• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Betaalwijze en kosten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter keesjankoster
  • Startdatum Startdatum
K

keesjankoster

Beste mensen,

Ik kan me enigzins voorstellen dat UPC voor het sturen van een factuur met acceptgiro kosten in rekening brengt. Toen dit werd ingevoerd ben ik overgestapt naar een vorm van digitale nota via mijn bank (ING), via internet bankieren ontvang ik nu de UPC factuur en kan ik deze betalen. Echter brengt UPC ook kosten in rekening voor het digitaal versturen van deze factuur. Volgens de mevrouw van de helpdesk staat er in de administratie die zorgt voor de factuur dat ik via acceptgiro betaal en in een ander (?) systeem dat ik via notabox betaal. Zij kon dit echter niet wijzigen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me toch niet dat je voor een digitale factuur extra moet betalen, of zie ik dat verkeerd? :'(

Alvast bedankt!

Kees-Jan
 
Nee dat sie je niet verkeerd. Gezien de reactie van de medewerker is er iets niet goed gegaan tussen bepaalde systemen. Ik zou vragen of één van de webcare medewerkers je kan helpen.
 
Bedankt knuffa! Dan ga ik even een berichtje sturen naar een webcare medewerker, ben benieuwd of hier iets aan te doen is.
 
Ben bang dat dit jammer is voor de energie die je erin steekt. Ik had ook Digitale Nota en heb diverse malen uitgelegd dit ik niet wil betalen voor de acceptgiro die ik niet krijg. Voor zover de desbetreffende medewerker al snapte wat Digitale Nota is, kwam ik nooit verder dan dat ik Mijn factuur Online kon aanvragen. Als ik DN zou aanhouden, werden hoe dan ook de kosten voor "betaalwijze" (1 euro) in rekening gebracht.
 
Ik heb ondertussen even een berichtje gestuurd aan een van de webcare medewerkers. Ik ben benieuwd wat dat opleverd. Ik verbaas me overigens wel over het niveau van de helpdesk medewerkster, zoals ook Wybe aangeeft. De mevrouw melde mij dat het zo in het systeem stond en ze er dus niets aan kon veranderen, maar daar heb ik als klant natuurlijk niets aan.

Wat het webcare team betreft lees ik hier wel goede berichten, hoop dat zij in ieder geval duidelijkheid kunnen geven.
 
keesjankoster zei:
Ik heb ondertussen even een berichtje gestuurd aan een van de webcare medewerkers. Ik ben benieuwd wat dat opleverd. Ik verbaas me overigens wel over het niveau van de helpdesk medewerkster, zoals ook Wybe aangeeft. De mevrouw melde mij dat het zo in het systeem stond en ze er dus niets aan kon veranderen, maar daar heb ik als klant natuurlijk niets aan.

Wat het webcare team betreft lees ik hier wel goede berichten, hoop dat zij in ieder geval duidelijkheid kunnen geven.

Ik heb dat al aan een van de webcare medewerkers voorgelegd maar daar kreeg ik als antwoordt alleen als je via mijupc betaald dat je geen exstra kosten krijgt. Voor digitalenota via ING krijg je gewoon de 1 euro exstra.

Of dit wettelijk mag weet ik niet maar dat was het antwoordt.
 
r.vanderkruijs zei:
UPC mag geen extra kosten in rekening brengen voor de acceptgiro. Dit heeft namelijk Korein Kiderplein, BSO en kinderopvang in Eindhoven, ook terug moeten draaien na een uitspraak van de rechter.

Zie ook https://platformelfa.nl/824/kantonrechter-geen-extra-kosten-voor-acceptgiro/

Ik denk dat UPC wel voor een acceptgiro extra kosten in rekening mag brengen, als ze maar meerdere gratis betaalwijzen aan biedt (en dus niet alleen automatische incasso). Maar het lijkt er dus op dat alleen betalen via Mijn UPC gratis is, of gewoon automatische incasso. Maar wat is het verschil? Ik wil zelf kunnen bepalen wanneer ik mijn rekeningen betaal (natuurlijk wel voor de vervaldatum). En daarnaast niet voor elke partij een ander systeem om mijn betalingen gratis te kunnen doen.
 
keesjankoster zei:
Ik denk dat UPC wel voor een acceptgiro extra kosten in rekening mag brengen, als ze maar meerdere gratis betaalwijzen aan biedt (en dus niet alleen automatische incasso). Maar het lijkt er dus op dat alleen betalen via Mijn UPC gratis is, of gewoon automatische incasso. Maar wat is het verschil? Ik wil zelf kunnen bepalen wanneer ik mijn rekeningen betaal (natuurlijk wel voor de vervaldatum). En daarnaast niet voor elke partij een ander systeem om mijn betalingen gratis te kunnen doen.

Vind ook dat die bedrijven geen kosten zouden moeten berekenen, zelfs met een bankmachtiging betalen
krijg je nog steeds een AC, walgelijke vertoning.
 
Terug
Bovenaan