K
kabelbreuk
Hoi,
Sinds kort heb ik last van blokjes op de HD zenders. Ik heb een alles-in-een abonnement met 25 mb internet, bellen en HD TV (met DVR). Alle kabel zijn nieuw (Hirschmann) en ik heb slechts 1 decoder op het TV signaal aangesloten. Vooral RTL4 HD heeft hier last van, maar ik heb het ook gezien op NED3 en SBS6. Het beeld is dan ook niet om aan te zien. Op de SD kanalen heb ik echter geen last van dit probleem.
Internet en bellen doet het verder prima.
Ik heb de signaal waardes via menu-1789 gecheckt, en de kwaliteit kwam altijd op 100% uit. De signaal sterktes varieerden echter sterk: tussen de 39% en de 78%. Ik weet alleen niet wat de normale waardes zijn voor de Cisco HD DVR box.
Vroeger, met de Philips HD box, had ik hier geen last van.
Mijn vraag is nu: Vroeger had ik er wel een versterker (ondanks dat ik maar 1 TV heb aangesloten) tussen zitten (ook een Hirschmann). Heeft het zin om deze er weer tussen te zetten? Maw heeft het digitale signaal ook profijt van een versterker? Of is er een andere oorzaak?
Sinds kort heb ik last van blokjes op de HD zenders. Ik heb een alles-in-een abonnement met 25 mb internet, bellen en HD TV (met DVR). Alle kabel zijn nieuw (Hirschmann) en ik heb slechts 1 decoder op het TV signaal aangesloten. Vooral RTL4 HD heeft hier last van, maar ik heb het ook gezien op NED3 en SBS6. Het beeld is dan ook niet om aan te zien. Op de SD kanalen heb ik echter geen last van dit probleem.
Internet en bellen doet het verder prima.
Ik heb de signaal waardes via menu-1789 gecheckt, en de kwaliteit kwam altijd op 100% uit. De signaal sterktes varieerden echter sterk: tussen de 39% en de 78%. Ik weet alleen niet wat de normale waardes zijn voor de Cisco HD DVR box.
Vroeger, met de Philips HD box, had ik hier geen last van.
Mijn vraag is nu: Vroeger had ik er wel een versterker (ondanks dat ik maar 1 TV heb aangesloten) tussen zitten (ook een Hirschmann). Heeft het zin om deze er weer tussen te zetten? Maw heeft het digitale signaal ook profijt van een versterker? Of is er een andere oorzaak?

