• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokade op TOR netwerk?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter petry
  • Startdatum Startdatum
P

petry

Weet iemand of UPC het TOR netwerk blokkeerd?
ik krijg namenlijk de volgende melding:
Code:
jul 30 22:01:04.468 [Notice] Your DNS provider gave an answer for "4x3fcav5", which is not supposed to exist.  Apparently they are hijacking DNS failures. Trying to correct for this.  We've noticed 1 possibly bad addresses so far.

iemand een idee?
 
even een stukje van de website:

Tor is een software project wat je beschermt tegen traffic analysis, een vorm van netwerk toezicht dat persoonlijke vrijheden en privacy, geheime bedrijfsactiviteiten en relaties en overheden bedreigt. Tor beschermt je hiertegen door je communicatie door relays te sturen, die door vrijwilligers gedraait worden, overal ter wereld. Het zorgt ervoor dat mensen die je Internet verbinding in de gaten houden niet meer kunnen zien welke sites jij bezoekt, en het zorgt ervoor dat de sites die je bezoekt niet weten waar jij zit. Tor werkt met een hoop bestaande programma's, bijvoorbeeld web browsers, instant messaging programma's, remote login programma's en alle programma's gebaseerd op het TCP protocol.

kan dus goed gebruikt worden om traffic shaping tegen te gaan (knijpen van de bandbreedte op bijvoorbeeld p2p of nieuwsgroepen). het aanpassen van de dns servers werkt helaas ook niet (openDNS adressen).
 
Heb in het verleden TOR gebruikt. Nog nooit een blokkade ondervonden. Als het zo is dan is het iets recents.
 
Welke DNS server gebruik je? Zo aan het bericht te zien zit daar het probleem.
 
petry zei:
kan dus goed gebruikt worden om traffic shaping tegen te gaan (knijpen van de bandbreedte op bijvoorbeeld p2p of nieuwsgroepen). het aanpassen van de dns servers werkt helaas ook niet (openDNS adressen).
Als je doel alleen het omzeilen van trafficshaping is, dan kun je beter gelijk stoppen.
Je kan via TOR prima anoniem surfen, maar het is heel erg *T*R*A*A*G*.
Zeker niet geschikt om te downloaden.
Via een ipv6 proxy zou meer kunnen opleveren (bv. sixxs.net)
 
Dit klinkt verdacht veel als de navigatieservice van UPC, zie ook dit topic.

Je geeft aan dat je dit ook al hebt geprobeerd met de DNS-servers van OpenDNS... Het is alweer een tijdje geleden dat ik OpenDNS heb gebruikt, maar maken zij ook geen gebruik van deze techniek (voor hun eigen searchpages)...

Probeer het eens met de alternatieve DNS-servers van UPC (waarop de "navigatieservice" niet actief is): 62.179.104.210 213.46.228.210
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan