• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

beschermings fout Windows ME

Berichten
104
Internet
  1. Ziggo
Beste mensen,

Wie o wie kan mij helpen?

Tijdens het opstarten van een pc met Windows ME dr op krijg ik voordat het aanmeldings scherm verschijnt een blauw beeld met de tekst:

beschermings fout

Wie o wie weet raad ??
 
ja nieuwe windows er op, maar geen me meer, zet er dan win 2000 op is veel beter.
 
ok, dankje voor de info.

rest mij nog 1 vraag! Hoe staat het met het spelen van games in windows 2000 ??

Is dat zonder meer mogelijk ???

alvast bedankt,

Raymond
 
Misschien dat oude games gaan zeuren over dat het Windows NT is. Windows xp heeft compatibiliteitsmodus, zodat oude programma's meestal wel kunnen draaien, ik weet niet of dat in 2000 ook zit.
 
dat is het nou juist een beetje...

Deze pc is vrij oud.. 450Mhz amd en 132 mb intern...

dus windows xp word nix.. veeeel te traag!

Is windows 98 een optie ??

greetz,

Raymond
 
Raymie zei:
ok, dankje voor de info.

rest mij nog 1 vraag! Hoe staat het met het spelen van games in windows 2000 ??

Is dat zonder meer mogelijk ???

alvast bedankt,

Raymond

da's een goede vraag. Ben zelf weer van 2k naar Xp gegaan ivm game support.
hier een site waar win2k compatible games staan: https://www.ntcompatible.com/
Het zit zo: Win2000 draait de games wel , alles prima ondersteund met directx enzo , echter kunnen heel veel games niet overweg met de user structuur van 2000 (die is aardig NT4, heeft veel soorten users als administrator/poweruser/user/etc.) Maar games werken dus vaak niet omdat ze geprogrammeerd zijn om vanuit administrator systeembronnen te benaderen , en dat laat 2000 dus niet toe als je afgeschermde user bent. Dus dan ben je vaak genoodzaakt in 2000(als de game dan wel werkt,is ook niet altijd zeker) om als administrator een user te draaien. Maar da's weer aanzienlijk onveilig tov vele andere soorten afgeschermde users in 2000. Dan maar XP.
Maar ja ziit nu met en XP met nieuwste directx, die weer tot directx7 teruggaat , en heb nog aardig wat games voor directx6 (episode pod racer bv). Die werken niet meer.
Misschien dualboot , 2000 als basis OS, en 98se als game OS.

Overigens blijft mijn mening dat win2000 veel efficienter draait dan winXP (2k kan je beter strippen)

p.s. m'n server(tje) hier heeft eigenschappen van jou oudere pc (hier 450MHz cpu met 360MB100MHz sdram) draait zowaar XP pro,ivm eeh multi protocollen/toepassingen :o) met volle norton paketten , wel behoorlijk traag (volledige koude start duurt 6 minuten) maar als server prima.(geheugen staat ook als server(groot cache ingesteld,vandaar traag dus niet voor games hehehe,maar prima als server-tje(p2p/ftp/stream/netwerk meuk die je niet zo 123 op je nette eeh htpc wilt?)
 
ja, ok als server is het ideaal maar als desktop niet denk ik...

Ik denk dat het 98 maar weer word!!

Greetz,

Ray
 
Ik heb het probleem gevonden!!

De videokaart was overleden!! (bijna dan)

Thnks allemaal
 
Raymie zei:
Ik heb het probleem gevonden!!

De videokaart was overleden!! (bijna dan)

Thnks allemaal
had dat wat eerder gezecht...scheelt weer wat tiepen heh ;D
...maar eeh er is ook nog Linux heh....(zijn ook veel games uit voor Linux hedendaags)
 
Terug
Bovenaan