• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bij zappen melding: gecodeerd programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuchs

Forum Gebruiker
Berichten
43
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb ruim 2 jaar een Philips 32PFL5605H HDTV in combinatie met een Neotion CI+ module, waarop staat: M=11 en D=10/06/11.
Deze combinatie werkte altijd goed.
Nu komt het sinds kort voor dat bij zappen de melding: gecodeerd programma onder in beeld verschijnt en ik dan alleen nog Ned1 krijg.
Het maakt geen verschil of ik snel of langzaam zap.
Soms verschijnt er: controleert smart card maar ook daarna de melding:
gecodeerd programma. Het op stand-bij zetten en daarna weer een kanaal kiezen wil soms helpen maar eigenlijk kan ik dit alleen oplossen door de CI+ module uit de TV te verwijderen en weer terug te plaatsen.
Is deze 2 jaar oude module al aan vervanging toe?
Of is het de TV? Ik heb geen meldingen van eventuele updates gezien.
 
Wat is de signaalsterkte, heb je al geprobeerd de software van je tv te updaten, en volgens mij was er een tijdje geleden ook al een update voor de Smit/Neotion cams, kijk eens of je die update al heb gedaan.

Wat misschien wilt helpen is de tv opnieuw naar zenders laat zoeken.

En anders kan het misschien zijn dat ce CI+ module defect is?
 
De signaalsterkte op Ned 1+2 =93 , Ned 3=74,RTL4=78,RTL5=92, Fox 1=86
Dit blijkt op alle digitale zenders tussen 74 en 94 te blijven.
De kwaliteit zit op alle digitale zenders tussen 85 en 100.
De tv geeft aan: geen update beschikbaar via Ziggo
De CI+ geeft aan: Hardware= -3.0, Update ID= -2
 
Slecht nieuws voor je.:giveup:
Heb al bij 2 tv's de CI+ module moeten vervangen. Het schijnt iets met de software te zijn. TV specialist had al meerdere mensen met dit probleem gehad.:censored:

Nieuwe module erin en alles werkt weer als vanouds.:frons:
 
Neotion Cplus module defekt (gaat steeds updaten)

Al geruime tijd ook de melding Gecodeerd kanaal op TV bij Ziggo zenders waar ik wel op geabonneerd ben.

Omdat dit mijn eertste TV met een module was dacht ik dat het zo hoorde.

Na een 10 seconden kwam de zender dan voor de dag.

Het toestel is een panasonic van 2 jaar oud net zoals de NEOTION module.

Alles nieuw gekocht bij Expert

Echter deze week de melding

Gemeenscap. interface
Neotion updater r1493
SQN sequence 5
erasing data

Eerst klikte ik het weg omdat ik het wel lang vond duren, dan wel analoog kijken mogelijk (de eerste 2 dagen na de melding). Daarna allen nog de update afwachten om te kijken.
Gebeld met Ziggo en het is een melding dat de module aan het updaten is, echter dit hadden ze nog nooit meegemaakt bij een insteekmodule.
Na enkele dagen was het bij inschakelen van de TV nu vaste prik.
Elke keer een gaat de module zich automatisch updaten, duurt ongeveer 7 minuten. Daarna wel gewoon alle zenders te zien

Mee na de winkel op advies van de Ziggo helpdesk en daar dezelfde fout.
Er zit maar 1 jaar garantie op en kon dus een nieuwe module van 70 euro aftikken.
Vind dat dit niet kan elke 2 jaar een module omdat ze dus kapot gaan.
Een garantie termijn van 3 jaar vind ik meer acceptabel.
Ook nu weer afwachten.
 
Ammehoela, Europeese regels zetten de minimale garantietermijn voor consumentenaankopen op 2 jaar. De Nederlandse wetgeving zegt “gedurende de verwachte levensduur”, dat is meestal aanzienlijk langer.
 
Wat kan ik nu doen? De module krijg je niet mee als je niet betaald.
Vind het ook wel een slecht produkt en dus ook onbetrouwbaar.

Waar kan ik de garantie volgens nederlands recht claimen?
 
De garantie zal wel na 2 jaar vervallen zijn.
Waar je wel aanspraak op kunt maken is nederlands consumentenrecht wat zegt dat de leverancier een produkt moet herstellen / vervangen indien het stuk gaat binnen zijn redelijk te verwachten levensduur. De levensduur van een CI+ module is zeker meer dan 2 jaar, laten we stellen 5-8 jaar.
Indien de leverancier het produkt vervangt door een nieuwe kan hij wel een bijdrage voor het 'gebruik' vragen. B.v. 2/5 van de prijs, dan door jou te betalen.
Met leverancier wordt de verkoper bedoelt, in dit geval dus Expert.
 
Ik heb hetzelfde probleem op twee televisies wat beschreven wordt. Bij mij is dit gedrag sinds september zichtbaar begonnen.

Samsung C8700 met Neotion (M11/D23/05/10)
Samsung D6570 met Neotion (M11/D13/06/11)
Beide modules hebben hardware version 2.0 en software versie van 28/7/2013. TV's draaien op de laatste firmware.

Wat mij in dit gedrag opvalt is dat op het moment dat het gecodeerd signaal fenomeen optreed, dat er dan geen communicatie met de module meer mogelijk is. Dus als ik naar het menu van de CI module gaat dan kan hij geen verbinding maken. Software bug? De enige optie die je hebt is om de TV uit en aan te zetten.

Afgelopen vrijdag heb ik een storingsmonteur over de vloer gehad die de bekabeling doorgemeten heeft en deze is goed bevonden. Ik durf deze nu wel uit te sluiten.

Ben gisteren naar mijn RTV handelaar geweest en die gaf aan dat hij meerdere meldingen heeft ontvangen de afgelopen tijd, waar hij nog geen oplossing voor heeft.

Ik heb het idee dat dit een wat groter probleem is met Neotion modules (ik heb tot op heden nog niets gevonden over SMit of Quantis modules). Misschien iets voor Ziggo om een inventarisatie te gaan doen?!?
 
Ik denk niet dat Ziggo gaat 'inventariseren'. Tenslotte heb je de CI+ modules niet bij hun gekocht.
Misschien kun je bij de fabrikant klagen : https://www.neotion.com/
Ik weet niet wie hun in NL vertegenwoordigd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan