• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bijlagen mail worden niet gescand op virussen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Energie
  • Startdatum Startdatum
E

Energie

Zojuist na een lange tijd webmail opgestart om eens een kijkje te nemen. Ik maakte er verder nog geen gebruik van dus ik was benieuwd. En wat bleek, er stonden 2 mails in mijn inbox. Nu dacht ik in eerste instantie, dat zal vast een mail van Ziggo zijn want beide bevatte bijlagen wat leek op een factuur. Uiteindelijk bleken het twee virussen te zijn met randsomware.

Nu ben ik iemand die dit door heeft. Maar de typische huis-tuin-en-keuken gebruiker had nu een leuke tijd gehad met zijn computer. Ik vind het echt zorgwekkend dat de virusscanner van Ziggo dit niet weet te dedecteren. Outlook/Gmail doet dit namelijk wel. En gezien de hoeveelheid reclame van Ziggo m.b.t. internetbeveiliging en weet ik het wat allemaal niet, is dit gewoon erg fout.
 
Hmm apart hier word er vaak mail afgeleverd in spam box waarbij ik de melding krijg dat er een virus inzat er verwijderd is door ziggo mail server Dus het werkt wel.
 
Ziggo heeft net als alle providers een spam/virusfilter op zijn servers draaien.
Echter zijn er veel verschillende programma's en die presteren allemaal verschillend en het varieert ook nog per versie/update. Geen enkel programma vangt met 100 % zekerheid alles af.
Nieuwe bedreigingen kunnen, kort na de release, nog wel eens gemist worden.
 
Terug
Bovenaan