• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokjes op 7 zenders

Berichten
420
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds vanmiddag heb ik last van blokjes op de volgende 7 zenders:

Arte
BBC World
TV Drenthe
TV5
TVE
RTM1
TRT

Hebben meer mensen hier last van of is een belletje richting de HD gewenst?

Regio 3202.
 
:) Hier in Dordrecht geen problemen. Op alle genoemde zenders prima beeld.
 
Heb de HD gebeld. Na een uur werd ik teruggebeld met de mededeling dat ik terug moest gaan naar fabrieksinstellingen. Dit gedaan en nu blijft hij bij zenders zoeken op 80% hangen. Volgens de UPC medewerker is dit een bekend probleem waar nu een update voor gemaakt wordt. Nu kan ik dus helemaal geen tv meer kijken via de mediabox. Omdat het vreemd is dat ik alleen bij deze 7 zenders (ze komen in 1 stream bij mij binnen) blokjes heb komt er vrijdag een monteur bij mij langs. Ik heb de mediabox nu 5 dagen in huis en sta nu al op t punt om m vrijdag mee retour te geven aan de monteur. Heb dit ook meegedeeld aan de HD-medewerker.
 
110. Haarscherp beeld op deze kanalen (heb alleen RTM1 niet meer).
 
Het betreft allemaal zenders van dezelfde transportstream. Komt wel vaker voor en meestal, bijna altijd zelfs, is dit te wijten aan een gebrekkige binnenhuisinstallatie. Mogelijke oorzaken: slecht geisoleerde bekabeling/connector, splitter/versterker die niet naar behoren werkt. Niets 'vreemds' aan zoals de HD beweerd?

Heb je al eens geprobeerd om geheel zonder splitters te gaan werken en de mediabox rechtstreeks aan te sluiten op de hoofdaansluiting?

Anders mag je straks zelf de monteur betalen als blijkt dat je bijvoorbeeld gebruik maakt van een gammasplitter van €1,50.. Word je ook niet vrolijker van..
 
De mediabox is juist aangesloten direct aan hoofdaansluiting. En de kabel die ik gebruik heb ik compleet in een radio/tv-zaak gekocht.
 
wij hadden dit laatst ook... de hond bleek in de kabel gebeten te hebben ::)
 
Dat kan ik bij mij uitsluiten. Heb geen huisdieren die los lopen ;)
 
Heb sinds vanmiddag weer beeld en de blokjes zijn op dit moment weg op deze 7 zenders. Alleen krijg ik nu een foutcode 1 melding bij IP-connectiviteit.

Het IP-adres bij de Mediabox begint wel met 10. Gaat dit toch problemen geven met bv On Demant?
 
Terug
Bovenaan