• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blijkbaar liever geen klanten meer dan wat extra's willen doen...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eerselzuid
  • Startdatum Startdatum
E

eerselzuid

Als jarenlange, trouwe UPC abonnee met een uitgebreid (en dus duur) abonnement werd ik recentelijk geconfronteerd met allerlei foldertjes en nieuwsbrieven in mijn brievenbus: glasvelzelboer Reggefiber wil bij ons in het dorp een glasvezelnetwerk uitrollen mits 30% van de inwoners zich aanmeld voor een abonnement bij providers KPN, OnsBrabantNet of Lijbrandt.

Dus de foldertjes maar eens rustig doorgenomen, en warempel een zeer aardig aanbod, ook in financieel opzicht. Met name de 100 Mbit symmetrische internetverbinding kan me wel bekoren! ::)
Dus later die week UPC maar eens gebeld, bovenstaand verhaal aan de servicedesk voorgelegd (na eerst een kwartier in de wacht gestaan te hebben) en de volgende vraag gesteld: wat heeft UPC er voor over om mij als klant te behouden? Nou, daar vroeg ik me toch wat...
Na enig gerammel op de computer aan de andere kant en intern overleg werd me met een zucht een tientje per maand korting aangeboden. Zoooo zeg, we hebben het hier wel over een abonnement van 78 euro per maand :-\
Maar meneer, dat gaat dan wel pas in op het moment dat uw huidige abonnement afloopt, medio oktober. Nog geprobeerd de korting per direct in te laten gaan, maar nee hoor, nul op het rekest.
Als laatste wanhoopspoging nog getracht een upgrade van 60Mbit naar 120 Mbit los te krijgen; dat wilde de helpdeskmedewerker uiteraard graag voor me regelen maar dan wel tegen het normaal geldende tarief en een nieuw jaarcontract >:(

Tsja, ik denk dat mijn post genoeg zegt... UPC raakt blijkbaar liever veel (trouwe) klanten kwijt dan ze een goed aanbod te doen en te behouden als klant.... Mij zijn ze in ieder geval kwijt!!
 
Ik zou als ik jou was toch maar eerst eens goed onderzoeken of je wel wilt overstappen. Onsbrabantnet heeft de laatste jaren niet zo goed gepresteerd. Net als een aantal jaren geleden bij UPC, groeit deze cooperatie zo snel dat ze het zelf niet bij kunnen houden. Een voorbeeld is hier in het Eindhovens Dagblad te lezen.
 
En ook hier in Heerde komt Reggefiber ;D
We moeten nog wel even wachten maar het komt eraan.

Dus zeg ik alvast met veel plezier, Bye bye upc !!!
 
Beste r.vanderkruijs,

Bedankt voor je reactie. Het bericht dat je noemt is echter van februari 2010.
Gezien de recentere berichten op bijvoorbeeld tweakers lijkt OnsBrabantNet er tegenwoordig een stuk beter voor te staan. Ik ben overigens in het geheel niet ontevreden over UPC, alleen vond ik het aanbod van UPC om mij als klant te behouden dermate triest dat ik het toch even wilde vernoemen hier...
 
En ook hier in Someren is Reggefiber de bereidwilligheid aan het testen om over te stappen...
 
Onthoudt wel even dat het na het interesse-onderzoek van de glasvezelboer nog wel 1 tot 2 jaar kan duren voordat er pas diensten afgenomen kunnen worden.
 
Glasvezel is de toekomst .... Jaja, dat dacht ik ook, todat ik ging kijken hoeveel het mij zou kosten.

Waar ik nu tussen de 85 en 90 Euro betaal. Kom ik bij glasvezel over de 100. Tel daarbij op nieuwe bekabeling aanleggen (met eventueel het draadloze overdracht pakket voor de tv in de slaapkamer waarover ik weinig positief heb gelezen.

Is het voorlopig voor mij niet interresant.
 
dennis7781 zei:
Waar ik nu tussen de 85 en 90 Euro betaal. Kom ik bij glasvezel over de 100. Tel daarbij op nieuwe bekabeling aanleggen (met eventueel het draadloze overdracht pakket voor de tv in de slaapkamer waarover ik weinig positief heb gelezen.
Ik heb ook het een en ander gelezen en ik kom iets goedkoper uit. Wel sneller internet voor de rest hetzelfde.
Wat wel een zeer groot voordeel is, is dat er geen discriminatie abonnementen zijn. Iedereen betaald hetzelfde voor wat degenen afneemt en niet zoals bij upc dat er grote verschillen worden gemaakt.
Persoonlijk houd ik daar niet zo van, van de verschillen die upc maakt uiteraard, maar dat is natuurlijk geheel mijn mening en ik weet ook zeker dat er veel hier zijn die mijn mening niet delen. Dus daar hoeft dan ook niet op worden gereageerd.

EK zei:
Onthoudt wel even dat het na het interesse-onderzoek van de glasvezelboer nog wel 1 tot 2 jaar kan duren voordat er pas diensten afgenomen kunnen worden.
Dat weet ik heel goed maar ik heb geduld. Dat heeft upc mij wel geleerd.
 
Rogue zei:
Ik heb ook het een en ander gelezen en ik kom iets goedkoper uit. Wel sneller internet voor de rest hetzelfde.
Wat wel een zeer groot voordeel is, is dat er geen discriminatie abonnementen zijn. Iedereen betaald hetzelfde voor wat degenen afneemt en niet zoals bij upc dat er grote verschillen worden gemaakt.
Persoonlijk houd ik daar niet zo van, van de verschillen die upc maakt uiteraard, maar dat is natuurlijk geheel mijn mening en ik weet ook zeker dat er veel hier zijn die mijn mening niet delen. Dus daar hoeft dan ook niet op worden gereageerd.

Hmmmm, als ik bij glasvezelboeren (Lijbrandt, KPN) kijk naar de verschillende abonnementen... ja, dan is daar ook verschrikkelijk veel verschil in. Kijk ik naar een abonnement op Film1... niet mogelijk! Meerdere TV's? Gebruik je maar Digitenne. Snelheden die ook niet gehaald worden volgens diverse fora. Abonnee's die van de 50Mb/s symetrisch ook maar 25Mb/s overhouden.

Het gras bij de buren is altijd groener... uh lijkt.
 
EK zei:
Hmmmm, als ik bij glasvezelboeren (Lijbrandt, KPN) kijk naar de verschillende abonnementen... ja, dan is daar ook verschrikkelijk veel verschil in. Kijk ik naar een abonnement op Film1... niet mogelijk! Meerdere TV's? Gebruik je maar Digitenne. Snelheden die ook niet gehaald worden volgens diverse fora. Abonnee's die van de 50Mb/s symetrisch ook maar 25Mb/s overhouden.

Het gras bij de buren is altijd groener... uh lijkt.
Film 1 heb en wil ik niet. Gelukkig is hier maar 1 tv in huis, geen behoefte voor meerdere.
Snelheden zijn overal anders, er is een groot verschil tussen dicht bevolkte gebieden en minder dicht bevolkte gebieden.
Dat lees je hier ook genoeg en zal bij elke provider zo zijn.
Al die argumenten zullen mij er niet van weerhouden om over te stappen.

In 1 ding heb je wel gelijk, het gras bij mijn buren is zeker groener...
 
Terug
Bovenaan