• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beste instelling van HD MediaBox via HDMI

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 6393
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 6393

Helaas is er geen sticky topic en ook zoeken op internet geeft verschillende uitkomsten.
Wat is nu de beste instelling van de MediaBox via HDMI?
Ik heb zelf een HD ready tv.
Mijn ervaringen:

1080i geeft de beste resultaten voor HD content maar SD valt tegen.
720p geeft ook goede resultaten voor HD maar ook hier valt SD tegen.
Auto geeft uitstekende resultaten voor HD, maar ook SD is dan prima te doen omdat dit met 576p wordt doorgegeven door de MediaBox en mijn tv daar een goed beeld van maakt. Beter dan via scart omdat het progressief is.

Nadeel is dat bij zappen tussen verschillende formaten de tv steeds moet locken op het formaat en dat duurt even. Beeldkwaliteit is echter overall het beste.

De vraag is of "auto" inderdaad het beste is, of hangt dat van de tv af?
 
https://ziggoforum.nl/topics/36095/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je voor de link. Is ook moeilijk te vinden omdat de link bij nieuws staat ipv Digitale tv technisch of HDTV.
Blijkbaar is auto dus inderdaad de beste stand zoals ik met testen heb geconstateerd.
 
https://chelloo.nl/informatie/upc-digitale-televisie/instellingen/106-optimale-beeld-instellingen.html
 
Dank je voor de link Johny54.
Ik heb mijn box nu op auto en zie dat als er geen HD content is, de gewone SD zenders een beter beeld geven, dus 1-10.
Blijkbaar is de upscaler in mijn tv beter dan wat er in Hilversum staat.
Native HD is natuurlijk wel beter in de 70 reeks.
 
Als ik mijn box op auto zet, maat de TV van alle zenders 1080i, behalve film1 (die wordt inderdaad 576p).
Klopt dat?
 
Bij de auto instelling krijg ik om de paar seconden een zwart beeld dus ik laat deze instelling op 1080i staan.
 
Ik zet hem ook vast op 1080i. Als ik hem op auto instel dan krijg ik bij het zappen van hd naar sd of zelfs van hd naar hd kanalen eerst een zwart beeld, duurt ff, dan lijkt beeld terug te komen, weer zwart beeld en dan pas kan ik de zender kijken. Hebben anderen dat niet of vinden die dat minder erg ofzo?
 
Terug
Bovenaan