• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Betalen voor niet ontvangen product

  • Onderwerp starter Onderwerp starter conimus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

conimus

Mijn partner heeft een Alles in 1 abonnement op ons adres bij Ziggo. Nu was er een 2e abonnement aangemaakt op mijn naam terwijl dit volgens de helpdesk niet eens kon daar er maar 1 abonnement per huisadres aangesloten kon worden. Vervolgens ontving ik een rekening van ruim € 193,- welke ik maar even moest voldoen. Na contact gehad te hebben met de Webcare afdeling hebben zij deze factuur laten crediteren. Echter ontving ik afgelopen vrijdag ineens een brief dat Ziggo de factuur gedeeltelijk zou gaan crediteren omdat ik een HD ontvanger van hen zou hebben ontvangen. Na veel contact per mail kreeg ik een verzendcode welke ik heb nagekeken op de website van PostNL. Nu blijkt dat er inderdaad een pakket van Ziggo is 'afgeleverd' op ons adres waar tevens voor getekend is. Alleen is de handtekening die is gezet voor ontvangst niet van mij en mijn partner en niet geheel onbelangrijk, wij waren ten tijde van de z.g. bezorging niet eens thuis aanwezig want wij waren met vakantie in Italie en Oostenrijk!

Het enigste dat Ziggo nu nog doet is verwijzen naar de track & trace status van de betreffende zending hetgeen ik natuurlijk wel erg makkelijk vind.
 
Klacht neerleggen bij PostNL dat het pakje zogenaamd is afgeleverd terwijl jullie niet eens thuis waren. De pak pakket bezorgers zijn helaas niet allemaal even betrouwbaar.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
 
Mijn partner heeft een Alles in 1 abonnement op ons adres bij Ziggo. Nu was er een 2e abonnement aangemaakt op mijn naam terwijl dit volgens de helpdesk niet eens kon daar er maar 1 abonnement per huisadres aangesloten kon worden. Vervolgens ontving ik een rekening van ruim € 193,- welke ik maar even moest voldoen. Na contact gehad te hebben met de Webcare afdeling hebben zij deze factuur laten crediteren. Echter ontving ik afgelopen vrijdag ineens een brief dat Ziggo de factuur gedeeltelijk zou gaan crediteren omdat ik een HD ontvanger van hen zou hebben ontvangen. Na veel contact per mail kreeg ik een verzendcode welke ik heb nagekeken op de website van PostNL. Nu blijkt dat er inderdaad een pakket van Ziggo is 'afgeleverd' op ons adres waar tevens voor getekend is. Alleen is de handtekening die is gezet voor ontvangst niet van mij en mijn partner en niet geheel onbelangrijk, wij waren ten tijde van de z.g. bezorging niet eens thuis aanwezig want wij waren met vakantie in Italie en Oostenrijk!

Het enigste dat Ziggo nu nog doet is verwijzen naar de track & trace status van de betreffende zending hetgeen ik natuurlijk wel erg makkelijk vind.
Mocht dit probleem nog niet opgelost zijn: Als je echt aan kan tonen dat je destijds in Italie en Oostenrijk zat (neem aan dat je wel iets op papier hebt van een hotel waarin je verbleef of wat dan ook) moet het verder geen probleem zijn om bij PostNL het aan te kaarten dat er volgens hen getekend is terwijl je het zelf niet in ontvangst genomen hebt. Tevens wil ik graag dat je mij een PB stuurt met je postcode+huisnummer, dan kijk ik wat wij vanuit Ziggo aan deze situatie kunnen doen.
 
Mocht dit probleem nog niet opgelost zijn: Als je echt aan kan tonen dat je destijds in Italie en Oostenrijk zat (neem aan dat je wel iets op papier hebt van een hotel waarin je verbleef of wat dan ook) moet het verder geen probleem zijn om bij PostNL het aan te kaarten dat er volgens hen getekend is terwijl je het zelf niet in ontvangst genomen hebt. Tevens wil ik graag dat je mij een PB stuurt met je postcode+huisnummer, dan kijk ik wat wij vanuit Ziggo aan deze situatie kunnen doen.
Jelle, hier moet ik je toch even corrigeren. De ontvanger is niet de opdrachtgever voor het versturen van het pakje, dit is Ziggo. Ziggo is dan ook de de partij die een onderzoek kan laten instellen door PostNL. Dit KAN NIET door de geadresseerde gebeuren. Helaas weet ik dit uit ervaring doordat ik hier zelf al een keer tegenaan gelopen ben wegens het niet ontvangen van een poststuk.
 
Na veel contact per mail kreeg ik een verzendcode welke ik heb nagekeken op de website van PostNL. Nu blijkt dat er inderdaad een pakket van Ziggo is 'afgeleverd' op ons adres waar tevens voor getekend is. Alleen is de handtekening die is gezet voor ontvangst niet van mij en mijn partner en niet geheel onbelangrijk, wij waren ten tijde van de z.g. bezorging niet eens thuis aanwezig want wij waren met vakantie in Italie en Oostenrijk!

Is te gezette handtekening aldaar een kopie van te verkrijgen? Hiermede is te vergelijken met je eigen handtekening dat zowel jij of je partner deze niet hebben getekend. Is door PostNL pakket op goede adres bezorgt of bij "buren"? Bij "buren" afleveren moet PostNL wel een afleveringskaart bij jouw in de brievenbus doen dat pakket op een ander adres is afgeleverd.
 
Vaak kun je via de tracktrace pagina zelf de handtekening bekijken. Als ik me niet vergis mag het pakket niet op ander adres worden afgegeven als hier voor getekend moet worden.

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
 
Vaak kun je via de tracktrace pagina zelf de handtekening bekijken. Als ik me niet vergis mag het pakket niet op ander adres worden afgegeven als hier voor getekend moet worden.

Mag wel, behalve bij rembours verzending, betaling moet door klant worden betaald bij ontvangst.
 
Jelle, hier moet ik je toch even corrigeren. De ontvanger is niet de opdrachtgever voor het versturen van het pakje, dit is Ziggo. Ziggo is dan ook de de partij die een onderzoek kan laten instellen door PostNL. Dit KAN NIET door de geadresseerde gebeuren. Helaas weet ik dit uit ervaring doordat ik hier zelf al een keer tegenaan gelopen ben wegens het niet ontvangen van een poststuk.

Precies, alleen de verzender kan een onderzoek laten starten.
 
Jelle, hier moet ik je toch even corrigeren. De ontvanger is niet de opdrachtgever voor het versturen van het pakje, dit is Ziggo. Ziggo is dan ook de de partij die een onderzoek kan laten instellen door PostNL. Dit KAN NIET door de geadresseerde gebeuren. Helaas weet ik dit uit ervaring doordat ik hier zelf al een keer tegenaan gelopen ben wegens het niet ontvangen van een poststuk.
Als je mijn reactie goed gelezen hebt, had je ook gelezen dat ik je gevraagd heb om mij een PB te sturen met je gegevens. Deze heb ik tot nu toe niet ontvangen. Mag ik er dan vanuit gaan dat het al opgelost is?
 
Precies, alleen de verzender kan een onderzoek laten starten.
Daarnaast is het ook verstandig om contact met PostNL (of andere bezorger) op te nemen om dit aan te geven. Als je dit zomaar accepteert, dat een bezorger een pakket zoek maakt welke voor jou bedoeld is, en het er maar bij laat, zal deze persoon nooit er op aangesproken worden. En nogmaals, als jij, net als de topic starter mijn reactie goed gelezen hebt, kun je zien dat ik aanbied om het vanuit Ziggo uit te gaan zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan