• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokjes op de HD kanalen, met name RTL 4 HD.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter erwin969
  • Startdatum Startdatum
E

erwin969

Meer mensen last van blokjes de laatste dagen met name op RTL 4 HD maar ook Nederland 1 HD heeft hier af en toe last van? Valt me wel op dat dit met name in het weekend veel gebeurd. Overbelasting van het netwerk ofzo?
 
Alle RTL & Ned zenders in HD is gewoon hopeloos qua blokjes, beeld bevriest. >:(
 
Heb je box met scart aangesloten? Zo ja,probeer de scart kabel eens te vervangen.Zorg er anders voor dat de kabel die in de mediabox gaat en naar de Wand Contact Doos loopt uit 1 stuk bestaat zonder onderbrekingen er in.(geen splitters e.d.) Onderbrekingen zorgen meestal voor storingen,ook oude scart kabels.
 
Dit probleem heb ik ook gehad met RTL4 HD en RTL5 HD. Het was over als ik mijn modem of mijn router uit zette. (modem staat in bridge mode).
Volgens de helpdesk moest het dus wel aan mijn router liggen (rare logica). Anders was het de splitter (internet/TV/Radio), maar sinds 1 oktober mag de klant een defecte splitter zelf betalen.

Bij mij is het opgelost door de splitter te vervangen. Heb er sinddien (twee weken) geen last meer van.
 
sluwtje zei:
Heb je box met scart aangesloten? Zo ja,probeer de scart kabel eens te vervangen.Zorg er anders voor dat de kabel die in de mediabox gaat en naar de Wand Contact Doos loopt uit 1 stuk bestaat zonder onderbrekingen er in.(geen splitters e.d.) Onderbrekingen zorgen meestal voor storingen,ook oude scart kabels.

Geen scart hier, HDMI dus daar ligt het niet aan. Ook geen splitters en andere onzin, gewoon rechtstreeks op de wandcontactdoos dus daar is niets aan veranderd. Net ook mijn abbo vernieuwd naar het nieuwe Royaal pakket. In de eerste week geen blokjes, en sinds vorige week, steeds in het weekend met name wel een momentje blokjes. Niet constant maar elke avond wel eventjes wat blokjes en dan gaat het zo een avond goed. Op met name RTL 4 HD en Nederland 1 HD heb ik het ook wel eens gehad. Af en toe wat rare blokjes die dat nog niet echt zijn, maar een soort lichte blokjes met wat lijntjes in die blokjes. Moeilijk te beschrijven misschien, maar zo kwam het bij mij over.
 
Hier ook al sinds een paar dagen. HDMI aangesloten en geen splitter... Onderaan het beeld bevriest het en krijg ik blokjes te zien. Maakt niet uit welk kanaal...
 
Ok, dan ligt het dus niet hier. Dat is bij deze al uitgesloten. Dan ligt het dus blijkbaar aan UPC en specifiek hun HD kanalen. Het is ook een beetje vreemd soort blokjes, af en toe bevriest het beeld inderdaad en zie ik over het hele scherm, of een deel van het scherm een soort streperige blokjes. Ook heb ik met name op Nederland 1 HD wel eens wat dropouts in het geluid waargenomen.
 
Terug
Bovenaan