• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ber storing op veel zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

paul_

Wie weet hoe een probleem met ber storingen kan worden verholpen.

In ons zenderpakket storen al een hele tijd diverse zenders, de ber waarden schieten omhoog, de smartcard is in orde.

Tv is een philips met ci module van neotion
Graag ondersteuning!
 
De helft van de zenders doet het prima, dus dat lijkt mij wel, ik heb een andere smartcard geprobeerd en daar hetzelfde probleem mee.
 
Dat andere zenders goed werken wil nog niet zeggen dat alles in orde is. Veel problemen worden veroorzaakt door externe stoorzenders die van invloed zijn op zenders die een specifieke frequentie gebruiken. Als de installatie thuis niet voldoende signaaldicht is kunnen 70cm-apparaten bij Casema storen op Net 5 HD, en ook de zenders van Digitenne willen nog wel eens voor storingen zorgen.
 
De helft van de zenders doet het prima, dus dat lijkt mij wel, ik heb een andere smartcard geprobeerd en daar hetzelfde probleem mee.

De kanalen "op de kabel" worden ook gebruikt door zenders die via een antenne uitzenden. Dat worden er steeds meer en die komen ook steeds op andere plaatsen te staan en op andere kanalen. Zeker nu het 4G netwerk uitgerold wordt en digitenne zenders van plaats wisselen.

Als je huis installatie (coax) niet helemaal goed is aangelegd of als je stekkers of splitters gebruikt met plastic kapjes kan dat signaal 'van buiten' in je kabelsysteem komen. Je krijgt dan storing in beeld en de BER schiet omhoog, maar alleen op de kanalen waar zowel op de kabel als 'in de lucht' zenders gelijktijdig uitzenden.

De oplossing is om je hele huis installatie door te lopen, alle stekkers met plastic kapjes te vervangen door volledig metalen stekkers en de losse kabels en splitters om te wisselen voor 'kabelkeur' goedgekeurde types.

Eventueel kun je de boosdoener in je huisinstallatie proberen op te sporen door een TV op een kanaal met veel storing te zetten. Dan de TV met een nieuwe 'kabelkeur' kabel aan te sluiten op de aansluitdoos waar de kabel je huis in komt (het AOP). Verder geen internet splitter of andere splitters ertussen. Is de storing dan nog steeds aanwezig op het kanaal wat eerder stoorde dan is er een probleem wat Ziggo op moet lossen. Dan is er iets mis met de kabel die je huis in komt of met het AOP. Is de storing dan weg, dan kun je steeds een deel van je huis installatie weer aansluiten en steeds die TV met nieuwe kabel op het volgende deel aansluiten en controleren of de storing weer terug komt. Als je dat gevonden hebt, kun je weten op welk deel van je kabels de storing binnenkomt. Dat deel kun je dan vervangen of aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan