• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

blokkeren nummer anonieme beller

  • Onderwerp starter Onderwerp starter zoekopties
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zoekopties

wat zijn de mogelijkheden om een anonieme beller op de vaste telefoon te blokkeren
 
Zoek eens op "call blocker" op het internet. Deze sluit je aan op je telefoonlijn. Opties zijn het blokkeren van anonieme bellers en naar keuze andere nummers.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
wat zijn de mogelijkheden om een anonieme beller op de vaste telefoon te blokkeren

Dat is in elk geval niet iets wat een provider zoals Ziggo aanbiedt en moet je dus in je telefoon apparatuur doen. Veel (DECT) telefoons bieden wel die optie. Ik heb zelf een Gigaset DECT set bijvoorbeeld waar je kunt instellen dat bellers zonder nummerherkenning de 'bel' niet laten overgaan of helemaal genegeerd worden. Er zijn ook losse kastjes te koop die dat kunnen (daar refereerde "copymaster" al naar)
 
Dat is in elk geval niet iets wat een provider zoals Ziggo aanbiedt en moet je dus in je telefoon apparatuur doen. Veel (DECT) telefoons bieden wel die optie. Ik heb zelf een Gigaset DECT set bijvoorbeeld waar je kunt instellen dat bellers zonder nummerherkenning de 'bel' niet laten overgaan of helemaal genegeerd worden. Er zijn ook losse kastjes te koop die dat kunnen (daar refereerde "copymaster" al naar)

Hierbij wel even een kleine melding: er zijn o.a. ziekenhuizen die zonder nummerherkenning naar je bellen. Het kiezen wat je dan wilt, wordt wel moeilijk gemaakt.
 
Hierbij wel even een kleine melding: er zijn o.a. ziekenhuizen die zonder nummerherkenning naar je bellen. Het kiezen wat je dan wilt, wordt wel moeilijk gemaakt.

Dat is volgens mij ook de reden dat providers dit niet zo aanbieden.
 
Hierbij wel even een kleine melding: er zijn o.a. ziekenhuizen die zonder nummerherkenning naar je bellen. Het kiezen wat je dan wilt, wordt wel moeilijk gemaakt.

Het anoniem bellen is zo onpersoonlijk. Je weet nooit wie er belt, bent ook niet altijd in de gelegenheid het gesprek aan te nemen. En vervolgens wordt er ook nog niet eens de moeite genomen een voicemail achter te laten.
 
Ik heb ook alle anonieme bellers geblokkeerd, dan hebben ziekenhuizen, huisartsen endergelijke gewoon pech gehad. Moeten ze maar het fatsoen hebben om geen anoniem telefoon te nummer gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het anoniem bellen is zo onpersoonlijk. Je weet nooit wie er belt, bent ook niet altijd in de gelegenheid het gesprek aan te nemen. En vervolgens wordt er ook nog niet eens de moeite genomen een voicemail achter te laten.

Ziekenhuis zal bij niet aannemen wel op voicemail of antwoord apparaat inspreken, een aantal keer dit meegemaakt daar ik niet thuis was.

Ik heb ook alle anonieme bellers geblokkeerd, dan hebben ziekenhuizen, huisartsen endergelijke gewoon pech gehad. Moeten ze maar het fatsoen hebben om geen anoniem telefoon te nummer gebruiken.

Ziekenhuizen kunnen na een fusie overgegaan naar 088 algemeen nummers (Roosendaal met Bergen op Zoom). Zelfs Amphia Ziekenhuis Hartcentra, locatie Langendijk, Breda is afgeschermd!!
Heb eens navraag gedaan over "zonder nummerherkenning bellen".
Dit was om hun eigen te beschermen tegen "overbelasting terug bellen, heeft u een afspraak bij specialist dan heeft u daarvan zijn rechtstreekse nummer".
En daar kan je het mee doen. Van deze soort instanties vind ik het ook niet passen dat zij afgeschermd zijn.
 
Je kunt eigenlijk altijd de centrale instellen om het algemene nummer mee te sturen, die worden er voor betaald telefoontjes aan te nemen.
 
Ik heb ook alle anonieme bellers geblokkeerd, dan hebben ziekenhuizen, huisartsen endergelijke gewoon pech gehad. Moeten ze maar het fatsoen hebben om geen anoniem telefoon te nummer gebruiken.
Tot ze je proberen te bereiken omdat er een familielid in het ziekenhuis ligt zeker?
Het Amphia in Breda heeft nummerherkenning bijvoorbeeld uitgeschakeld omdat mensen steeds vaker rechtstreeks naar nummers van artsen gingen bellen terwijl deze in spreekuur zaten of bij patiënten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan