• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beste manier om je wifi-netwerk te vergroten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mark83
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mark83

Ik heb een Cisco EPC3925 modem/wifi-router, maar het bereik is hiervan slecht! Ook heb ik het idee dat de snelheid traag is. Nu zat ik op de website van Ziggo te lezen en je hebt tal van oplossingen, maar ik als leek weet nu niet wat de beste oplossing is?
Ik heb vandaag een powerline/homeplug systeem geprobeerd van TP-link (Type AV500 Powerline WiFi KIT, TL-WPA4226KIT). Gemakkelijk om te installeren, maar hij zorgt er voor dat mijn Iphone en Ipad geen contact meer kunnen maken met mijn wifi-netwerk. Dus dat werkt niet...
Wat is dan een oplossing?
Wifi-accespoint toevoegen? Maar hoe moet je deze installeren? Staat nergens op de website van Ziggo.
Van de Cisco router de wifi uitschakelen en dan een nieuwe router "er achter zetten" die wel een sterke en snelle wifi geeft? Maar welke router moet ik dan hebben? En hoe moet ik dit installeren?

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want na een dag puzzelen en lezen kom ik er niet meer aan uit...
 
Ik heb vandaag een powerline/homeplug systeem geprobeerd van TP-link (Type AV500 Powerline WiFi KIT, TL-WPA4226KIT). Gemakkelijk om te installeren, maar hij zorgt er voor dat mijn Iphone en Ipad geen contact meer kunnen maken met mijn wifi-netwerk. Dus dat werkt niet...

Toch moet dat goed kunnen werken, ik heb hier ook zo'n setje liggen. Waarom zou je Iphone/Ipad het dan niet meer doen ? Wat bedoel je met 'geen contact meer' ? Ook geen internet meer, of zien ze je NAS niet meer of zoiets ? Of werkt de wifi dan niet meer ? Dan zou het een inlog probleem kunnen zijn die niet goed staat.

Een wifi accesspoint is hetzelfde als wat je nu hebt, alleen met een netwerk kabel ipv het stroomnet, maar dat was niet je probleem begrijp ik. Wifi problemen kun je daarmee ook krijgen, dus je kunt beter proberen je huidige oplossing werkend te krijgen.
 
Beste Cees,
Bedankt voor je reactie. Ik had met de Powerline een kloon gemaakt van m'n eigen wifi. Super gemakkelijk! Geen gezeur met een 2de netwerk, wachtwoord, etc. Maar na een paar minuten viel de wifi verbinding weg van m'n iPhone en iPad. Ze zagen m'n wifi netwerk nog wel, maar konden er geen verbinding meer mee maken. Ik kan dit probleem nergens vinden op internet...

Ik zit nu aan te denken om m'n wifi van m'n Cisco uit te zetten, en deze alleen het signaal door te laten geven naar een nieuwe router (die ik nog moet kopen) en deze als wifi te laten fungeren.
 
wifi bereik

wifi in het menu van de cisco uitzetten , dan externe router en werkt perfekt.
maar dat gratis ziggo netwerk kan toch ook niet werken als alle modem een slecht tot geen bereik hebben ?
ik haal amper 8 mtr met de cisco wifi.
 
Die wifispots van ziggo heb ik allang weer uit gezet. Dat heeft al ietsjes geholpen, maar in mijn huis van net 8 meter lang, waarbij de Cisco in de meterkast bij de voordeur staat, komt t WiFi signaal nog niet eens bij de achterdeur. Zit net 1 muur tussen!
 
Wil je echt een goed signaal dan is allerbeste oplossing om toch je Cisco in bridge modus te laten zetten en een eigen router te gebruiken.

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
En wat is dan een goede router, als je ongeveer een bereik van 20 meter wil hebben?
 
Ja, zo extreem hoeft het ook weer niet ;-) hahaha Ik wil gewoon een goede dekking rondom mijn huis. Prijs rond de 100 euro
 
De prijs klopt wel. Als je vrijstaand woont is het ook niet zo'n probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan