BIJ Nieuw Thompson Modem Valt Internet Verbinding Vaak Uit

D

don_care

Gents,

Mijn verbinding valt om de haverklap weg nadat mijn Com21 modem (jaren lang zonder problemen gewerkt) door Chello is vervangen door een Thompson modem.
Het onderwerp komt vaker voor op dit Forum. Ik heb ook een mogelijke "oplossing" voorbij zien komen (met onderwerp: uitvallen modem DE oplossing) waarbij het aanpassen van de frequentie een oplossing zou moeten bieden. Echter deze is door mij niet meer terug te vinden.?????? De vraag is IS ER EEN WERKENDE OPLOSSING of moet deze bij Chello vandaan komen.

Uiteraard ook met de helpdesk gebeld. Maar die zien het liefst dat je eerst alles zelf uit sluit thuis ondanks dat er in de opstelling thuis als zodanig niets is veranderd. Alleen het modem dan van Chello. In de "mogelijke oplossing" werd ook aangegeven dat dit probleem bekend zou moeten zijn bij Chello weet iemand daar wat van?

Alvast bedankt!

Don
 
don_care zei:
Gents,

Mijn verbinding valt om de haverklap weg nadat mijn Com21 modem (jaren lang zonder problemen gewerkt) door Chello is vervangen door een Thompson modem.
Het onderwerp komt vaker voor op dit Forum. Ik heb ook een mogelijke "oplossing" voorbij zien komen (met onderwerp: uitvallen modem DE oplossing) waarbij het aanpassen van de frequentie een oplossing zou moeten bieden. Echter deze is door mij niet meer terug te vinden.??????   De vraag is IS ER EEN WERKENDE OPLOSSING of moet deze bij Chello vandaan komen.

Uiteraard ook met de helpdesk gebeld. Maar die zien het liefst dat je eerst alles zelf uit sluit thuis ondanks dat er in de opstelling thuis als zodanig niets is veranderd. Alleen het modem dan van Chello. In de "mogelijke oplossing" werd ook aangegeven dat dit probleem bekend zou moeten zijn bij Chello weet iemand daar wat van?

Alvast bedankt!

Don

Wat zijn de signaal waarden die je op je modem ziet ? zie: http://192.168.100.1

gr, Henn
 
Henn,

Bedankt voor je reactie.

De volgende waarden kon ik terug vinden in het Tompson modem.

Signal Aquired 236.000 MHZ
SNR 32.0 / 33.0 DB
Recieved signal strengt -4.0 dbmv
Micro reflections 41 dbc

frequency 46.2 mhz
powerlevel 42.0 dbmv
channel id 4
modulation 16 qam

Voor wat betreft de frequency (ook e.e.a in andere forums onderwerpen gelezen) is bij mij

Initial DS frequency 236000000


Ook een stuke uit de log gehaald waar volgens mij wat vreemde dingen in staan:

SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 00:00:02 - 01/01/1970 16:11:23 - 12/15/2004 8840
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 00:00:02 - 01/01/1970 16:11:11 - 12/15/2004 17126
No Ranging Response received - T3 time-out 00:00:08 - 01/01/1970 15:58:06 - 12/15/2004 1358
Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 21:13:00 - 10/26/2004 18:09:43 - 12/14/2004 58
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 02:05:30 - 11/10/2004 05:44:27 - 12/07/2004 4
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 02:05:53 - 11/10/2004 15:55:39 - 12/15/2004 8

Hopelijk kun je ier wat mee?

Alvast bedankt...

Don
 
De oplossing is helaas als zou deze "niet werken" verwijderd van dit forum. Dus zelfs als je goed leest, kan je lang blijven zoeken; het ligt nu nog hier in de trashcan:
https://ziggoforum.nl/topics/7699/

En verder prutst Erwin 969 op:
https://ziggoforum.nl/topics/7543/
En ik ben er ook nog mee bezig op:
https://ziggoforum.nl/topics/7716/

Het probleem is al van verschillende kanten benaderd. Kopieer gerust alle pogingen of nog beter: kom met een nieuwe gedachte/ richting/ oplossing. Want een echte oplossing is er nog niet.... behalve die inde trashcan?

Verder begin ik erg nieuwsgierig te worden naar het aantal mensen dat deze klacht heeft icm Thomson/ Ander modem en wat de overeenkomsten zijn bij de problemen.
Want nog afgezien van de pogingen om oplossingen te veronderstellen weten we de oorzaak ook niet op dit forum. Zo ff om je gerust te stellen Don-care.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag is IS ER EEN WERKENDE OPLOSSING of moet deze bij Chello vandaan komen.
Nu proberen wij als gebruikers een oplossing te vinden voor de problemen in het netwerk van chello.
Dat is niet onze taak, niet ons vakgebied en wij worden er niet voor betaald.
De echte oplossing zal van chello moeten komen.

Wat wij wel moeten blijven doen is de problemen zoveel en zo vaak mogelijk melden, zodat ze eindelijk iets doen of minstens iets laten weten.

Contactformulier Chello (EMail): https://qmail.upc.nl/
Je kan natuurlijk ook de helpdesk bellen als je geld teveel hebt.
 
rtd 16-12-2004,

Hallo,
Ik zal proberen de vreemde dingen uit teleggen.


SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing 00:00:02 - 01/01/1970 16:11:23 - 12/15/2004 8840

FEC framing Forward Error Correction de fout controle van frames
===================================
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing 00:00:02 - 01/01/1970 16:11:11 - 12/15/2004 17126

QAM/QPSK Quadrature Amplitude Modulation een methode om een signaal te moduleren op een draaggolf
QPSK Quadrature Phase Shift Keying hier wordt de fase verschuiving in van/het signaal gesleuteld
==================================
No Ranging Response received - T3 time-out 00:00:08 - 01/01/1970 15:58:06 - 12/15/2004 1358

Dit betekent dat
Administration Control: Offline
Operation State: Downloading
======================================

Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out 21:13:00 - 10/26/2004 18:09:43 - 12/14/2004 58
=====================================
SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period 02:05:30 - 11/10/2004 05:44:27 - 12/07/2004 4

Deze betekent dat de synchronisatie pulsen niet op tijd komen
======================================
Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout 02:05:53 - 11/10/2004 15:55:39 - 12/15/2004 8


De rest weet ik niet of spreekt voor zichzelf
 
heb er geen problemen mee en ik werk ook nog eens draadloos met sitecom router denk dat er ergens iets niet goed zit of modem is niet helemaal in orde
 
iedereen bedankt voor de reacties. Zover ik het kan bepalen op alles wat gepost is is er nog niet een echte oplossing. Wat me wel opval is het volgende: De laatste drie dagen is mijn modem zonder uitvallen online gebleven. Ik wel wel alle download die normaal gesproken zo goed als altijd lopen stopgezet en met name de torrents die ik download met Bitcomet. Er staan n.l ook vreemde error in het log van mijn router. Ping of death en zulk soort dingen. Ook een gelezen dat dit met het downloaden van torrents te maken heeft (mensen die hun pc uit hebben gezet maar de client op je pc (bij mij Bitcomet) blijft deze pc pollen) Buffers lopen dan op die manier vol zodat het e.e.a down gaat. Het ene modem is daar dan beter tegen uitgerust dan het andere.

Vreemd is in ieder geval dat alles UP blijft als je niets bijzonders doet. En zodra je flink ga downloaden gaat je modem over zijn nek. Dit is zomaar een gedachtegang zeker met die rare foutmeldingen in de log van mijn router. Als het volgens iemand onzin is LET ME KNOW.

Uiteraard ook weer de helpdesk van UPC gebeld. Maar moest eerst mijn router er tussen uit halen en een tijdje proberen maar ook dat is volgens mij niet het probleem. Dat van die frequentie's klinkt hoopvol maar is er iemand die het hier mee heeft opgelost? Ik heb alles zo goed mogelijk gelezen ((Muiz) maar er niet uit kunnen halen.
 
Hey. iedereen.
Hier ben ik weer ( ja ja de man van de frequentie`s ).
Sinds ik mijn frequentie om heb gezet naar die 130750000 is mijn verbinding 20X beter gaan lopen. Ik had 2 weken lang geen uitval, toen ineens 2 achter elkaar en nu loopt me verbinding weer 3 dagen goed.
Ik mag volgens dit forum het verhaal niet posten omdat het onzin is ( we zijn er TENMINSTE mee bezig ). Ik ben druk bezig om een andere oplossing te zoeken om het bericht alsnog te posten, en uiteraard horen jullie waar dit komt te staan.

Verder heb ik gespeculeerd dat het aan mijn router lag maar daar was niks mee aan de hand omdat er ook mensen zijn die zonder router dezelfde problemen hebben. Wat ik wel vreemd vind is dat als ik mijn verbinding rechtstreeks in mijn pc doe er een lease tijd van een uur is. En op het moment dat ik die verbinding via mijn router laat lopen komt hier een lease tijd van terug in de tijd ( oneindig dus )

Verder heb ik niet veel aandacht besteed aan het tv kanalen verhaal, omdat ik niet echt in zie wat die verhouding kan zijn tussen bv veronica en het weg vallen van het internet.

Ook ben ik niet in contact kunnen komen met die monteur ( helaas ).

Overigens denk ik wel dat dit een thomson probleem is.
Ow ja.. wat deze site speculeert over 10mb full duplex en shit, ik denk niet dat dit ook een mogelijke oplossing is.

Ik blijf het vreemd vinden en vraag me nog steeds af waar het probleem zich bevind... upc stuurt een nieuwe lease tijd naar ons ( als gebruikers ) toe maar dat gaat daar fout, of hij word wel verstuurd maar kan op een of andere manier niet worden verwerkt door onze ow zo mooie plastic bakjes met lichtjes ( genaamd Thomson ). Maar! Meer mensen in de wereld werken met die Thomson dingen en hebben hier geen last van ( kan er namelijk niet veel van vinden op Internet ) Dus dan kom je automatisch weer bij chello terecht
 
inzane19 zei:
Ow ja.. wat deze site speculeert over 10mb full duplex en shit, ik denk niet dat dit ook een mogelijke oplossing is.

Heb je het wel geprobeerd? Bij mij was dat namelijk de oplossing. Sindsdien heb ik geen problemen meer.
 
Terug
Bovenaan