Betaalcode verplicht bij nieuwe interactieve tv

  • Onderwerp starter angelical
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

angelical

Met de vernieuwde interactieve tv van Ziggo is het opeens verplicht om een betaalcode in te voeren. Nu heb ik dit tot nu toe nooit gedaan, want ik was toch niet van plan om films te huren.

Maar wat ik me nou afvraag is of je dit echt moet? En of die betaalcode en ziggo veilig is. Dat ik niet opeens rekeningen ga krijgen voor dingen die ik niet huur. Ik bekijk alleen de gratis films in mijn abonnement en soms wat gratis dingen van tv gemist.

ik heb helemaal geen zin om te huren, en wil eigenlijk de optie hebben geen betaalcode in te voeren voor eigen veiligheid (bv niet perongeluk dingen huren door kinderen etc)
 
Je had in iTV1 ook al een betaalcode, alleen stond die als je niets deed op 0000.

Dit is dus juist veiliger, verplicht je een eigen code te kiezen ipv hem standaard op een code laten staan die iedereen kan kennen.
 
Met de vernieuwde interactieve tv van ziggo is het opeens verplicht om een betaalcode in te voeren. Nu heb ik dit tot nu toe nooit gedaan, want ik was toch niet van plan om films te huren.

Maar wat ik me nou afvraag is of je dit echt moet? En of die betaalcode en ziggo veilig is. Dat ik niet opeens rekeningen ga krijgen voor dingen die ik niet huur. Ik bekijk alleen de gratis films in mijn abonnement en soms wat gratis dingen van tv gemist.

ik heb helemaal geen zin om te huren, en wil eigenlijk de optie hebben geen betaalcode in te voeren voor eigen veiligheid (bv niet perongeluk dingen huren door kinderen etc)

De betaalcode hoeft alleen gebruikt te worden als je iets wilt aanschaffen. Deze code moet aangemaakt worden tijdens het eerste gebruik. De betaalcode voorkomt ook dat iemand anders (huisgenoten), die gebruik kan maken van je ontvanger (indien van toepassing) voor het bestellen van films. Deze code is dus juist voor je eigen veiligheid. Je bepaald zelf de code en deze code is afgeschermd.
 
Betaalcode

Ook ik heb bezwaar tegen die betaalcode. Uitzendingen Gemist van de publieke omroepen bijvoorbeeld zijn gratis dus daar is die betaalcode ook niet voor nodig. Voor de wijzging waren die direct bereikbaar. Overigens het zoeken van uitzendingen gaat erg traag.
 
Ook ik heb bezwaar tegen die betaalcode. Uitzendingen Gemist van de publieke omroepen bijvoorbeeld zijn gratis dus daar is die betaalcode ook niet voor nodig. Voor de wijzging waren die direct bereikbaar. Overigens het zoeken van uitzendingen gaat erg traag.

Nogmaals: Zonder betaalcode is toch echt onveiliger.... En voor de wijziging was er ook een betaalcode. Die alleen op een onveilige standaard 0000 stond als e niets deed.
 
Ook ik heb bezwaar tegen die betaalcode. Uitzendingen Gemist van de publieke omroepen bijvoorbeeld zijn gratis dus daar is die betaalcode ook niet voor nodig. Voor de wijzging waren die direct bereikbaar. Overigens het zoeken van uitzendingen gaat erg traag.

En geen bezwaar tegen kinderslot code :?
 
Nogmaals: Zonder betaalcode is toch echt onveiliger.... En voor de wijziging was er ook een betaalcode. Die alleen op een onveilige standaard 0000 stond als e niets deed.

Vóór de wijziging hebben wij dus onveilig gebruik gemaakt van uw diensten?? Dan had u ons wel eens kunnen waarschuwen.
Veilig is alleen als u betaaltv en gratis TV gescheiden aanbied. Moet toch mogelijk zijn in deze ict tijd.

p.s. Het zou ook erg handig zijn als er een (beknopte) handleiding bij werd gegeven hoe een en ander werkt.
 
Xahmol biedt geen iTV aan hoor.

En hoezo onveilig? In de handleiding (die op cd wordt meegeleverd en op internet is te vinden) staat toch dat er een pincode is en dat die standaard op 0000 staat.

Een klein stukje eigen verantwoording dus.

Voor zover ik begrijp heb je geen thuiswonende kinderen meer die zonder je medeweten een betaalfilm kunnen bestellen door 0000 in te toetsen.
 
Xahmol biedt geen iTV aan hoor.
.

:schater:
@Veldwonner: Voor de duidelijkheid: mijn enige betrokkenheid met Ziggo is dat ik net als jij klant ben. Dit is een gebruikersforum van en door gebruikers, niet een officieel Ziggo forum. En ik ben zeker geen Ziggo medewerker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan