• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bevriest mijn modem?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ktank
  • Startdatum Startdatum
K

Ktank

Hallo mensen. Ik heb regelmatig problemen met mijn internet. Zoals vele andere heb ik heel vaak last van internet uitval. Maar ik heb me hier nogal in verdiept, veel andere topics hier gelezen enzovoort.

Dus ik dacht ik doe even een testje lokaal. Ik ben op dit moment dus mijn modem aan het pingen met cmd (ping -t 192.168.100.1) en volgens mij bevriest mijn modem? Mijn internet valt echt heel random uit constant. Terwijl al mijn modem lampjes blijven branden. Maar ik heb dan geen internet EN telefoon dus ik kan ook mijn modems status pagina (192.168.100.1) niet meer kijken en bij het pingen zegt hij "Time-out bij opdracht"

Kan ik er op uit gaan dat mijn modem defect is? Of moet ik iets meer info geven? Als ik reset dan heb ik wel weer even internet + telefoon. Maar het gebeurt heel vaak dat hij "bevriest". Soms 2 seconden. soms 10+ minuten. Terwijl alle lampjes branden :S
 
Als je heel even internet nog maar heb

Ken je dan heel snel in de status pagina komen bij de signaal waardes

Als dat al niet lukt
Kan het best zijn dat je te hoge signaal heb waardoor de modem op zijn donder krijgt
dat die daardoor defect geraakt is
 
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 460.000 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 51 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8

Status
System Uptime: 0 days 1h:10m:27s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: SAT APR 24 15:13:44 2010
 
vul je profiel eens in router, modem, etc,


en die signaal waardes zijn oke
 
Ja ik weet het zal het spoedig doen :)

edit: heb mn forum profiel bijgewerkt!
 
Met af en toe 2 ping lags nu al een aardig een paar uurtjes. Maar het is altijd zo. Soms doet hij het goed. Soms weer niet. Hopelijk blijft het werken zoals nu maar je weet het niet. Dat is het irritante en vreemde eraan. Maar gister had ik bijvoorbeeld haast helemaal geen internet. Dit speelt al een paar jaar af maar is de laaste tijd uit de hand gelopen

edit: Maar het gaat erom dat als hij het niet doet. ik ook niet meer mn modem status kan bekijken enzovoort. en OOK niet pingen.
 
Download je toevallig via torrents? De kabel modems hebben altijd al problemen gehad met veel te veel connecties wat bij torrents het geval is. Mijn modem blijft ook hangen hierdoor.
 
inzane19 zei:
Download je toevallig via torrents? De kabel modems hebben altijd al problemen gehad met veel te veel connecties wat bij torrents het geval is. Mijn modem blijft ook hangen hierdoor.

Ja maar dit is niet wat het probleem veroorzaakt. Ik kan dagen niks kwa torrent aan hebben staan.

Maar de point van deze topic is of mijn modem bevriest ja of nee en dat ik UPC moet bellen voor een andere omdat deze defect is. Had ergens gelezen dat zelfs als je internet down is, dat je je modem (niet de router) moet kunnen pingen. Want ik dus NIET kan doen als mijn probleem gebeurt. Daarom heb ik dit topictje gemaakt.. Voordat ik weer 10x moet bellen omdat ik een medewerker met een briefje voor hun snuffert krijgt die zegt dat het aan mijn coax kabel ligt (wat ik dus al een keer gehad heb -_-')
 
Je ken eventueel een PM sturen naar Jordy-UPC

Directe link:
https://chelloo.nl/Ziggo/index.php?action=pm;sa=send;u=15929
 
Terug
Bovenaan