• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bij gebruik van een router, valt regelmatig de internet verbinding weg.

X

Xplorer77

Jaren heeft het zonder problemen gewerkt, met verschillende modems... maar sinds kort valt m'n internet verbinding regelmatig weg. Als ik de router er tussenuit haal dan is er niks aan de hand.
Ik heb zelf een netgear router en een nieuwe Arris VOIP modem maar een vriendin van mij (Amsterdam) heeft precies het zelfde probleem maar een sitecom router en een heel ander modem.

Na een reset werkt het wel weer, maar je weet nooit voor hoelang. Laats heb ik binnen een uur wel vier keer de boel moeten resetten. Modem + Router. Het opnieuw aanmelden (provisioning) helpt ook niet..

Zijn er mensen met soort gelijke ervaringen, of heeft er iemand nog suggesties ... graag.

Abo: Chello Classic
 
Welk type?

De moderne netgears hebben hitteproblemen, die van mij reboot ook regelmatig.
Kijk eens naar de uptime van de router, als hij regelmatig reboot is de uptime niet zo hoog.
 
:) dit had ik ook, router ervan af gehaald en ook opnieuw aangemeld op prov.upc.nl en toen had ik geen last meer, en router weer aangesloten en mac adres vervolgens weer in de router geclont :6
 
hoi,

ik heb dit probleem ook moet telkens
resetten,
heb zelf een thompson modem.

ik weet zelf ook niet waar dat aanligt,

iemand een idee ??.
 
gerard320 zei:
hoi,

ik heb dit probleem ook moet telkens
resetten,
heb zelf een thompson modem.

ik weet zelf ook niet waar dat aanligt,

iemand een idee ??.
Blader eens door het forum gedeelte "chello - algemeen" Daar zijn diverse topics gewijd aan het uitvallen van internet (herstellen via reset) en Thomson modems.
 
Probeer een firmware update. Deze kan dit soort problemen wel oplossen.

Greetz
 
hoi,

ik heb namelijk die problemen ook gehad
ook andere router mocht niet baten.

telkens lag mijn internet er uit soms ging het dagen goed
en soms  ging het maar  30 sec. goed.

toen dacht ik zou het niet aan zonealarm kunnen liggen
zonealarm eraf gegooit en geen problemen meer .
had ik eerder moeten weten heb ik
voor niets 3 maanden mijn router liggen resseten.

eind goed al goed........
 
Terug
Bovenaan