Raymie zei:
ok, dankje voor de info.
rest mij nog 1 vraag! Hoe staat het met het spelen van games in windows 2000 ??
Is dat zonder meer mogelijk
alvast bedankt,
Raymond
da's een goede vraag. Ben zelf weer van 2k naar Xp gegaan ivm game support.
hier een site waar win2k compatible games staan: https://www.ntcompatible.com/
Het zit zo: Win2000 draait de games wel , alles prima ondersteund met directx enzo , echter kunnen heel veel games niet overweg met de user structuur van 2000 (die is aardig NT4, heeft veel soorten users als administrator/poweruser/user/etc.) Maar games werken dus vaak niet omdat ze geprogrammeerd zijn om vanuit administrator systeembronnen te benaderen , en dat laat 2000 dus niet toe als je afgeschermde user bent. Dus dan ben je vaak genoodzaakt in 2000(als de game dan wel werkt,is ook niet altijd zeker) om als administrator een user te draaien. Maar da's weer aanzienlijk onveilig tov vele andere soorten afgeschermde users in 2000. Dan maar XP.
Maar ja ziit nu met en XP met nieuwste directx, die weer tot directx7 teruggaat , en heb nog aardig wat games voor directx6 (episode pod racer bv). Die werken niet meer.
Misschien dualboot , 2000 als basis OS, en 98se als game OS.
Overigens blijft mijn mening dat win2000 veel efficienter draait dan winXP (2k kan je beter strippen)
p.s. m'n server(tje) hier heeft eigenschappen van jou oudere pc (hier 450MHz cpu met 360MB100MHz sdram) draait zowaar XP pro,ivm eeh multi protocollen/toepassingen

) met volle norton paketten , wel behoorlijk traag (volledige koude start duurt 6 minuten) maar als server prima.(geheugen staat ook als server(groot cache ingesteld,vandaar traag dus niet voor games hehehe,maar prima als server-tje(p2p/ftp/stream/netwerk meuk die je niet zo 123 op je nette eeh htpc wilt?)