Betalen voor teveel dataverbruik???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Op de homepage van Chello onder My Service staat nu alles m.b.t  Chello op een rij.
Ik las dat Chello ook bij teveel dataverbruik kosten in rekening kan brengen?
Is dit nieuw? Ik weet dat ze wel kunnen afknijpen maar kosten in rekening brengen is nieuw voor mij.... En hoeveel zou dat dan moeten zijn per Mb?
Het staat als volgt geformuleert:

Acceptable Use Policy

2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte. 

Heeft iemand hier al ervaring mee of blijft het tot nu toe bij afknijpen?
 
Ik geloof dat ze dat als laatste 'straf' bedoelen, maar eerlijk gezegt denk ik eerder dat ze je van het netwerk afgooien dan dat ze het zover laten komen.... (is minder papierwerk, en dat kan chello wel gebruiken ;-))
 
ik denk dat dit geldt wanneer je echt extreem veel download en je echt steeds aan en over de 100 GB (bij een classic abbo) komt.

maarja, ik heb nog echt niemand gehoort die dit heeft gehad
 
Ze meten alleen de upload niet de download in mijn geval dan (Plus). Hebben meer mensen dat of it het een fout in hun systeem?
 
DG zei:
Ze meten alleen de upload niet de download in mijn geval dan (Plus). Hebben meer mensen dat of it het een fout in hun systeem?

Klopt....de meter werkt niet goed deze maand...of noem het een fout in het systeem... ;D
 
die meter klopt idd niks van!
het is nu 3 weken in deze maand ( 21 april ) en ik heb volgens de meter 2416 megabyte gedownload.
ene kant vindt het het natuurlijk niet erg. want ik kan zo lekker dvdtjes downloaden en die meter houdt het toch niet bij :).
andere kant natuurlijk weer onprofessioneel van chello..
 
Er staat dat chello maatregelen kan nemen en de klanten daarvan op de hoogte zal stellen. Op dit moment stelt chello de klanten op de hoogte van het feit dat ''overmatig'' dataverkeer zal leiden tot het knijpen van de snelheid. Het lijkt me dus niet dat er opeens een factuur op de deurmat kan liggen met kosten voor extra verbruik.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand die ge-throttled is en zich daaruit helpt met b.v. dhcpforce, een e-mail kan verwachten waarin wel een financiele bijdrage wordt aangekondigd  :)
 
is het zo dat chello het datagebruik van com21 gebruikers helemaal niet kan meten of kan je alleen niet inloggen op datagebruik.chello.nl?
 
De zin "2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte" staat al vanaf het begin op de site van Chello.

Je hoeft je daar echt niet druk over te maken, want ik heb ook nog nooit gehoord dat Chello een factuur stuurt wegens overmatig dataverbruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan