• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

BIZAR: Geen factuur, wel afgesloten (KAFKA terug bij UPC)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jansen56
  • Startdatum Startdatum
J

jansen56

Vandaag wel een heel bizarre ervaring met UPC. Dit weekend deed TV en vervolgens ook internet het niet meer. Na 30 minuten te zijn doorverbonden, bleek dat ik een rekening niet had betaald. Ik heb aangegeven dat voor zover ik weet ik alle facturen heb betaald. Bleek dat UPC tegenwoordig digitaal factureert, maar omdat ik me daar niet voor had opgegeven, had ik natuurlijk de factuur niet ontvangen.

Dat klopt, ik wist niet eens, laat staan dat ik het niet wil, dat je je facturen digitaal ontvangt en je daarvoor ook moet opgeven. Maar goed, het systeem was onverbiddelijk, omdat ik de factuur die ik nooit had ontvangen (!) niet had betaald, was ik afgesloten...

Na een aantal positieve ervaringen in de afgelopen jaren, is UPC nu toch weer helemaal terug bij af. BIZAR!


UPC DROOMDEALS = nachtmerrie
 
Er wordt pas na 2 maanden achterstand afgesloten, dus dat zou ook betekenen dat er al ruim 2 maanden geen factuur betaald is. Dus als je inderdaad die tijd geen UPC-factuur betaald hebt dan vind ik het niet zo 'bizar' eigenlijk. En het aanmaken van een MijnUPC account is in een minuut gebeurd via www.upc.nl, heb je dit al geprobeerd?
 
MathijsUPC zei:
En het aanmaken van een MijnUPC account is in een minuut gebeurd via www.upc.nl, heb je dit al geprobeerd?

Het is niet altijd een minuut. Ik heb al een aantal malen tevergeefs geprobeerd zo'n account aan te mken, maar de combinatie van naam en nummer, zoals die op correspondentie van UPC staat, wordt niet geaccepteerd.
Ik maak me er niet druk over: UPC heeft incasso-machtiging en er staat toch altijd genoeg op de bankrekening, maar raar vind ik het wel.
 
Geen factuur / geen afschrijvingen betekend niet dat je niet hoeft te betalen. (duh)
Zelf verantwoordelijk voor.

Ik controleer iedere maand mijn bij/afschrijvingen.
Is alles betaald, of sta ik later met een hoog factuur omdat ik niet oplet?

Zie het als een stukje opvoeding, dat je afgesloten bent.
Om de volgende keren wel je rekeningen te controleren.
 
conclusie zei:
Geen factuur / geen afschrijvingen betekend niet dat je niet hoeft te betalen. (duh)
Zelf verantwoordelijk voor.
Dat klopt, maar er kunnen verzachtende omstandigheden zijn.
Als je elke maand een papieren factuur ontvangt en deze direct betaald. En je geen kasboek bij houdt waarin alle te betalen bedragen vermeld staan, dan kan het zijn dat het niet opvalt wanneer je een factuur niet ontvangen hebt.
Daarnaast mogen ze niet ongevraagd een papieren factuur vervangen door een digitale.
Tenslotte heeft niet iedereen internet. De topic starter heeft in dit gevel wel internet toegang anders had hij dit topic niet kunnen starten, maar er zijn er genoeg die het doen met alleen digitale TV en/of telefonie.
 
Een van de pakketvoorwaarden van voordeelpakketten is digitaal factureren.

Verder snap ik inderdaad ook niet hoe je het mist dat je 2maanden geen 45?euro betaalt aan UPC.
En als je dan inderdaad papieren factuur had, dan mis je die toch ook al 2 maanden?
 
Terug
Bovenaan