UPC heeft dat ook en vraagt geloof ik 5 euro per losse wedstrijd terwijl een abbo op eredivisie live daar 10 euro per maand kost... neeh laat maar dan

ops:
Kan toch wel degelijk interessant zijn vanwege het 'low hassle' en geen verplichtingen gehalte.
Voorbeeld. Ik heb een jaar lang een abo gehad op Pathé Unlimited (onbeperkt naar de film in Pathé bioscopen voor geloof ik 18 euro per maand).
Lijkt op zich een goede deal, want 2 tot 3 keer per maand naar de film ging ik toch al. Probleem is alleen dat je ook betaald als je in een maand drie weken op vakantie bent of als er een maand alleen baggerfilms in de bios draaien. Dus als je het echt gaat uitrekenen ben je gewoon duurder uit.
(kwam bij dat ik van Rotterdam naar Utrecht verhuisde, en waar in Rotterdam bijna alle bioscopen Pathe zijn is dat er in Utrecht maar één. Dus in Utrecht heb je maximaal 2 verschillende films per maand in een Pathé bios. Dan heeft het natuurlijk weinig zin).
Ik kan me zo voorstellen dat het bij dit net zo werkt. Persoonlijk interesseerd voetbal mij geen biet, maar toen ik nog UPC klant was in Rotterdam bestelde ik nog wel eens een film via VOD. In sommige maanden inderdaad een film of 2/3, waardoor een abo zoals bij Ziggo goedkoper zou zijn geweest. Maar in heel veel maanden ook gewoon helemaal niets en dan zou een abo toch sneu zijn.
Ja, natuurlijk kun je Interactieve TV abos bij Ziggo straks maandelijks opzeggen. Alleen:
- je weet een maand van te voren waarchijnlijk niet of er films/programma's gaan komen in die maand die je interessant vind;
- ookal is het maandelijks opzegbaar, opzeggen is toch weer een heel gedoe, zeker met de staat van het Ziggo callcenter nu en de puinhoop die ze van de facturatie maken na elke mutatie.
Kortom (en dat heb ik ook zo geantwoord in het Ziggo panel): met het huidig voorgestelde maand met alleen maandabo's ga ik zeker niet interactieve TV nemen. Maar als ze pay per view zouden doen denk ik dat ik gemiddeld toch wel 1 keer per maand of zo 5 euro zou uitgeven.