E
eerselzuid
Als jarenlange, trouwe UPC abonnee met een uitgebreid (en dus duur) abonnement werd ik recentelijk geconfronteerd met allerlei foldertjes en nieuwsbrieven in mijn brievenbus: glasvelzelboer Reggefiber wil bij ons in het dorp een glasvezelnetwerk uitrollen mits 30% van de inwoners zich aanmeld voor een abonnement bij providers KPN, OnsBrabantNet of Lijbrandt.
Dus de foldertjes maar eens rustig doorgenomen, en warempel een zeer aardig aanbod, ook in financieel opzicht. Met name de 100 Mbit symmetrische internetverbinding kan me wel bekoren!
Dus later die week UPC maar eens gebeld, bovenstaand verhaal aan de servicedesk voorgelegd (na eerst een kwartier in de wacht gestaan te hebben) en de volgende vraag gesteld: wat heeft UPC er voor over om mij als klant te behouden? Nou, daar vroeg ik me toch wat...
Na enig gerammel op de computer aan de andere kant en intern overleg werd me met een zucht een tientje per maand korting aangeboden. Zoooo zeg, we hebben het hier wel over een abonnement van 78 euro per maand
Maar meneer, dat gaat dan wel pas in op het moment dat uw huidige abonnement afloopt, medio oktober. Nog geprobeerd de korting per direct in te laten gaan, maar nee hoor, nul op het rekest.
Als laatste wanhoopspoging nog getracht een upgrade van 60Mbit naar 120 Mbit los te krijgen; dat wilde de helpdeskmedewerker uiteraard graag voor me regelen maar dan wel tegen het normaal geldende tarief en een nieuw jaarcontract
Tsja, ik denk dat mijn post genoeg zegt... UPC raakt blijkbaar liever veel (trouwe) klanten kwijt dan ze een goed aanbod te doen en te behouden als klant.... Mij zijn ze in ieder geval kwijt!!
Dus de foldertjes maar eens rustig doorgenomen, en warempel een zeer aardig aanbod, ook in financieel opzicht. Met name de 100 Mbit symmetrische internetverbinding kan me wel bekoren!

Dus later die week UPC maar eens gebeld, bovenstaand verhaal aan de servicedesk voorgelegd (na eerst een kwartier in de wacht gestaan te hebben) en de volgende vraag gesteld: wat heeft UPC er voor over om mij als klant te behouden? Nou, daar vroeg ik me toch wat...
Na enig gerammel op de computer aan de andere kant en intern overleg werd me met een zucht een tientje per maand korting aangeboden. Zoooo zeg, we hebben het hier wel over een abonnement van 78 euro per maand

Maar meneer, dat gaat dan wel pas in op het moment dat uw huidige abonnement afloopt, medio oktober. Nog geprobeerd de korting per direct in te laten gaan, maar nee hoor, nul op het rekest.
Als laatste wanhoopspoging nog getracht een upgrade van 60Mbit naar 120 Mbit los te krijgen; dat wilde de helpdeskmedewerker uiteraard graag voor me regelen maar dan wel tegen het normaal geldende tarief en een nieuw jaarcontract

Tsja, ik denk dat mijn post genoeg zegt... UPC raakt blijkbaar liever veel (trouwe) klanten kwijt dan ze een goed aanbod te doen en te behouden als klant.... Mij zijn ze in ieder geval kwijt!!
