• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

blokkering IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hvds

Wie kan mij helpen? Ik heb via Ziggo 2 e-mailaccounts. Bij de ene (gmail) gaat alles goed, bij de andere kan ik geen berichten verzenden en krijg ik de mededeling: 550, IP-adres is geblokkeerd. U heeft teveel berichten verzonden. Ziggo en de beheerder van mijn mailadres (daxis) geven elkaar de schuld. Ik kom er niet uit en kan geen mails verzenden via dit adres.
 
Je moet in dat geval even bellen met de helpdesk.
Blijkbaar is vanaf jouw aansluiting in korte tijd veel mail verzonden. Vaak betekent dat dat één van de computers in je huis is besmet met een trojan of virus. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld een webcam of ander netwerk apparaat hebt aangesloten wat zelf veel mails stuurt. Dat lijkt dan op een virus infectie. De helpdesk kan je account weer laten activeren bij de mailserver. Zorg wel voordat je belt dat je zeker weet dat alle apparaten in je netwerk gecontroleerd zijn op virussen e.d., anders wordt je account opnieuw automatisch geblokkeerd.
 
Was het maar zo makkelijk. Ik heb al een paar uur met de ziggo-helpdesk gebeld; die zegt dat het aan daxis ligt, zij blokkeren. Evenzo met daxis-helpdesk gebeld; die zegt wij krijgen niets door van ziggo, dus het probleem zit daar. Ik heb met mijn eigen virusscanner gescand en ook met een online virusscanner, zonder resultaat. Dus: van het kastje naar de muur ....
 
Was het maar zo makkelijk. Ik heb al een paar uur met de ziggo-helpdesk gebeld; die zegt dat het aan daxis ligt, zij blokkeren. Evenzo met daxis-helpdesk gebeld; die zegt wij krijgen niets door van ziggo, dus het probleem zit daar. Ik heb met mijn eigen virusscanner gescand en ook met een online virusscanner, zonder resultaat. Dus: van het kastje naar de muur ....

ehh.. wacht even. Ik heb je eerste bericht niet goed gelezen denk ik.

Je hebt het over daxis, is dat een hosting provider waar je ook een email-adres hebt ??

Hoe verstuur je mail via die provider ?
Wat zijn de instellingen van de smtp-server van die account ?

Je kunt namelijk als je de standaard poort (25) gebruikt voor mail versturen, alleen gebruik maken van de smtp server van ziggo. Als je mail via een andere provider wilt versturen, moet je een beveiligde smtp-poort van die provider gebruiken. Meestal is dat poort 587 waar je dan met usernaam en password moet inloggen. Hoe is jouw mail ingesteld voor je 'daxis' account ?
 
Ik heb mijn e-mailadres inderdaad bij Daxis. Als server voor uitgaande mail heb ik: smtp.casema.nl. De poorten zijn voor inkomende e-mail (pop3): 110 en voor uitgaande (SMTP) 25.
Op internet las ik nog dat Ziggo heeft besloten uitgaande verbindingen naar andere mailservers dan die van Ziggo via poort 25 te blokkeren. Dat is kennelijk bij mij gebeurd. Heel vreemd dat de helpdesk van Ziggo daar niets van weet.
 
Ik heb mijn e-mailadres inderdaad bij Daxis. Als server voor uitgaande mail heb ik: smtp.casema.nl. De poorten zijn voor inkomende e-mail (pop3): 110 en voor uitgaande (SMTP) 25.
Op internet las ik nog dat Ziggo heeft besloten uitgaande verbindingen naar andere mailservers dan die van Ziggo via poort 25 te blokkeren. Dat is kennelijk bij mij gebeurd. Heel vreemd dat de helpdesk van Ziggo daar niets van weet.

Dit klopt niet geheel. Je kan (in geen enkele geval) niet via een andere SMTP server dan de smtp.Ziggo.nl (of in jouw geval smtp.casema.nl) emails versturen. Waarschijnlijk heb je via je Daxis email adres veel e-mails verstuurd via de SMTP server van Ziggo waardoor je nu geblokkeerd bent. Als je middels privébericht je postcode+huisnummer en klantnummer stuurt, kijk ik of dit het geval is.
 
Ik heb mijn e-mailadres inderdaad bij Daxis. Als server voor uitgaande mail heb ik: smtp.casema.nl. De poorten zijn voor inkomende e-mail (pop3): 110 en voor uitgaande (SMTP) 25.
Op internet las ik nog dat Ziggo heeft besloten uitgaande verbindingen naar andere mailservers dan die van Ziggo via poort 25 te blokkeren. Dat is kennelijk bij mij gebeurd. Heel vreemd dat de helpdesk van Ziggo daar niets van weet.

Poort 25 is al jarenlang geblokkeerd. Dat is bij alle providers zo ivm spam.
Probeer eens smtp.ziggo.nl in te stellen ipv smtp.casema.nl
Maakt dat verschil ?
Heeft daxis zelf geen smtp server voor je uitgaande mail via poort 587 ?
 
1. mijn mailgedrag is niet anders geweest dan normaal
2. verandering van het uitgaande mailadres in smtp.ziggo.nl geeft dezelfde foutmelding
3. bij verandering van poort 25 in 587 komt er zelfs geen foutmelding meer.
4. hoe verzend ik mijn gegevens via vertrouwelijk bericht?
 
Als ik een bericht via de webmail van Daxis verstuur komt deze wel aan (maar dat is misschien wel logisch).
 
Als ik een bericht via de webmail van Daxis verstuur komt deze wel aan (maar dat is misschien wel logisch).
Maar heeft daxis geen instellingen waarmee je via hun server mail kunt versturen?
Dat hebben vrijwel alle hosting providers namelijk.

Ik zou dan verwachten 'smtp.daxis.nl' waar je dan via poort 587 zou moeten inloggen met username en password in de instellingen van je email programma. Maar die informatie moet daxis je kunnen geven.

PS:
Als je een privebericht naar Ziggo webcare wilt sturen, moet je even op zijn naam klikken links boven het bericht waar dat gevraagd wordt en daarna kies je in het popup menu 'stuur een privébericht aan .....'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan