Y
Yodeluxe
Het stoort me al een tijd, dat UPC een boete oplegt wanneer je geen machtiging afgeeft om de rekening te innen. Ik betaal via de digitale nota, dus er komst geen postzegel, envelop of papier aan te pas, dus het lijkt me dat UPC geen enkele grond heeft om een boete op te leggen. Nu blijkt er een paar maanden geleden een uitspraak te zijn geweest over de boetes die bedrijven innen wanneer de klant niet betaalt via automatische incasso:
Nu krijg ik weer een nota van UPC voor de volgende termijn, maar opnieuw krijg ik ook die boete. Gaat UPC die boete nog eens afschaffen?
Extra kosten voor klant, die via internet betaalt in plaats via een machtiging tot automatische afschrijving. Ktr: voor deze kostenopslag is geen basis te vinden in algemene voorwaarden. Bovendien zou een dergelijk beding in die voorwaarden onredelijk bezwarend zijn.
Nu krijg ik weer een nota van UPC voor de volgende termijn, maar opnieuw krijg ik ook die boete. Gaat UPC die boete nog eens afschaffen?


? Het gaat hier om het bedrag dat gerekend wordt bij papieren facturen niet de herinneringskosten. Yodeluxe maakt gebruik van notabox of digitale nota. Dit is een betalingswijze waar ook geen papieren facturen aan te pas komen. Het factuur komt direct binnen bij de beveiligde internetbankierendienst van je bank waar je vervolgens een akkoord kan geven om de betaling uit te voeren. Hier zou dus eigenlijk geen extra kostenpost gerekend mogen worden.