• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blockt Chello poort 6994?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jonkar
  • Startdatum Startdatum
J

Jonkar

hey mensen

Ik wilde laatst de MMORPG City of Heroes spelen, maar tijdens het updaten/installeren krijg ik een snelheid van 2 KB. Dus na uitgebreid met hun Technical Support gemailed te hebben ( Van City of Heroes ) kwam eruit dat het waarschijnlijk aan Chello ligt. Mijn router en firewall zijn het probleem iig niet. Dus mijn vraag is, blockt chello poort 6994? En zo ja, is er wat aan te doen?

Alvast bedankt!
 
Naar mijn weten wordt poort 6994 niet geblockt. Je zegt dat je router en firewall niet het probleem zijn, sluit voor de zekerheid toch je computer toch direct op je modem aan (en verwijder eventueel je firewall)...

Ik heb namelijk het vermoeden dat daar toch iets niet goed is ingesteld, maar ik kan het mis hebben. Overigens, je zegt dat je wel wat kunt downloaden, al dan niet op een lage snelheid. Dit houdt in dat de verbinding wel gemaakt kan worden. Weet je zeker dat poort 6994 de enige poort is die geopend moet zijn?
 
Ik heb al eens geprobeerd om mijn pc direct op mijn modem aan te sluiten, dat hielp ook niet. het vreemde is dat ik overal de maximum snelheid mee haal behalve dat programma.

"Although we cannot release IP address for security reasons, City of Heroes needs ports 2104, 2106, 6994 and the UDP range of 7000 - 7100 opened and unrestricted."

Zowel op mijn router als op mijn firewall heb ik ervoor gezorgd dat al deze poorten doorgelaten zijn. Maar poort 6994 is volgens mij de poort die hoofdzakelijk gebruikt wordt. Ik probeer morgen anders mijn pc direct op mijn modem aan te sluiten EN mijn firewall te uninstallen.
 
In een router zit een firewall, dus zet daar die poort open.
In een hoop antivirus proggies zit óók een firewall.
Deze moet je ook vaak open zetten.
Dus in combinatie router en antivir+ virewall moet je ze beide openen!
Zelf heb ik in het begin ook lopen zoeken naar de oorzaak van een bepaald programma dat niet wilde connecten, of een heel slechte verbinding had.
Ik was mijn softwaremartige firewall vergeten........
 
Hmm, als ik mijn pc direct aansluit op de modem.. krijgt ie ineens geen verbinding :S Dat terwijl een andere computer van ons netwerk dat wel krijgt. Enig idee wat dat kan zijn?
 
Jonkar zei:
Hmm, als ik mijn pc direct aansluit op de modem.. krijgt ie ineens geen verbinding :S Dat terwijl een andere computer van ons netwerk dat wel krijgt. Enig idee wat dat kan zijn?

Dan zal die andere pc aangemeld zijn met zijn Mac adres bij Chello?
 
Jonkar zei:
Hmm, als ik mijn pc direct aansluit op de modem.. krijgt ie ineens geen verbinding :S Dat terwijl een andere computer van ons netwerk dat wel krijgt. Enig idee wat dat kan zijn?
Dat komt omdat chello de zaak beveiligd op macadres.
Van de computer die wel op internet het internet opkomt is dan bij chello het macadres van de netwerkkaart geregistreerd en die zal ook in de router gecloont zijn. Controleer maar.
Sluit je nu een computer rechtstreeks op het modem aan, waarvan het macadres niet bij chello is geregistreerd, dan wordt deze de toegang tot internet ontzegd.
 
probeer voor de zekerheid op je NAT de poortbereiken 2000-2200 UDP en 6900-7100 UDP te activeren. Gebruik daarvoor niet de port trigger maar gewoon je Virtual Server. Port trigger gooit namelijk de poorten dicht na een x tijd van geen gebruik. dat kan het spel belemmeren. Wel veilig overigens :P

voor scheidingsteken van poortbereik dat je wilt invoeren is het even afhankelijk van het merk router. sommige routers gebruiken dubbele punt, andere het liggende streepje. Kijk je handleiding erop na. Oh, en natuurlijk zeker van maken dat je wel naar de juiste compu forward. Dit kun je uitvinden door naar je startmenu te gaan, bij "uitvoeren..." "cmd" in te vullen en dan in het dos-raamje het commando "ipconfig /all". Bij IP-adres zie je dan staan wat jouw LAN adres is, bijvoorbeeld "192.168.1.2"
Let op!!! Dit LAN adres kan af en toe veranderen afhankelijk van de zogenaamde "lease-tijd" instellingen van je router. Eens in de zoveel tijd zal de router dan een nieuw adres toewijzen aan je computer binnen het netwerk afhankelijk van de beschikbare pool. Soms valt de lease-tijd regeling ook uit te schakelen en kan je handmatig per MAC-adres een LAN IP toewijzen per compu.

Ik hoop dat dit helpt.
 
hmm.. ik zit nu direct op de modem met de computer waarvan het Mac Adres gecloned is. Ik heb ook mijn firewall uitgeschakeld en eventueel onnodige programma's maar het is nog steeds hetzelfde :(

De technical support van City of Heroes had het erover dat Chello misch een port filtering programma gebruikt, zou dat kunnen?
 
Terug
Bovenaan