• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

binnenkomend pptp verkeer geblokkeerd?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lenwar
  • Startdatum Startdatum
L

lenwar

Ik vroeg me af of UPC (al dan niet bewust) poorten en protocollen blokkeert. In dit geval bedoel ik TCP/UDP port 1723 en/of het GRE protocol (ofwel IP protocol 47 (niet TCP/UDP poort 47 dus)). Ofwel, ik wil inbound PPTP.

Ik heb thuis een andere router, waar ik een PPTP server op heb draaien. Deze kan ik vanuit huis prima bereiken met m'n iPad2. Ik kan ook telnetten naar poort 1723 (niet zinvol, maar hij verbind wel).

Als ik echter vanuit buiten m'n huis uberhaupt al naar poort 1723 wil telnetten, krijg ik een time-out (ik heb ondertussen een hele zwik externe adressen gebruikt). Ik heb uiteraard de betreffende poort geforward naar m'n andere router. Ik heb ook geprobeerd m'n tweede router als DMZ-host op te geven in de UPC-modem, ik heb de firewalls e.d. uitgehad, noem het maar op. Ik kan geen verbinding maken.... :(
 
Misschien een beetje te.. maar heb je PPTP Passthrough wel aangevinkt in de Tomson 870?
 
Ik ben er uit wat er aan de hand is. (voor degenen die het boeit)

De DSL router die ik achter de UPC router heb gezet om naar toe te VPN-en, accepteerd alleen VPN sessies vanuit een extern IP adres via z'n WAN (dus de telefoonlijn) vanuit lokale adressen is het geen probleem.

Ik heb op mijn CentOS server nu een VPN-server draaien, en dit werkt overigens gewoon goed. Problem solved :)
 
Terug
Bovenaan