De Nederlandse markt is deels anders ingericht.......
Dat weet ik maar met mij een hele hoop anderen. Bijvoorbeeld bij de bekende drogisterijen. Ja, van tv maar vooral door hun virtueel onmisbare aanwezigheid in het centrum. Mijn vrouw komt er met regelmaat. Er zijn per slot van rekening niet veel alternatieven.
Die aanbiedingen ziet ze wel maar koopt ze alleen als we dat specifieke product ook echt gebruiken.
Drie voor de prijs van één verpakkingen scheerzeep bijvoorbeeld. Maar dat komt niet van tv. De bekendheid van de ketens dan weer wel.
Daar komt bij dat wanneer men een opname kijkt met een "speciale aanbieding" in een commercial, dan is die actie waarschijnlijk al niet meer geldig....
maar toen ik op tv het nieuwe model van merk X zag, ben ik hierdoor bij de dealer wel gaan kijken...
En dat is dan kennelijk het verschil met mij. Omdat ik de merken al van oudsher ken zou ik zelf al naar die andere dealer zijn gegaan.
Overigens rijd ik een oude hybride: starten gaat elektrisch en rijden op benzine.
Maar zij zijn van levensbelang voor zenders.
Dat is mij bekend. Alleen al de exorbitante bedragen die 'gezichten van de zenders' vragen/krijgen zijn de pan uitgerezen.
Ook omdat de "zenderbaas" mensen die bij de NPO hoge kijkcijfers scoren weglokt. Om vervolgens bij een commerciële omroep, min of meer, te floppen. Maar wel een duur contract hebben.
De programma's lijken mij ook steeds goedkoper te worden wegens gebrek aan voldoende middelen of de wil deze te willen besteden.
Misschien wel de reden dat wij zelden naar RTL- en SBS-groep kijken. Afgezien van een keertje het nieuws.
Nu heb ik niet veel zin om alle mitsen, maren en tenzijen uit te typen maar het lijkt een neerwaartse spiraal.
Niet omdat ik nu toevallig KPN heb maar waar Ziggo altijd heer en meester was op dat gebied, lijkt KPN Ziggo voorbij te (willen) streven.