• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokkade Video opname van BBC en andere TV stations

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
1
Probleem omschrijving:
Ik heb onlangs een All in 1 pakket van Ziggo laten installeren door een Ziggo monteur. Ik heb bovendien van Ziggo een extra Digitale ontvanger aangeschaft (Humax). Bij de oude Digitale ontvanger kon ik gewoon BBC 1 en 2 (TV) opnemen doch bij de nieuwe ontvanger zegt mijn digitale video recorder (Sony) dat ik dit NIET (:censored:) mag opnemen.

Vraag:
Weet iemand wat de oorzaak is van deze blokkade is, wie die oplegt (BBC of Ziggo?) en hoe ik dat kan wegnemen. Als BBC deze blokkade oplegt waarom kan ik dan wel van de oude maar niet van de nieuwe Digitale ontvanger opnemen. Ik kijk vaak naar BBC 1 of 2 en als er dan wordt gebeld wil ik gewoon dat mijn video recorder vanaf dat punt de opname start.

Wie weet hier iets meer van?????
 
Even dit topic doorlezen voor de Humax 5100:

Nieuwe Software met iTV functionaliteit
 
Dit is een inmiddels bekende bug van de nieuwe firmware van de Humaxen waardoor bij opnames over SCART de copyprotectie onterecht aan gaat op zenders waar dat niet zou moeten.

Humax is daar samen met Ziggo mee bezig, hopelijk binnenkort een firmware update daarvoor.

Zie voor de laatste update over dit probleem hier:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=385831&postcount=352

En de originele melding van dit probleem hier:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=374293&postcount=19
 
Vraag:
Weet iemand wat de oorzaak is van deze blokkade is, wie die oplegt (BBC of Ziggo?) en hoe ik dat kan wegnemen.
Dit is de grote ellende met CI+, en daarom ben ik blij dat ik nog een Humax 5050 heb zonder blokkade mogelijkheden.
Geloof me, in de toekomst gaat er veel vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik begrijp er ook niets van dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.
Waarschijnlijk omdat ze niets begrijpen van hoe CI+ werkt.
 
Wie zegt dat de 5050 deze mogelijkheid tot blokkade niet heeft?

Dit is de grote ellende met CI+, en daarom ben ik blij dat ik nog een Humax 5050 heb zonder blokkade mogelijkheden.
Geloof me, in de toekomst gaat er veel vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik begrijp er ook niets van dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.
Waarschijnlijk omdat ze niets begrijpen van hoe CI+ werkt.
 
Dit is de grote ellende met CI+, en daarom ben ik blij dat ik nog een Humax 5050 heb zonder blokkade mogelijkheden.
Geloof me, in de toekomst gaat er veel vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik begrijp er ook niets van dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.
Waarschijnlijk omdat ze niets begrijpen van hoe CI+ werkt.


De humax werkt niet met CI+, dus ik snap de opmerking niet.
Daarnaast heeft Ziggo de mogelijkheid om elke door hun goedgekeurde PVR te blokkeren.
Dat is in oktober/november 2010 ook per ongeluk een keer gebeurd met Film1 icm de 5050c.
Er stond toen per ongeluk een signaal aan dat opnemen van Film1 op de 5050c onmogelijk maakte.
 
Dit is de grote ellende met CI+, en daarom ben ik blij dat ik nog een Humax 5050 heb zonder blokkade mogelijkheden.
Geloof me, in de toekomst gaat er veel vaker gebruik van gemaakt worden.
Ik begrijp er ook niets van dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.
Waarschijnlijk omdat ze niets begrijpen van hoe CI+ werkt.

Goed, weer een gevalletje klok en klepel: deze bug heeft dus NIETS met CI+ te maken. Sterker nog, de Humax maakt als decoder met een softCAM geen eens gebruik van CI+.
Dit is een mogelijkheid die al jaren in decoders zit, nml Macrovision bescherming. En kennelijk zet na de nieuwe update de Humax wat bitjes verkeerd die dit triggeren.

En de Humax 5050 heeft deze blokkade mogelijkheden overigens ook. Maar niet de bug die die blokkade mogelijkheden ten onrechte triggert.
 
Oeps! :oops: Ik dacht dat CI+ de boosdoener was die de blokkades mogelijk maakte, maar als ik het goed begrijp is dat dus een stukje software dat de fabrikanten er op aanvraag van Ziggo inzetten?

Ik zag in ieder geval wel dat de component aansluiting er bij de nieuwere modellen van Humax af gehaald is, waarmee je de blokkades zou kunnen omzeilen. Die zit er bij de 5050 nog wel op.
 
Bij CI+ is deze blokkade 1 van de standaard features om de gebruikers te kunnen "naaien" en het zal bij de 'gecertificeerde' ziggo-decoders afgedwongen zijn om überhaupt een certificering te kunnen krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan