• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

betrouwbaar internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

driesziggo

Ik overweeg over te stappen op internet van Ziggo (alles in eén), maar ik lees weleens dat het internet van Ziggo nog wel eens uitvalt of in elk geval dat de modem gereset moet worden. Dat kan ik niet gebruiken omdat ik internet gebruik voor een installatie waarbij ik in principe ten allen tijde een ongestoord internet verbinding moet hebben. D.w.z. een kortstondige uitval is op zich niet onoverkomelijk, dat gebeurd nu bij KPN ook wel eens, maar ik ben door afwezigheid vaak niet in de gelegenheid de zaak te resetten.
Klopt het dat dit probleem optreedt, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ben zeer benieuwd.
 
Dat het internet van Ziggo uitvalt zal vast hier en daar voorkomen, net als bij alle andere providers.
Zelf ben ik abbonee bij Ziggo sinds het begin en heb in al die jaren maar een keer meegemaakt dat het internet eruit lag.
 
Alle internetverbindingen kunnen een keer uitvallen, zelf al jaren klant bij ziggo en bijna minimale uitval gehad. Onderhoud wordt zeer ruim van te voren aangekondigd en gebeurt bij mij altijd 's nachts. De meeste problemen op dit forum gaan over draadloos internet, met een eigen router achter het Ubee modem van ziggo kan ik in en ver rondom mijn huis perfect draadloos internetten. Voor mij niet zeer onbelangrijk, de beloofde 150 Mb download haal ik (bekabeld) altijd.
 
Dat het soms een keer uitvalt of wegens werkzaamheden plat gaat is op zichzelf niet het probleem, dat gebeurd bij KPN ook wel, maar alles gaat normaliter vanzelf weer functioneren. Ik meen dat het bij Ziggo na een uitval nodig is het modem of de router te resetten en daar zou ik problemen mee hebben.
 
Niet zo lang geleden heeft Ziggo bij mij in de buurt veel werkzaamheden uitgevoerd, dus het internet ging een stuk of zes keer een aantal uren in de nacht helemaal plat. De volgende ochtend trof ik altijd een werkend internet aan, zonder dat ik iets hoefde te resetten.
 
Twee keer storing gehad. Jaaaaren geleden toen er een meter sneeuw lag, werkte het internet het niet.
Laatst een storing in een wijkkast, na 1 telefoontje binnen 2 uur opgelost. Verder nooit problemen.
 
Als het voor jouw zo belangrijk is dat geen uitval hebben.
Zou je een zakelijk abo kunnen overwegen.
Of wat nog beter is een backup lijn.
Hoeft over het algemeen niet super snel zijn.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
 
De TS maakt zich vooral zorgen over de vraag of hij na een onderbreking van de internet verbinding de modem/router moet resetten. De uitval op zich is vervelend maar niet onoverkomelijk, de eventuele reset actie is wel een probleem omdat hij blijkbaar niet aanwezig is.

Zo'n reset is in mijn ervaring niet nodig.
 
resetten is niet nodig

die 2x per jaar dat de zaak voor onbepaalde tijd plat ligt is acceptabel
 
Ik moet bijna iedere dag resetten. Het is voor de analoge modemmers net alsof de UART volloopt en gefluisterd moet worden. Maar regelmatig duurt het weer tig seconden voordat een website reageert en dan maar weer naar de meter kast. Ik heb inmiddels een Klik uit Klik aan gekoppeld zodat ik niet iedere keer naar beneden moet.

Ziggo is niet slecht. Levert leuke diensten, maar voor veel zaken moet je toch regelmatig kabels lostrekken, fabrieks instellingen terug zetten of stroom overal vanaf halen. Zie ook de antwoorden in veel topics. Alsmede dat in de avond uren de Ping enorm toeneemt.

Dus als het er is is het GOED. Maar ik verbaas me na meer dan 22 jaar internet dat er zoveel,gereset moet worden. Maarja ik ben ook pas een half jaar bij een tv aanbieder die internet levert, omdat de internet boeren geen internet bieden in leidsche Rijn. Waarbij ik ook moet zeggen dat tv bij KPN ed me ook een heel eng idee lijkt, los van alle UTP/coax converters om overal tv te kunnen. Kijken.

Maar overal is het zo dat mocht je net zoals ik last hebben van dichtslibbend internet je met een korte reset misschien zelfs met een tijdschakelaar van enkele minuten om bv vier uur in de ochtend je redelijk vlekkeloos internet hebt.

Maar dat is wat anders dan dat Ziggo er zelf uitligt. De infra doet het meestal wel, het onderhoud gebeurd s nachts, maar gedeeld internet in de wijk is nog steeds een kinderziekte van de kabelleveranciers.

De reclame van Fiber op tv is misschien ook niet helemaal waar maar wel gebaseerd op de gemiddelde ervaringen. Van kabel internet vs adsl ed.

Maar over het algemeen werkt alles naar behoren voor meer dan nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan