• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ber + blokjes op 124 en 140MHz

Berichten
16.432
Internet
  1. Odido
Digitale TV
  1. Odido
Probleem speelt eigenlijk sinds jaar terug met nieuwe ET60e tv.

Wat er gedaan is door upc, buiten in kast nieuwe versterker en nieuwe multitab geplaatst, binnen nieuwe aop en wcd, met dank aan upc(geen kosten) oude was inpreciepe nog prima en net 7maand oud.

Zelf heb ik oude upc versterker fdu-44 ofzo vervangen voor nieuwe model van upc + nieuwe connectors en nieuwe coaxkabels getrokken(koka799).

Probleem is dus dat zowel 124mhz als 140mhz blijven blokken als ook de ber voor even omhoog gaat, horizon alsmede me tunerkaart in pc geven die ber dus niet en dus prima beeld.

Nu mijn vraag wat kan dit zijn brakke tuner in tv(die ook al vevangen is wegend defecte ci+ slot) of toch wat anders?
 
Ditzelfde heb ik (toevallig?) ook ervaren de afgelopen weken. De lage frequenties. Gisteren was het ineens weer beter.
 
Heb het al een jaar ofzo sinds ik die panasonic et60e heb, net nog even veronica hd gekeken en om de paar min blokjes door beeld en ber die omhoog gaat. kijk ik via horizon geen blokjes en via dvb-c kaart ook geen last van(ber blijft ook op 0)

Lijkt bij mij dus dat tuner in tv niet goed afgeschermd is tegen straling buitenaf, maarja wat is daar dan weer aan tedoen?
 
Wat stoort er op de lage frequenties? DECT telefoons? 4G zit in de hoge kabelfrequenties.
 
C0re zei:
Wat stoort er op de lage frequenties? DECT telefoons? 4G zit in de hoge kabelfrequenties.

Dect telefoon staat aan anderekant woonkamer, dat zou het probleem niet zijn denk ik, staat iig niet naast me tv ofzo.

Gister avond even gekeken met een directe kabel naar aop, maar dan nog blijft hij om de x min een ber en blokjes geven. Ben dus ook wel out of opties denk ik zo.

btw de frequentie die tussen die 2 zit 132Mhz heeft nergens last van, ook zie je het alleen op de HD zenders, SD die er bij zitten geven geen blokjes(ber natuurlijk wel)
 
Het kan ook al voor je AOP zitten.
 
C0re zei:
Het kan ook al voor je AOP zitten.

Ja daarom heeft upc al de versterker in straat vervangen en een nieuwe multitab eringezet, daarbij is ook signaal opnieuw gemeten en was prima inorde volgens buitenmonteur en binnenmonteur, maar dan nog is alleen tv die er last van heeft, hbox en met dvb-c kaart hebben geen last van ber.

Ga dus echt denken dat het gewoon slecht afgeschermde tuner is op mainboard tv.
 
Wat heb je allemaal aangesloten aan je TV? De stekker in het stopcontact er andersom in doen wil soms ook wel eens helpen.
 
C0re zei:
Wat heb je allemaal aangesloten aan je TV? De stekker in het stopcontact er andersom in doen wil soms ook wel eens helpen.

Heb alleen een coax en 1 hdmi naar avr(maand of 2 nu denk ik), zal stopcontact nog even proberen, maar denk niet dat dat het probleen zal zijn.
 
ik heb het ook een keer gehad devel, het ging bij mij om 4 a 5 zenders van een bepaalde stream, zijn toen 3 monteurs bijgeweest en de laatste had het pas in de gaten na langdurig meten op die stream, toen weer een andere monteur heeft het probleem verholpen in de wijkkast.
 
Terug
Bovenaan