn, maar opnieuw krijg ik ook die boete. Gaat UPC die boete nog eens afschaffen?
 
Over wat voor "boete" heb je het precies?

De 20eu herinneringskosten? Of een ander bedrag/benaming?
 
Als je per acceptgiro betaald, dan drukken de meeste bedrijven zo tussen de 1 á 2 euro erbovenop ;)

Maar ik betaal hier via dat: "online accoorderen", en geen centje pijn (al zouden ze met het innen wel eens wat sneller mogen zijn van me) ;)
 
dit klopt we lwat hij zegd, ik heb die boete ook gehad terwijl ik binnen het termijn via online bankieren het geld overgemaakt had, daarbij was de rekening nogal onduidelijk ook en kon ik neit goed zien wat wel en niet al overgemaakt was, de volgende keer betaal i kgewoon met de giro, maar hoe kan dit?want 20 euro tikt lekker aan... ik vind dit niet leuk!als je met netjes betalen ook nog eens genaaid wordt,waar gaat dit heen? vraag ik me af. >:(
 
Lijkt me simpel. Als hier jurisprudentie over is netjes een brief schrijven aan UPC dat je ze 2 weken de tijd geeft om dit recht te trekken. Zo niet zoek je het hogerop. Verwijs natuurlijk wel even naar die uitspraak.
 
Voor €1,-???? Het gaat hier om het bedrag dat gerekend wordt bij papieren facturen niet de herinneringskosten. Yodeluxe maakt gebruik van notabox of digitale nota. Dit is een betalingswijze waar ook geen papieren facturen aan te pas komen. Het factuur komt direct binnen bij de beveiligde internetbankierendienst van je bank waar je vervolgens een akkoord kan geven om de betaling uit te voeren. Hier zou dus eigenlijk geen extra kostenpost gerekend mogen worden.
 
Terug
Bovenaan