V
volgensbartjes_nl
hoi,
Toen ik de berichten van het samengaan van multikabel met de anderen hoorde dacht ik meteen aan de nieuwsservers.
Kunnen jullie misschien voorstellen een MK (of misschien is dit al gebeurd? zo ja, wat is dat het antwoord?) of er gemeenschappelijk voor de kabelbedrijven van de nieuwe samenwerking een super newsserver kan komen? Ik weet dat sommige bedrijven bijvoorbeeld een contract met giganews hebnben, en die gebruiken. Het zou leuk zijn als dit word aangegrepen om een goede newsserver dienst te bieden, die ook echt is gericht op het downloaden van binaries, dus goede compleetheid en lange retentie bieden.
Tevens vraag ik me af hoe het volgende zit, ik zat er al eens vaker aan te denken: het lijkt me toch dat het multikabel minder kost om binnen hun eigen netwerk dingen te versturen, dan buiten hun netwerk. Nu hebben ze een limiet op de MK newsservers gezet, en als je moet bijbetalen, zijn er goedkopere payd servers, die betere compleetheid en retentie bieden. Daardoor gaan mensen naar zon andere. Dan moet alle data van buiten hun eigen netwerk gedownload worden, terwijl, als iedereen alles van de servers van multikabel zou downloaden, word alles gewoon binnen hun netwerk gedaan, lijt me slimmer vor multikabel. is dit zo? kan dit dan ook voorgesteld worden?
Groeten,
Bart Huisman
Toen ik de berichten van het samengaan van multikabel met de anderen hoorde dacht ik meteen aan de nieuwsservers.
Kunnen jullie misschien voorstellen een MK (of misschien is dit al gebeurd? zo ja, wat is dat het antwoord?) of er gemeenschappelijk voor de kabelbedrijven van de nieuwe samenwerking een super newsserver kan komen? Ik weet dat sommige bedrijven bijvoorbeeld een contract met giganews hebnben, en die gebruiken. Het zou leuk zijn als dit word aangegrepen om een goede newsserver dienst te bieden, die ook echt is gericht op het downloaden van binaries, dus goede compleetheid en lange retentie bieden.
Tevens vraag ik me af hoe het volgende zit, ik zat er al eens vaker aan te denken: het lijkt me toch dat het multikabel minder kost om binnen hun eigen netwerk dingen te versturen, dan buiten hun netwerk. Nu hebben ze een limiet op de MK newsservers gezet, en als je moet bijbetalen, zijn er goedkopere payd servers, die betere compleetheid en retentie bieden. Daardoor gaan mensen naar zon andere. Dan moet alle data van buiten hun eigen netwerk gedownload worden, terwijl, als iedereen alles van de servers van multikabel zou downloaden, word alles gewoon binnen hun netwerk gedaan, lijt me slimmer vor multikabel. is dit zo? kan dit dan ook voorgesteld worden?
Groeten,
Bart Huisman