• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

"Blauwbetalen aan bruikleen"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edit
  • Startdatum Startdatum
E

edit

Onder deze kop rekent de consumentengids van mei ons voor dat we bij UPC in vergelijking met Ziggo veel te veel betalen voor de recorders en CI+ modules die we in bruikleen hebben.

Zelf ben ik zo'n CI+ module gebruiker voor de tweede TV van het eerste uur en betaal hiervoor dus al 3 jaar lang € 4 per maand. Bij Ziggo kost een nieuwe interactieve module € 89. Mijn module zou dus allang afbetaald moeten zijn. Contact met de KS hierover haalt niets uit.

Het slot van het artikel luidt als volgt:
"De Consumentenbond wil niet dat de maandelijkse bruikleenvergoedingen oneindig doorlopen. Daarom gaan we bij de providers pleiten voor een betalingstermijn die past bij de werkelijke waarde van het product. Bijvoorbeeld dat je maximaal 25 maanden een huurbedrag van € 4 betaalt voor een decoder die een waarde van € 100 heeft."

Zal hun pleidooi enige kans van slagen hebben?
 
Nee want upc heeft er staan op basis van bruikleen, dus niet op huurbasis
bruikleen.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat UPC die oneindige stroom van inkomsten los zal laten omdat de consumentenbond het er niet mee eens is.
 
Dan is het geen bruikleen meer maar huurkoop en heeft UPC ook de verantwoording niet meer voor een goed werkend apparaat.
Ieder systeem of het nou koop is of op basis van bruikleen heeft zo zijn eigen voor en nadelen.
Het beste zou zijn dat men zelf zou kunnen kiezen.
 
Ok, zeg nooit nooit :D
Wie weet bedenken ze op een gegeven moment wel dat zo'n module voor minder kan.
 
Als ze het doen , gooien ze abo-geld omhoog. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt...
 
Ik heb nooit begrepen waarom mensen een mediabox namen met dvr, ik heb de meest simpele mediabox genomen dit zal een jaar of 6 geleden zijn, en zelf een LG harddiskrecorder gekocht.
Deze wordt zelden of nooit gebruikt om iets op te nemen en als dat al eens was gebeurd werd het meestal onbekeken na een jaar of wat weer gewist.
Als ik al wat terug wil kijken gebruik ik wel uitzending gemist, of wat dan ook.
Eerlijk gezegd wordt de harddiskrecorder alleen af en toe door de kinderen gebruikt als ze een gekochte DVD willen kijken.
 
Heel simpel, met die van Upc kan je wèl de versleutelde kanalen opnemen? :o
 
Terug
Bovenaan