ber_flash_crc

Status
Niet open voor verdere reacties.

haasje_1

Forum Gebruiker
Berichten
12
Ik heb sinds donderdagavond met grote regelmaat problemen met mijn 5200c.
Hij reboot spontaan en als hij dan weer opstart kunnen er 3 dingen gebeuren:

1 alles werkt normaal. Hij blijft vaak weer werken voor een paar uur.

2 hij lijkt goed op te starten, maar sommige dingen werken niet goed, geen highlights bij bv scrollen door epg, menu's etc. De tekst onderin beeld na zenderselectie is incompleet, dwz wel start en eindtijd, maar geen voortgangsbalk etc. Reboot volgt dan meestal vrij snel.

3 tijdens het rebooten krijg ik een foutmelding onderin beeld: BER_FLASH_CRC en reageert nergens meer op, enige oplossing is volledig uitschakelen en weer aanzetten. Dit gebeurt iedere 3-5 reboots.

Mijn eigen logica zegt dat de flash/firmware beschadigt is, is er een manier om de firmware geforceerd te herladen, of moet ik wachten tot Ziggo met een nieuwe update komt (niet echt een optie). Is de firmware op een aparte flash op geslagen of staat deze op de hdd?
 

catastrofus

Forum Gebruiker
Berichten
5.031
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In ieder geval niet niet op hdd, anders zouden alle niet-pvr stb's niet kunnen werken, maar hoogstwaarschijnlijk op nand-flash.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb sinds donderdagavond met grote regelmaat problemen met mijn 5200c.
Hij reboot spontaan en als hij dan weer opstart kunnen er 3 dingen gebeuren:

1 alles werkt normaal. Hij blijft vaak weer werken voor een paar uur.

2 hij lijkt goed op te starten, maar sommige dingen werken niet goed, geen highlights bij bv scrollen door epg, menu's etc. De tekst onderin beeld na zenderselectie is incompleet, dwz wel start en eindtijd, maar geen voortgangsbalk etc. Reboot volgt dan meestal vrij snel.

3 tijdens het rebooten krijg ik een foutmelding onderin beeld: BER_FLASH_CRC en reageert nergens meer op, enige oplossing is volledig uitschakelen en weer aanzetten. Dit gebeurt iedere 3-5 reboots.

Mijn eigen logica zegt dat de flash/firmware beschadigt is, is er een manier om de firmware geforceerd te herladen, of moet ik wachten tot ziggo met een nieuwe update komt (niet echt een optie). Is de firmware op een aparte flash op geslagen of staat deze op de hdd?
Weet je zeker dat je echte goede digitaal keurmerk coaxkabel hebt met volledig stalen connectors, die goed afgemonteerd zijn. Dit is echt een vereiste bij digitale TV en vooral nu Netwerken gaan wijzigen en met G4 helemaal.

Laatste Firmware versie is V1.00.49 en wordt via de coax doorgegeven, maar je moet zelf de Update verrichten. Kijk eerst via Menu in systeem welke versie er opstaat is dit V1.00.46 dan moet je Updaten.
Menu-Instellingen-Installatie-Software opwaarderen, is dit laatste grijs dan is er een opname bezig of je hebt V1.00.49 zie eerdere tekst.

Mocht e.a. onvoldoende zijn en niet helpen, dan raad ik je aan een kwartier de stekker van de 230V uit het stopcontact te trekken, meestal is e.a. dan weer opgelost.
Zet ook beide energiebesparingen op uit, dit voorkomt bugs problemen en stel je persoonlijke instellingen verder opnieuw in.

Gerard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topicstarter
Topicstarter
H

haasje_1

Forum Gebruiker
Berichten
12
kabels zijn goed (en mijn inmiddels nieuwe 5200 doet het ook goed zonder problemen).
software is de laatste versie.
Lange tijd de stroom eraf had ik ook al geprobeerd.
fabrieksinstellingen terugzetten heeft niet geholpen
spaarmodes stonden al uit en na herstellen ook weer uit gezet

In een poging om wat info van humax te krijgen:

Ik heb eerst geprobeerd humax te bellen, Na ruim een uur in de wacht gestaan te hebben werdt spontaan de verbinding verbroken, niemand aan de telefoon gehad, deze optie maar opgegeven, zeker omdat je alleen tijdens kantooruren kunt bellen.
Vervolgens een mail gestuurd, duurt 3 dagen voor ik een standaard antwoord terug krijg (stuur maar op dan kijken we hem wel even na). Onderzoekskosten (indien geen garantie) als je hem niet laat repareren €25 excl btw en dan de verzendkosten nog. Omdat ik zeker weet dat ik geen garantie meer heb, eerst maar even geïnformeerd of ze een prijsindicatie kunnen geven, hierop krijg ik niet eens een antwoord (inmiddels ruim een week verder).

Ik heb dus maar besloten om een nieuwe te kopen, hij wordt hier erg veel gebruikt (bijna dagelijks 1-3 opnamen). De oude staat nu op de slaapkamer (waar ik in het verleden geen digitale tv had), hij wordt alleen gebruikt om te kijken, opnemen hoeft hij niet meer. Wat me wel opvalt is dat sinds hij niets meer opneemt, het aantal foutmeldingen aanzienlijk minder is geworden, op dit moment werkt hij alweer 4 dagen zonder fouten. Het feit dat hij niet aanstaat (alleen stand-by) maakt niets uit, hij viel ook in de storingsmelding indien hij in stand-by stond. Ik krijg dus de indruk dat de hdd de fouten veroorzaakt...
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Ik krijg dus de indruk dat de hdd de fouten veroorzaakt...

Als je handig bent, of iemand kent die dat is, dan is het misschien een optie om zelf een andere harddisk te proberen om te zien of dat de problemen oplost. Misschien heb je nog een geschikte harddisk liggen uit een oude computer of zo. Lees dit topic even door om te zien wat je daarvoor nodig hebt.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Je hebt nog niet gemeld of je de energiebesparingen op UIT hebt gezet.
Is het de orginele HDD of tot 1 TB kan de Humax formateren, anders eens uitbouwen en de schijf op de PC Formateren, waarna hij weer in de Humax via Fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld kan worden.
Anders is er ook nog via de PC een progje, dat je wel tussen de andere Ziggo forums terug vindt (ik kan me niet zo gauw de naam herinneren).

Gerard.
 
Topicstarter
Topicstarter
H

haasje_1

Forum Gebruiker
Berichten
12
spaarmodes stonden al uit en na herstellen ook weer uit gezet

Heb de originele hdd er nog in zitten, deze bij het herstellen ook opnieeuw laten formateren.

Ik zal er van de week eens een paar opnames mee maken, kijken wat er dan gebeurt.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb de originele hdd er nog in zitten, deze bij het herstellen ook opnieeuw laten formateren.

Ik zal er van de week eens een paar opnames mee maken, kijken wat er dan gebeurt.
Dus je had hem nog nooit geformatteerd?

Gerard.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
En heeft het geholpen. Ik zelf denk van wel.

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan