• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokkeren onbekend inkomende telefoon oproepen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter monkey07
  • Startdatum Startdatum
M

monkey07

Hoi,

Kan het zijn dat UPC deze dienst niet meer aan bied.??
Had in het verleden deze optie standaard aan staan, maar kwam er achter dat deze dienst niet meer beschikbaar is voor mijn abonnement.
Kwam er achter toen ik deze dienst probeerde te benaderen, krijg dan de melding dat deze dienst niet beschikbaar is voor mijn abonnement, terwijl ik er al vanaf 2010 gebruik van maak.
Ik heb bellen onbeperkt, ben toen gaan kijken op upc.nl, maar kan ook nergens meer terug vinden dat UPC deze dienst nog aan bied.
Beetje vreemd, als je een dienst schrapt, dan is het wel handig dat je dat dan even kenbaar maakt.
Heeft iemand een idee wat er met deze dienst gebeurt is, of hoe ik het toch weer kan activeren.??
Ik hoor het graag.

Groetjes.
 
Dat is de dienst weigeren geblokkeerde nummers. https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/40 Bestaat nog steeds. Even belletje naar upc dan is het met 24 tot 72 uur weer aan en uit te schakelen.

Heb je onlangs misschien een brief gehad over werkzaamheden waarbij gemeld werd dat je opties als voicemail enzo na de werkzaamheden weer opnieuw moest aanzetten/instellen?
 
Even *141 bellen. Hoor je een bandje dat het aangezet is dan is het goed. Anders heb je die dienst niet meer en kun je die (volgens mij) via mijn UPC weer aanzetten.
 
Voor sommigen misschien best wel nuttige optie. Maar ben je ervan bewust dat je hiermee ook vaak (of zelfs altijd?) telefoontjes van doorkiesnummers van bedrijven e.d. blokkeert? Soms helemaal geen probleem, maar dat geldt niet voor iedereen. Stel je voor, ik zit op mijn werk en bel even naar huis. Lukt niet, want dit is op mijn thuistelefoon geblokkeerd.
 
J. de Boer zei:
Soms helemaal geen probleem, maar dat geldt niet voor iedereen.

Nou, dan gebruiken die het toch niet? Als men zich in deze optie verdiept heeft, weet men vast wel de voor- en nadelen.

Stel je voor, ik zit op mijn werk en bel even naar huis. Lukt niet, want dit is op mijn thuistelefoon geblokkeerd.

En dus gebruik je het niet... it's so simple.
 
Je hebt helemaal gelijk Creative Solution, ik was dit ook zeker niet van plan. Maar ik vroeg alleen maar of mensen die dit willen zich deze consequenties realiseren. Dat is alles.
 
Persoonlijk denk ik dat het nemen van "weigeren geblokkeerde nummers" een weloverwogen keuze zal zijn. Je kan natuurlijk nooit weten wat de redenen zullen zijn om deze optie te nemen. Zelf gebruikten we het ook een hele tijd en warempel, sindsdien helemaal verlost van telefoontjes van bedrijven die weer iets willen. is het niet de postcodeloterij, dan is het wel een "goed doel" wat weer extra geld probeert los te peuteren.

Nu kan men wel zeggen, daar is toch het "bel-me-niet"-register voor bedoelt? Ja, dat is zo. Maar als je ergens lid van bent geweest, mag zo'n bedrijf je in de toekomst bellen. Aangezien we zelf na een lange tijd van klagen er nog niet van af waren, bleek het "weigeren geblokkeerde nummers" de enige oplossing, die geholpen heeft.

En zeker in tijden van de mobieltjes is er altijd een alternatief voor de vaste lijn.
 
ik heb bellen opbeperkt van upc en die dienst is voor mijn abonnement niet beschikbaar zegt het bandje (deze dus #141
 
De dienst weigeren geblokkeerde nummers moet eerst eenmalig aangevraagd worden bij upc en daarna kan hij met *141 aan gezet worden. Uitzetten uiteraard met #141.
 
Heb deze dienst al jaren, en dus is er al veel onderhoud aan het netwerk geweest.
Dit is de eerste keer dat ik upc moest bellen om het weer te laten aanzetten.
Heb dit inmiddels gedaan, en voila het werkt weer.
Goede weet voor de volgende keer.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Greetz.
 
Terug
Bovenaan