• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blijft chello mail nog aktief

Berichten
382
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Ik gebruik eigenlijk altijd als mailadres het oude chello. Zou dit nog blijven bestaan na het samengaan met Ziggo?
 
Vast wel.
Het is nu toch ook niet verdwenen?
En daarbij is het niet fysiek een andere mailserver dus kan het ook blijven bestaan.
 
Nee klopt maar je weet nooit wat ze nog allemaal bekend gaan maken.
 
Wat ik wel vreemd vindt is het volgende; in een ver verleden toen er alleen nog internet was via de telefoon had ik een mailadres van Wanadoo, later werd dit Online, ik ben hier al vele jaren weg echter de mail adressen werken nog steeds ondanks dat ik ze nooit meer gebruikt.
Ook de mailadressen welke ten tijde van het glasvezelabonnement bij Lijbrandt liepen werken nog steeds, dan het vreemde, in de periode 2008-2013 was ik bij UPC, door omstandigheden kan ik in mijn appartement alleen gebruik maken van glasvezel, (aansluiten van UPC was me te duur) bij het op zeggen van UPC werden meteen alle mailadressen geblokkeerd, doen meer providers dat of alleen UPC?
 
Eigenlijk is het vreemd als je e-mail adressen blijven werken. Het is een onderdeel van je abonnement dat je opzegt.
Een e-mail server draaiend houden kost geld en je betaalt er niet meer voor.

Mogelijk blijft maar een klein gedeelte van de ex klanten er gebruik van maken zodat de kosten meevallen en leveren de gegevens die ze er mee verzamelen genoeg op.
 
Ik heb nog een werkend Worldonline/Tiscali mailbox.
Waarom? Geen idee, ben er zeker 10+ jaar weg.
Bij Planet kon je voor 2,95 per maand je mailadres behouden.
Dat was, volgens mij, de enige provider die deze service had.
In 2007 ging ik over naar UPC en heb mijn Planet adres zeker 1-2 jaar aangehouden.
Draai nu een eigen mailserver, provider onafhankelijke mail is toch wel prettig.
Maar dat heb je natuurlijk ook met Gmail en zo.
 
Dat verwacht ik ook wel. Met name omdat allerlei instanties mij ook op het @Chello emailadres benaderen.

Ook heb ik nog een stokoud @zonnet emailadres wat nog steeds werkt na ruim 15 jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die mailserver blijft aktief. Zie het zo: enige wat daar voor nodig is, zelfs al heb je nieuwe server, is een verwijzing in je config files naar chello.nl Kortom het kost sowieso niks, ja systeembeheerdertijd, eenmalig.
 
Terug
Bovenaan