• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Best wel teleurgesteld

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dawny
  • Startdatum Startdatum
D

Dawny

Ik vind het heel erg jammer dat ik nu een negatieve post ga plaatsen, maar moet mijn hart luchten ;)
Wij hebben al een jaar of 9 UPC als internet en bent altijd erg tevreden over het product geweest (nog steeds), alleen de helpdesk doet maar wat!

Dit heeft geresulteerd dat ik een andere provider gaat nemen, dan maar een minder goede product! Hier mijn verhaal.

Donderdag ochtend hebben we ineens geen internet meer, dit gebeurd wel vaker, een storing kan altijd gebeuren toch? Maar donderdag vroeg in de avond hadden we nog geen internet dus wij maar even bellen.
Wat blijkt, geen storing maar een te late betaling. Wij betalen de rekening eigenlijk nooit via de acceptgiro zelf maar via de op geslaagde info van de bank via internet bankieren. Blijkt dat er 1 rekening is door geglipt en ik dus donderdag ochtend 2 rekeningen achter liep. Maar dit gebeurde al een hele tijd dus blijkbaar maar nooit problemen mee omdat we wel elke maand op tijd waren met betalen (alleen dit keer niet). Dit kan natuurlijk niet, er moet betaald worden! Onze fout :embarassed: Ook werd verteld dat ze geen herinneringen hoefden te sturen vanwege een interne beslissing (per 1 januari) om mensen die 1 maand achter lopen (waar ik me niet van bewust was) gelijk af te sluiten zonder waarschuwing. Maar we zijn wel 9 jaar klant en hebben altijd goed betaald! Als we geluk hadden en gelijk zouden betalen waren we rond maandag of dinsdag weer aangesloten.

Maar omdat ik het best wel hard vind om iemand zo vlak voor een feestdag (koninginnen dag) af te sluiten dacht ik ik zal nog eens bellen of er niet iets is aan te doen om het te versnellen. Er werd ons toen ook gezegd dat als we via GWK een elektronische betaling doen we binnen 24 uur weer internet zouden hebben. Dit is een automatisch proces en met 24 uur hebben we weer internet. Dus wij doen dit en de extra kosten van 12.50 nemen we maar voor lief :)

Vrijdag ochtend denk ik laat ik eens bellen om te zien of mijn betaling al binnen is, smachtend om het net op te kunnen op mijn vrije dag! Die was nog niet binnen. Er werd mij toen verteld (door een andere medewerker) dat het in de praktijk 24 uur is maar theoretisch 48 uur kan duren eer ik weer internet hebt. Ook is mij weer verzekerd (2e maal) dat het een automatisch proces is om je weer aan te sluiten en adviseerde mij dus ook echt tot die 24 uur te wachten. Maar had ik zaterdag ochtend nog geen internet moest ik weer bellen en dan op de afdeling facturatie kunnen ze mij dan weer aansluiten! Nou ik had dus geen internet en belde naar ze! Wat blijkt? Is niet waar dit verhaal dat mij is verteld, zei de medewerker van de facturatie.
Er is wel degelijk iemand die de spoed betaling handmatig moet invoeren! Dit is weer een andere afdeling en ze kon niets voor ons doen! En als die afdeling het druk heeft kan het pas maandag of dinsdag zijn eer die het heeft ingevoerd (met geluk vandaag). Dus we moeten maar afwachten!

En nu waarom ik zo boos bent.

Ik ben nalatig met op tijd betalen, dus boos op mijzelf ;) Heb echt schuld daaraan!
Maar ik hou mij aan het advies van een medewerker en die houdt zich niet een zijn kant van het verhaal.
We maken extra kosten die waarschijnlijk niet eens nodig waren geweest, want de kans is groot dat ik maandag pas weer internet hebt, had ik ook gehad met een normale overboeking!
Het advies wat wij hebben gekregen is allemaal opgenomen en toch wilde die laatste medewerker niet ons tegemoet komen ondanks dat wij hun advies hebben opgevolgd!
Iemand zo vlak voor een feestdag met weekend er achter afsluiten is erg klant onvriendelijk. En men verschuild zich erachter door te zeggen, "dit is een 'automatisch' systeem". Dit is ingevoerd door een persoon en die kan ook invoeren dat als het een bepaalde datum is knijp de verbinding dan enz maar sluit niet af. Dit is zo klant onvriendelijk. Ze geven onjuiste informatie zodat ze maar snel hun geld binnen hebben en de rest kan ze niets schelen!

Ik ben het dus zat dat elke medewerker maar wat zegt en ga dus een andere provider zoeken! Als bedrijf hoor je personeel in dienst te hebben die de juiste informatie hebben.
Ik moet wel bekennen dat op de laatste medewerker na (erg kordaat en zakelijk) ze allemaal erg aardig zijn en beleefd daar ligt het niet aan, maar als ik veel betaal voor iets verwacht ik wel dat ik juiste informatie krijg en niet zomaar wat...
 
Ik begrijp inderdaad je boosheid.
Dit is niet normaal, en jij hebt netjes betaald.
Helaas kunnen ze in het weekend inderdaad weinig doen
 
Heel lullig allemaal maar bezint eer ge begint…..

9 jaar lang heb je een goed produkt gehad en nu gaat het één keer fout en wil je overstappen. Om je nog meer teleurstellingen te besparen geef ik je de tip om tot 10 te tellen en niet over te stappen. Gelukkig heb ik deze ervaring niet maar ik ken wel personen in mijn naaste omgeving die dit hebben gedaan en naderhand spijt hadden als haren op hun hoofd.

Heb niet de illusie dat het op een ander beter is, het is overal wel eens wat. Op elke helpdesk zitten lui die onkundig zijn en helaas is dat de meerderheid.

Suc6 met je beslissing….
 
ikkezelluf zei:
Heel lullig allemaal maar bezint eer ge begint…..

9 jaar lang heb je een goed produkt gehad en nu gaat het één keer fout en wil je overstappen. Om je nog meer teleurstellingen te besparen geef ik je de tip om tot 10 te tellen en niet over te stappen. Gelukkig heb ik deze ervaring niet maar ik ken wel personen in mijn naaste omgeving die dit hebben gedaan en naderhand spijt hadden als haren op hun hoofd.

Heb niet de illusie dat het op een ander beter is, het is overal wel eens wat. Op elke helpdesk zitten lui die onkundig zijn en helaas is dat de meerderheid.

Suc6 met je beslissing….

En waarom niet betalen met de automatische incasso, dit doe ik al jaren en dat gaat altijd goed. Als er dan een betaling fout gaat is het het probleem van UPC.
 
ikkezelluf zei:
En waarom niet betalen met de automatische incasso, dit doe ik al jaren en dat gaat altijd goed. Als er dan een betaling fout gaat is het het probleem van UPC.

als je via automatische incasso betaal kunnen ze er af halen wat hun willen
dan moet je maar eens je geld terug zien tekrijgen wat ze ook niet doen maar ze verrekenen
als je geluk heb 1 maand later heb daar veel klachten al over gelezen
maar snap het niet sta ook ergens wat geschreven door webteam dat je pas na 2 maanden dat ze wat gaan doen dacht dat je weer aanmaning kreeg met boete
 
intel zei:
als je via automatische incasso betaal kunnen ze er af halen wat hun willen
dan moet je maar eens je geld terug zien tekrijgen wat ze ook niet doen maar ze verrekenen

Een automatische incasso kan je altijd terug halen.
Vergeten kan je het niet ;)
 
Een automatische incasso is inderdaad een optie!

Ik heb geen aanmaning met boete gehad! Dus is die interne beslissing die ze genomen hebben per 1 januari van kracht? Ik heb gewoon de rekeningen (1 maand achter en 1 te laat, dus 2 maanden) betaald en meer was niet nodig om te betalen, houdt dus in dat er geen boete is geweest! Die web informatie is dus niet meer juist.

We betalen best veel voor een goed product maar als het geheel niet klopt is het gevoel ook minder.

Het is nu zaterdagmiddag bijna 6 uur en nog geen internet... Wordt dus inderdaad op zijn vroegst maandag en is mijn 12,50 die ik extra hebt uitgegeven op hun advies voor niets geweest!
 
Het vervolg, we zijn er nog niet!

Ik denk tegen 6 uur laat ik nog eens bellen met de afdeling facturatie en betalingen en vragen of het mogelijk is dat het sneller verwerkt wordt. Krijg ik een aardige mevrouw met alle begrip aan de lijn. Ze gaat voor mij nakijken of het bericht van de GWK is binnengekomen en op de lijst staat. Want volgens haar hoeft niemand die betaling te verwerken met de hand en gaat het elektronisch.... (mij was eerder verteld door iemand van haar afdeling van wel, weten ze nou wel wat ze willen daar?). Ze kon geen bericht vinden van mijn GWK betaling en adviseerde mij even te bellen met GWK om alsnog het bericht te sturen dat ik die betaling hebt gedaan. Zodra die binnen is bij UPC duurt het een uur of 3-4 en heb ik weer internet!

Ik bel met GWK en die vertelden mij dat het bericht wel is verstuurd en dat dit gelijk is gegaan met mijn betaling. Geheel automatisch dus. Toen ik haar vroeg om het nogmaals te doen vertelde ze mij dat ze niets met de hand kan invoeren en dit zonder tussenkomst van een persoon gaat! Maar ze verzekerde mij dat het echt verstuurd was! Ook was ik niet de eerste vandaag die belde dat UPC vertelde aan klanten dat het bericht niet was doorgekomen, dus had het hoofdkantoor van GWK al een onderzoek ingesteld of het inderdaad was verstuurd. En dit was het geval, het ligt echt aan UPC!

Ik maar weer bellen met UPC en wat denk je? Niemand die daar kan helpen, ik moet maandag maar weer terug bellen dan wordt er gekeken of die blokkade eraf kan.....

Waarschijnlijk had die aardige dame geen zin in overwerk (ik belde 17.50) en het uit te zoeken om mijn blokkade op te heffen, want dan had ze wat tijd nodig gehad moeten hebben om dit uit te zoeken!

Dit verhaal wordt steeds gekker en mijn bloed kookt nu! Na 9 jaar wordt er zo met mij gesold! Jullie begrijpen zeker wel dat dit verhaal nog niet klaar is. Ik ga een klacht indienen want dit kan niet! Ik doe op hun aanraden een spoed betaling, maak extra kosten en dan dit? Blijven bij UPC wordt wel erg moeilijk zo!


**EDIT**

Nu is het 20.30 en ligt mijn analoge tv er steeds uit. Ik heb maar hard gelachen want het zit me echt niet mee ;)
 
We hebben net weer gebeld en ik het kort komt het erop neer dat we maar gewoon moeten afwachten wanneer we weer aangesloten zijn. Oftewel snel geld binnen halen (wat ergens wel logisch is) maar verkeerde informatie erbij leveren.... Er wordt natuurlijk vanavond nog wel een keer gebeld als het nog niet is aangesloten.


**EDIT**

Mijn internet is weer aangesloten!
 
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad! Ik merkte een achterstallige betaling op en ik betaal deze op een werkdag. De volgende dag (zaterdag) werd ik op een niet werkdag in de loop van de middag afgesloten zonder dat ik hiervan op de hoogte was gebracht. Ik dacht eerst een storing op de TV want internet deed het wel maar toen ik wilde bellen naar de helpdesk werkte de telefoon niet met de melding dat mijn abonnement het gesprek niet toestond. Ik moest dus met m'n mobiel naar de helpdesk bellen!

Daar zei een medewerker dat ik dus een achterstand had. Echter, die had ik niet meer! Ze zouden het op de eerst volgende werkdag verwerken en dan zou het nog 2 dagen kunnen duren voor dat alles weer functioneerde. Dat was ook precies het geval! Echter, het was in het weekend met 2e paasdag! Ik had dus pas op donderdag weer (digitale) TV, telefonie en internet. Ik had dus al betaald maar door heel het lompe UPC administratie systeem heb ik 5 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn betaalde diensten.

Bespottelijk! Zeker omdat we zonder enige vorm van waarschuwing of mededeling zijn afgesloten.

O ja! De reden van mijn late betaling. Op de eerste maand factuur stond een verval datum, echter bij de daarop volgende factuur stond een nieuw totaal bedrag van de huidige maand plus de vorige maand maar met een nieuwe vervaldatum! Echter houd UPC de vervaldatum van de eerste factuur aan! Waarom dan een nieuw totaal bedrag? Houd dan op de nieuwe factuur ook de oude vervaldatum aan of stuur een aparte herinneringsfactuur.
 
Terug
Bovenaan