• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokkerig beeld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pinraiser
  • Startdatum Startdatum
P

Pinraiser

Een aantal zenders geven bij een blokkerig beeld, waai der SBS6 en aeae en Veronica/Disney.

Het rare is dat ik soms ook het signaal krijg signaal te zwak?

Met de media box nooit problemen gehad, alles werkte altijd goed.
Met UPC gebeld en die willen wel een monteur sturen, maar eerst wil ik hier vragen of er suggesties zijn.

Alles van Hirschman,dikke coaxkabel enz enz. En nogmaals de mediabox werkte perfect.
 
Is het TV-toestel de eerst in de keten, of zitten er nog meer aparaten in de coax-aansluiting.
Zoja, deze aparaten (doorlus) veroorzaken verlies.
Het beste is om het TV-toestel rechtstreeks op de AOP of splitter aan te sluiten.

suc6
 
Ja toestel is de eerste in de keten, rechtstreeks op het punt aangesloten, ik heb alleen een klein stukje coax verlengd van dezelfde soort kabel en stekkers als de eigenlijke kabel ca. 35 cm.

Thats all

Verder kan ik vertellen dat mijn mediabox nog samen met mijn dvd recorder zat en die werkte perfect op het testkanaal alles groen dus het zou goed moeten zijn?
 
Welke tv heb je? iig samsung met firmware mstar t-msx5 v2004 en lager heeft er iig wel problemen mee, met v2007.x is dit iig opgelost.
 
De Samsung Ue46c8700 met de laatste firmware van 11 mei jl.
 
Hier ook de zelfde probleem maar alleen met de hd zenders van Veronica en af en toe BBC.

Heb ook alles van upc qua kabels en ook nog eens een versterker en geen spliters tussen de hdrecorder en de wcd.

Dit is vanaf April merkbaar. Ik krijg ook de melding signal verlies maar als ik kijk op pagina 999 is alles goed.
 
Dave,

Heb jij nu de box of de ci card
 
Dit gedeelte van het forum gaat specifiek over CI+ module en niet mediaboxen.

Ik lees diverse oplossingen in het topic:
https://ziggoforum.nl/posts/506625/

Glorfindel76 zegt "Ik heb mijn oude Siemens WCD ook vervangen door een de Hirschmann WCD 940442001.
Nu heb ik ook eindelijk ontvangst van BBC HD en Veronica HD. Zelfs minder last van artifacten op rtl7 HD en Ned3 HD."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan