- Berichten
- 671
- Internet
- KPN
- Digitale TV
- KPN
Bij opstarten van een laptop, die online moet komen op het draadloze netwerk, valt het Thomson kabelmodem uit en start vanzelf opnieuw op. Als je op dat moment net aan het bellen bent, dan wordt ook de telefoonverbinding verbroken midden in het gesprek zonder enige waarschuwing.
Reeds meerdere keren meegemaakt met het Thomson TWG 870 kabelmodem.
Ook bij het opstarten van sommige andere PC's in huis wordt het kabelmodem vaak vanzelf gereset.
Na resetten van het kabelmodem duurt het een paar minuten en dan zijn internet en telefoon weer opnieuw beschikbaar, maar tijdens die paar minuten kan je dus niet internetten of bellen.
De enige actie die ik me voor kan stellen dat er moet gebeuren bij opstarten van een PC of laptop, is het uitdelen van een IP-adres aan de nieuwe deelnemer op het netwerk door de DHCP-server. Maar dat is toch niet zo'n zware actie dat het hele modem daarvan overstuur hoeft te gaan ?!
Bovendien is het heel vervelend dat de telefonie dus afhankelijk is van het internetgedeelte.
Hiervoor jarenlang ADSL gehad en een vaste lijn van KPN, en nooit geen problemen gehad.
Zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben ? Waar komt het door ? Wat gaat er precies mis ? Is het te verhelpen ?
Reeds meerdere keren meegemaakt met het Thomson TWG 870 kabelmodem.
Ook bij het opstarten van sommige andere PC's in huis wordt het kabelmodem vaak vanzelf gereset.
Na resetten van het kabelmodem duurt het een paar minuten en dan zijn internet en telefoon weer opnieuw beschikbaar, maar tijdens die paar minuten kan je dus niet internetten of bellen.
De enige actie die ik me voor kan stellen dat er moet gebeuren bij opstarten van een PC of laptop, is het uitdelen van een IP-adres aan de nieuwe deelnemer op het netwerk door de DHCP-server. Maar dat is toch niet zo'n zware actie dat het hele modem daarvan overstuur hoeft te gaan ?!
Bovendien is het heel vervelend dat de telefonie dus afhankelijk is van het internetgedeelte.
Hiervoor jarenlang ADSL gehad en een vaste lijn van KPN, en nooit geen problemen gehad.
Zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben ? Waar komt het door ? Wat gaat er precies mis ? Is het te verhelpen ?

is mogelijk.