• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokkade email account

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

atanis

LS, gisteren kreeg ik een mail dat mijn email account geblokkeerd is wegens meerdere keren inloggen vanuit het buitenland. Nou werk ik al jaren voor een luchtvaartmaatschappij dus dat doe ik al die tijd al. Via FB een bericht gestuurd en ik kreeg een korte reactie. Ene Anne heeft toegezegd er naar te kijken. Daarna niets meer gehoord. De mail werkt nog steeds niet. Vorig jaar gebeurde exact hetzelfde alleen toe hadden ze kennelijk nog wel klantvriendelijke medewerkers in dienst.
Wat een belabberde service!

Mvg, A Tanis
 
LS, gisteren kreeg ik een mail dat mijn email account geblokkeerd is wegens meerdere keren inloggen vanuit het buitenland. Nou werk ik al jaren voor een luchtvaartmaatschappij dus dat doe ik al die tijd al. Via FB een bericht gestuurd en ik kreeg een korte reactie. Ene Anne heeft toegezegd er naar te kijken. Daarna niets meer gehoord. De mail werkt nog steeds niet. Vorig jaar gebeurde exact hetzelfde alleen toe hadden ze kennelijk nog wel klantvriendelijke medewerkers in dienst.
Wat een belabberde service!

Mvg, A Tanis

Ik raad al jaren iedereen aan om een gmail of outlook.com account te pakken.
Werkt altijd, ook als je van provider veranderd of wat dan ook.

Laat eventueel je Ziggo mail doorsturen naar je nieuwe account.
 
Het probleem is inmiddels verholpen. Na nog een FB bericht en telefonisch contact werd er vlot gereageerd.
Dank voor de reactie's.
 
Ik raad al jaren iedereen aan om een gmail of outlook.com account te pakken.
ik wil deze diensten niet gebruiken omdat ze de dienst dat je kan zien of je bericht ontvangen en gelezen is niet onder steunen.

Het ligt aan jouw prioriteiten. gmail, outlook.com of hotmail.com controleren de afzenderbron via SFP, DKIM en DMARC. Ziggo doet geen van deze 3, waardoor Ziggo veel minder goed phishig mail kan tegenhouden. Dat vind ik toch belangrijker dan te zien of mail gelezen is. (wat ook nooit betrouwbaar kan zijn, zeker als de ontvanger zijn mail forward)
 
En de meeste zullen een dergelijke leesbevestiging aanvraag ook blokkeren lijkt me (en terecht).
 
er zijn ook genoeg providers die domeinregistratie verzorgen, eventueel met email en/of webspace. ik gebruik dat al jaren naar tevredenheid, draai bij hen mijn 'eigen' mailserver met mijn 'eigen' domeinnaam. eea is bij mijn 'provider' perfect in te regelen met spf, dnssec ed. webmail is ook mogelijk via https en pop / imap /smtp zijn ook encrypt. en dat alles voor een paar tientjes per jaar.
moet er niet aan denken om dat via outlook / gmail te doen, die al je mail - zij het geautomatiseerd - meelezen ........
een leesbevestiging is iets van de mailclient / mailserver van de geaddresseerde, je 'eigen' mailserver is slechts doorgeefluik.
 
er zijn ook genoeg providers die domeinregistratie verzorgen, eventueel met email en/of webspace. ik gebruik dat al jaren naar tevredenheid, draai bij hen mijn 'eigen' mailserver met mijn 'eigen' domeinnaam. eea is bij mijn 'provider' perfect in te regelen met spf, dnssec ed. webmail is ook mogelijk via https en pop / imap /smtp zijn ook encrypt. en dat alles voor een paar tientjes per jaar.
moet er niet aan denken om dat via outlook / gmail te doen, die al je mail - zij het geautomatiseerd - meelezen ........
een leesbevestiging is iets van de mailclient / mailserver van de geaddresseerde, je 'eigen' mailserver is slechts doorgeefluik.
Ga jij dit dan aan mij schoonpa uitleggen? :shock:
Ik adviseer dan toch liever gmail/outlook :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan