• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blacklist TOPIC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Thomas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thomas

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een blacklist van sites die mij storen, dat wil zeggen.. Reclame, popups of andere ongein..

Voer de volgende sites en keywords in je firewall, of router blacklist in.. En weg zijn de vervelende reclames..

Mijn blacklist:

Keywords:
azebar
popup
ad.doubleclick
banners

Sites:
googlesyndication.com
adjuggler.com
chitika.net
ad.tomshardware.com
ads.com.com
i.i.com.com
seriousbucks.com
tribalfusion.com
belnk.com
itrack.it
fastclick.net
ad.yieldmanager.com
ad.nl
atdmt.com
moneyou.nl
ads.msn.com
overture.com
pricegrabber.com
inetinteractive.com
webads.nl
images.webads.nl
snatchaho.com
your-provider.com
www.digitalinet.com
passwordbyphone.com
falkag.net
sel.as-eu.falkag.net
adfarm.mediaplex.com
mediaplex.com
iafd.com
bill.snsbank.nl
r6.kelkoo.com
images.meetic.fr
www.mobilemoney.biz
config.messenger.msn.com
messenger.realaxebabes.com

Heb jij ook site waarvan jij vind dat ze geblacklist moeten worden?? Post ze in deze topic, geef aan waarom hij geblacklist moet worden.. Help internet reclame vrij te maken :-)
 
Goed initiatief!
Ben je daarmee dan ook hun vervelende cookies kwijt?
 
Ja, op het moment dat een firewall C.Q URL blacklist in een router/pc alle verkeer van een site stop komen er dus ook geen koekjes meer binnen..

Neem dat ADS by GOOLGE gebeuren.. dat komt van googlesyndication.com af, wanneer ik naar een site surf met google ads, krijg ik de site zelf wel te zien.. Maar op de plek waar de ads zouden moeten staan staat een mooi stukje 404 error :lol:

het zelfde met MSN, als je config.msn blokt werkt je MSN nog perfect.. Hij krijgt alleen de reclame plaatjes niet meer binnen.. Resultaat, instant reclame vrije MSN zonder ook maar 1 gare patch of hack aan te raken...
 
Bedankt voor het antwoord en de info over de 404. Anders had ik daar naar zitten zoeken. :roll:
 
Hm..als je een pagina heb waar deze woorden in staan dan krijg je toch helemaal geen pagina? :)

Stel ik zit op tweakers.net en op de pagina staat:
nieuwe popup-killer ontwikkeld.

of
[ een reclame ]
met eronder als tekst: ad.doubleclick

Ik moet eerlijk zeggen dat ik sowieso helemaal nooit last van popups heb...
 
Ah zo..ik wist namelijk niet zeker wat je bedoelde met keywords. (kan ook een filter op de tekst van een .html betekenen)
Zelf vind ik het niet zo heel lekker werken :) Ooit wel eens gebruikt maar ja...zelfs het woord sex is al vervelend als je bv. informatie zoekt over essex, sussex, :P Vooral n google werkt het gewoon erg onhandig was me ervaring. Ik block wel dingen zoals ActiveX content via me router.

Lijst met sites: handig, ook maar eens toevoegen. (ben gewoon lui) Vraag me alleen af of ik verschil ga merken..heb echt nooit popups enzo.
 
Thomas zei:
het zelfde met MSN, als je config.msn blokt werkt je MSN nog perfect.. Hij krijgt alleen de reclame plaatjes niet meer binnen.. Resultaat, instant reclame vrije MSN zonder ook maar 1 gare patch of hack aan te raken...

Hmm, dat is wel een handig tip, net als een paar sites blokkeren, komt wel goed uit

Tnx :)
 
Goed Idee. :)

Toch blijft dit lastig om steeds maar weer aantevullen en opnieuw in te voeren in bv nwe inst. van windows of in je router na een update of reset..
mag ik daarom even verwijzen naar dit;

Zelf gebruik ik al tijden proxomitron, met de nog steeds 'geupdated' filterconfig van Grypen, zie https://castlecops.com/f183-Grypen_Proxomitron.html
met de patch van H.van Setten https://www.xs4all.nl/~vsetten/prox/
hoewel het configureren van filters niet voor newbies is, is het instaleren een makkie
enigste wat je moet doen is in (I.E) Internet options - connections - Lan settings de proxy server aanvinken & dan in advanced HTTP; localhost intypen en poort 8080 invullen en dan ok 'en
dan Grypen's Gonfig installeren en klaar :) (wel even opstarten natuurlijk)

privacy verbeterd en weg zijn alle AD's, popups, en ongewenste rommel, lees maar eens op de site wat het allemaal doet, helaas is het allemaal engels, maar je vind wel goede tutorials met plaatjes (zie don't panic https://www.proxomitron.info/45/help/Installation.html
misschien niet voor iedereen maar zeker de moeite waard..

Groetjes en een goed 2006 gewenst
 
Ik heb popup er alweer uitgehaald. :) De ANWB file informatie deed het niet meer...de URL had popup in de naam. Dat bedoelde ik dus met dat het niet echt lekker werkt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan