• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bestaand of nieuw netwerk.

Nieuw is van toepassing als je verder geen modem hebt. Bestaand netwerk dus wel een modem.
 
Als jij hebt aangegeven alles op de Horizon box te zetten kan je inderdaad het oude modem + router verwijderen.

Als je gebruik maakt van je oude modem kan je deze niet verwijderen en dien je een ''nieuw'' netwerk te maken!
 
Of (indien je toch een losse modem hebt/krijgt en je de modem van de Horizon wilt gebruiken) 1200 bellen.
Zij zetten dan de modem van de Horizon actief en de losse modem gata daarna niet meer werken.

Wat het beste is?
Wisseld per situatie.
In de meeste gevallen kun je de modem van de Horizon gebruiken (nieuw) en is naar mijn id ook aan te bevelen.
Maar als je nu al al je netwerkkabels in je meterkast hebt zitten en je al deze bekabeling dus moet gaan verleggen zou ik kiezen voor een losse modem (bestaand).
 
Maar een modem moet toch altijd op de plek zitten waar de groene kabel het huis in komt.? Bij horizon is dat niet nodig.?
 
nee, een Horizon hoeft idd niet bij de groene kabel te zitten, maar wel graag met zo min mogelijk tussenmiddelen (splitters, wcd, connectoren etc) aangesloten te zijn.
Bij voorkeur ook zonder versterker.
Zet indien nodig een splitter VOOR je versterker en sluit daar de Horizon op aan (of gebruik de splitter waar nu evt je modem op zit om ipv de modem daar de horizon op aan te sluiten).
 
Als ik de modem en router blijf gebruiken kan de telefoon dan wel op de horizon aangesloten worden?
 
Nee, telefonie en internet moeten altijd op dezelfde apparatuur.
 
Terug
Bovenaan