• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

blokjes e.d. in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
6
Wij zien sinds enige tijd blokjes e,d. in het beeld wanneer er b.v. een lamp wordt aan- of uitgeschakeld of als de c.v. aanspringt.
Wie weet hier het antwoord op c.q. heeft er een oplossing voor.
Wij hebben 4 jaar digitale t.v., nooit iets dergelijks gehad en nu dus de laatste 3 maanden.
 
Wat ben ik blij dit bericht te lezen!!!waar woon je????!!!!!! Want ik heb precies hetzelfde! Als ik de lichte aan doet, als ik gebruik het afzuigkaap, als de waasmachine stopt, bij het aansteken van mijn mobiel etc..etc...<br />
Ik heb Ziggo 3 keer gebeld! DUUR was dat! Alles wat heeft met de tv te maken is nieuw.<br />
Tv s 1 jaar oud. Cico ontvanger is 2 mnd oud. Aansluiting (muur) + bekkabeling 4 mnd oud!<br />
Probleem niet opgelost! Ik woord gek van! Kan niet voor de tv relaxen want soms ik heb het E48 melding voor een paar seconden (E48 = slechte kabel).<br />
Ik heb de technisch dienst van de wooncorporatie 2 keer gebeld en ze weten niet wat het probleem is en ik woord nu gezien als ''gestoord''!!!<br />
Ik woon in Lisse ( vlakbij Leiden). Ik dacht dat het electra bij me wooning oud was.<br />
Wil je meer vertelen AJB? Dank je
 
Tja... Waarschijnlijk hebben jullie allebei een kabelversterker hangen. Als hier een matige adapter bij zit, dan krijg je bij pieken/dalen in het stroomnet (aan/uit schakelen van andere apparaten/lampen) dat je versterker kortstondig even niet werkt. Het beeld is dan gestoord tot de volgende volledige frame. Vaak gaat dit ook nog samen met een dip in het geluid.
Oplossing? Een betere adapter voor je versterker zetten. Hier heb ik het opgelost door een UPS in de meterkast te planten waar mijn modem/router & NAS ook aan hangen.
Ik had namelijk het bijzondere effect dat ik blokjes in beeld kreeg als er iemand op de WC zat. Schuldige was het afzuigsysteem in het toilet welke op dezelfde groep zat als de versterker ;)
 
nee ik heb geen versterker! Ik dacht dat je ging mijn nachtmerrie beeinderen want het klinkt naar mijn probleem. Wil je meer vertelen AJB? Wat bedoel je met '' een UPS in de meterkast planten''? En ook dat je ''afzuigsystem in de wc zat in dezelfde groep dan de versterker''?<br />
Het probleem heeft dus iets te maken met elektrisch systeem?<br />
Want zonder versterker ik heb ook de blookjes op beeld als iemand gebruikt iets in de badkamer.<br />
Het electricien van de technisch dienst wil mij niet helpen en zei dat de kabel heeft niets te maken met electra. Jou bericht geeft me hoop!<br />
(wijs geduldig met me vraagen zoals wat is UPS, ik ben française en mijn nederlands is niet super...)
:)
 
blokjes

Hallo daar ,

Hier in leiden ondervind ik dit probleem ook , Ik heb wel een versterker (op de juiste plek )zitten maar heb op het moment veel blokjes zo,n beetje in het midden van het beeld en inderdaad ook geluids happeringen.
Ben verder geen leek maar kan dit probleem ook niet achter halen......

Gzr Danny
 
Ik had dit probleem ook.

En dit heb ik opgelost door de decoder op een andere groep te zetten dan waar de lampen en de keuken op staat.

Opgelost dus.
 
Volgens mij (maar ben een leek) heb je zoiets nodig:

Stroompiekonderdrukker
 
Hebben jullie bij het installeren van digitale televisie ook een andere wandcontactdoos aangesloten?

Het probleem waar jullie over spreken word over het algemeen veroorzaakt door de splitter(t-stuk kabel verdeler) of de wandcontactdoos.

Als je via een PB je klantgegevens wilt sturen ga ik voor je kijken of er verstoring is in het signaal en kan ik een vervangende wandcontactdoos sturen.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Erwin
 
blokjes........

Het gaat hier om problemen die zich ineens voordoen...........nog steeds de zelfde groep en verder niets toegevoegd...........Geen veranderingen in stopcontacten..........stroompiekonderbreker en een goede versterker.........zelfde wandcontactdoos.........geen splitters.....gewoon zomaar uit het niets.
 
Tja... Waarschijnlijk hebben jullie allebei een kabelversterker hangen. Als hier een matige adapter bij zit, dan krijg je bij pieken/dalen in het stroomnet (aan/uit schakelen van andere apparaten/lampen) dat je versterker kortstondig even niet werkt. Het beeld is dan gestoord tot de volgende volledige frame. Vaak gaat dit ook nog samen met een dip in het geluid.
Oplossing? Een betere adapter voor je versterker zetten. Hier heb ik het opgelost door een UPS in de meterkast te planten waar mijn modem/router & NAS ook aan hangen.
Ik had namelijk het bijzondere effect dat ik blokjes in beeld kreeg als er iemand op de WC zat. Schuldige was het afzuigsysteem in het toilet welke op dezelfde groep zat als de versterker ;)

Dit is wel voer voor een discussie over al dan niet aparte groepen voor je stereo ed. Je kan je wel helemaal gekzoeken naar de oorzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan